Diskwalificatie met dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:02

vivana schreef:
Hihihihi nou er stond een GP-ruiter naast me en die zei meteen jeej die man ziet té weinig en weet niet wat "gevaarlijk" is. Wat een onzin, nu zo denken wij er ook over en je moet ergens beginnen...

Ik zou beginnen met een fijn doorgereden paard...

Misschien zat je vriendin er wel dusdanig beroerd op dat die man bang was voor ongelukken?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 15:03

WowAmigo schreef:
Ik vind het (net as de mensen hiervoor) niet zo netjes om die jury's hier te betitelen als oude *** etcetera, die mensen zitten er ook voor je vriendin hoor. Dat ze nou niet de hoeraatjes kreeg die ze misschien verwacht had doet daar niks aan af. Ik begrijp nou dat ze dus nog geen les heeft? Dan kon het best zo zijn dat dat "niet zo makkelijke paard" wel verandert als ie anders gereden wordt, wie weet.

Je vriendin mocht ook wel starten omdat ze vrijwillig de ring verlaten had volgens jury 1. Dus die oude *** heeft je vriendin gewoon gematst. Zogezegd.

Degene van wie ze dressurles krijgt beld de laatste tijd nogal veel af (ook de instructrice dr vriendin).
En die van de springles heeft ook maar nauwelijks tijd... Tja.

Dan had ie eerlijk moeten zijn in de ring zowel als op de coupon!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:04

Kaka schreef:
Inderdaad, als hij het officieel op uitsluiting had gehouden (waartoe hij geheel in zijn recht stond), dan had ze de tweede proef niet mogen rijden.

nee, ook bij uitsluiting mag ze gewoon de 2e proef starten. Alleen bij diskwalificatie mag dat niet meer.

Vivana, natuurlijk moet je ergens beginnen. Maar als je paard thuis al zo serieus staakt, heb je IMO op een wedstrijd niets te zoeken. Lekker tegenover je mederuiters, die hebben er ook last van bij hun losrijden. En dan zal het mij nog een zorg zijn of het gevaarljk is voor jou of je vriendin (even bot gezegd) maar ik wil wel normaal kunnen los rijden zonder gehinderd te worden door een ongeleid projectiel. En natuurlijk kan je dat een keer gebeuren, en ik heb het zelf ook echt wel meegemaakt, maar als je het al van tevoren weet en maar gaat omdat je dan op vreemd terrein kan oefenen, vind ik dat niet correct.

En lessen die niet doorgaan en zo hebben er niets mee te maken.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:05

vivana schreef:

En om maar eens antwoord te geven op je vraag in je openingspost; dat had je naar mijn mening beter kunnen bespreken met hemzelf ter plaatse. Is er een reden waarom je dat niet gedaan hebt? :)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 15:06

WowAmigo schreef:
vivana schreef:
Hihihihi nou er stond een GP-ruiter naast me en die zei meteen jeej die man ziet té weinig en weet niet wat "gevaarlijk" is. Wat een onzin, nu zo denken wij er ook over en je moet ergens beginnen...

Ik zou beginnen met een fijn doorgereden paard...

Misschien zat je vriendin er wel dusdanig beroerd op dat die man bang was voor ongelukken?

Was dat maar zo; nee menigt vreemde zouden ervanaf zwiepen.(maar zoals ik al zij het viel daar reuze mee en hij blijft op de plaats gaat nooit op hol).

Ze heeft wel degelijk goeie begleiding in training nodig máár ze wil hem nog steeds niet kwijt!!

(daarbij waar ze ook met hem komt ze komen altijd aan haar vragen van welke afstammelijng hij is en of hij te koop is). Ja zelfs al doet hij dit..

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 15:08

Ir111 schreef:
vivana schreef:

En om maar eens antwoord te geven op je vraag in je openingspost; dat had je naar mijn mening beter kunnen bespreken met hemzelf ter plaatse. Is er een reden waarom je dat niet gedaan hebt? :)

Kijk ik stond erbij en keek erna.....

