Als jou hengst niet hoeft te dekken zou ik hem laten castreren, als je hem niet onder controle hebt, kan het gevaarlijk zijn, zeker met rijden. Ik heb ooit met mijn paard bijna een hengst achterop gehad toen ik erop zat, en dat was niet grappig, meisje kon hem niet houden, maar gelukkig net op tijd omtrekken, zag de benen langs mn hoofd maaien

Mijn ervaring met hengsten is dat als ik streng en consequent ben, maar wel eerlijk, dat ze alles voor je doen en prima luisteren. Zelfs misschien nog wel beter als een merrie, maar ik ben wel iets strenger tegen hengsten als tegen merries.

Merrie mag wel een keer grapjes uithalen, hengst niet.
Alleen moeilijk om in de praktijk te brengen! Want ik ben hem bijv al erg aan het afleiden, ben hem ook heel vaak voor.. en zet hem dan ook aan het werk.. maar TOCH probeert hij dan nog naar die paarden te kijken.. en wat het bijv vooral is: Als er 1 hinnekt, dan brult hij terug.. en die hinnek is zo plotseling, waardoor hij al heeft gereageerd en ik er dus pas een seconde later bij ben.. dat is echt moeilijk te timen..
)
Dan houd ie ineens zn mond dicht van 'oja, dat mocht niet
'
ja dat is lastig.