Mijn vriendin stond t huilen nader dan t lachen en áls ik daar had gezeten op da paard 'ja was ik er naartoe gestapt, helaas zit mijn vriendin zo niet in elkaar...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:09

vivana schreef:
Was dat maar zo; nee menigt vreemde zouden ervanaf zwiepen.(maar zoals ik al zij het viel daar reuze mee en hij blijft op de plaats gaat nooit op hol).

Ze heeft wel degelijk goeie begleiding in training nodig máár ze wil hem nog steeds niet kwijt!!

(daarbij waar ze ook met hem komt ze komen altijd aan haar vragen van welke afstammelijng hij is en of hij te koop is). Ja zelfs al doet hij dit..

Nou, gefeliciteerd! Blijkbaar heeft je vriendin een goed paard maar kan ze hem niet rijden :Y) (sorry, die kon ik niet laten)

Je kunt je nou wel druk maken om de formulering op die coupon, maar a. je bent te laat om er iets aan te doen b. zijn er nog wel een heleboel andere dingen waar je vriendin zich druk over kan maken imo

En dat je vriendin er niet naartoe durft (niet bang voor d'r paard, wel voor de jury ;) ), tja, dat is toch echt haar eigen probleem! :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:11

Lielle schreef:
Kaka schreef:
Inderdaad, als hij het officieel op uitsluiting had gehouden (waartoe hij geheel in zijn recht stond), dan had ze de tweede proef niet mogen rijden.

nee, ook bij uitsluiting mag ze gewoon de 2e proef starten. Alleen bij diskwalificatie mag dat niet meer.

Excuus, ik was te snel en je hebt natuurlijk helemaal gelijk.

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:14

Ik snap wel dat de jury haar er uit heeft gestuurd. Ten eerste kan het gevaarlijk worden. Een paard wat alleen maar staakt is niet goed hij kan zich steeds meer opfokken en zo wordt het van kwaad tot erger. (Nu was dit niet het geval maar dat kan de jury niet van tevoren weten)
Ten tweede denk er ook aan dat het voor het paard de eerste keer was. Dit moet een goede ervaring voor het paard zijn anders wordt het de volgende keer nog moeilijker.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:16

Ik vind het nogal een vaag verhaal als ik eerlijk ben. Ik kan mij ook niet voorstellen dat het ene jurylid zijn collega zo aanvalt.
Het zal ongetwijfeld een fantastisch sportpaard zijn maar wellicht niet in combinatie met de huidige ruiter. Ik vind dat jury 1 het netjes heeft opgelost ookal zie jij dat anders. Een jury is (mede)veratnwoordelijk voor een veilige wedstrijd. Vergeet niet dat zonder juryleden het lastig wedstrijd rijden is, bovendien bijten ze niet en zijn ze doogaans gewoon in het Nederlands aanspreekbaar. Ik vind het een gemiste kans om niet met de jury te bespreken hoe hij e.e.a. ziet, zeker als de lessen regelmatig niet door gaan.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:21

Duidelijk een gevalletje van "Kijk mijn vriendin eens stoer op dr knol hebben gezeten en wat is de jury een ouwe zak dat hij het rodeo rijden niet heeft gewaardeerd"

Anders kan ik jouw post niet opvatten. Welnu, ik kan je zeggen - ik vind er niets stoers aan en het is mij overduidelijk dat jouw vriendin het paard niet de baas kan, niet fatsoenlijk het paard kan voorstellen en al helemaal niets te zoeken heeft op een wedstrijd!!! De houding t.o.v. de jury is al helemaal beneden peil, daar ga ik niet eens op in maar het zegt voldoende.

Ze is méér dan gematst dat ze de tweede proef heeft mogen rijden (laat STAAN de punten) en eerlijk gezegd snap ik niet dat de tweede jury het nog toegelaten heeft :n

Als je je paard niet fatsoenlijk onder controle kunt houden (natuurlijk blijven het levende wezens en kan er altijd iets gebeuren) dan heb je niets op een wedstrijd te zoeken. Juryleden belachelijk maken en uitschelden zegt meer over de persoon dan over de jury lijkt me.

Één tip: les nemen en veeeeel oefenen, misschien dat het dan nog eens een keer iets wordt. En je fatsoen bewaren, is ook nog niet zo'n slecht idee.

Anoniem

Re: Diskwalificatie met dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:22

Chiva, je slaat de spijker op de kop.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:30

Buiten het feit dat de beste man je vriendin na 20 seconden verzet haar een uitsluiting aan haar broek mocht geven heeft hij het in mijn ogen netjes opgelost. Erg jammer om hem dan in het openbaar voor eikel uit te maken. Zeker gezien je volgens mij een voorbeeldfunctie naar je kinderen hebt. (Ik dacht werkelijk met een gefrustreerde Penny te maken hebben)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 15:32

[quote="daniella74"[/quote] Pff als je geen naam hebt dan kom je nergens bij hem ;) ...
Zoals in elke kring zijn het altijd dezelfde die het zo doen.
Wat krijg je dan....asl ze weten wie de jury is starten ze gewoon niet.

Maar goed dit staat er los van.

Met het losrijden ging het gewoon erg goed. Dus dán start je!
Ze heeft niemand belemmerd tijdens de proeven (gelukkig)!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:33

femiaans schreef:
(Ik dacht werkelijk met een gefrustreerde Penny te maken hebben)

:= dat dacht ik ook eerlijk gezegd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:34

Hoezo al dat negatieve commentaar nou weer... Als mijn paard zo deed zou ik die proef ook graag ui willen rijden, tijd om m eens goed aan te pakken denk ik zo... maar als ie dat altijd doet zou ik toch eerst naar een andere omgeving gaan en zorgen dat je echt kláár bent om te gaan starten........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:35

Vivana, een jurylid kijkt naar de correctheid van de diverse onderdelen die je moet uitvoeren, niet naar wie of wat je bent.
Maar ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn, die bij een kritische jury domweg geen winstpunten krijgen.
Ik ken zelf ook een categorie die geen zelfkritiek durven uitoefenen maar bij wie het altijd aan de jury ligt.
Verder vind ook ik, dat ze tegen die vriendin van je nogal mild zijn geweest.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:38

vivana schreef:
Pff als je geen naam hebt dan kom je nergens bij hem ;) ...
Zoals in elke kring zijn het altijd dezelfde die het zo doen.
Wat krijg je dan....asl ze weten wie de jury is starten ze gewoon niet.

Maar goed dit staat er los van.

Met het losrijden ging het gewoon erg goed. Dus dán start je!
Ze heeft niemand belemmerd tijdens de proeven (gelukkig)!

Ik vind dat nogal wat om over een jury te zeggen en ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Jouw vriendin heeft niets op een wedstrijd te zoeken, dat is niet het probleem van die jury maar van jouw vriendin. Ik vind het nogal een dooddoener eigenlijk en erg onvolwassen.
Met zeiken over de jury los je niets op, met een gezonde dosis zelfkritiek en begeleiding kom je een heel eind verder.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:40

VivaLaVida schreef:
Hoezo al dat negatieve commentaar nou weer... Als mijn paard zo deed zou ik die proef ook graag ui willen rijden, tijd om m eens goed aan te pakken denk ik zo... maar als ie dat altijd doet zou ik toch eerst naar een andere omgeving gaan en zorgen dat je echt kláár bent om te gaan starten........

als dat idd een eenmalige gebeurtenis zou zijn geef ik je helemaal gelijk. Maar ik begrijp dat hij dit thuis ook doet, en dan vind ik het wat anders.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 15:40

femiaans schreef:
Buiten het feit dat de beste man je vriendin na 20 seconden verzet haar een uitsluiting aan haar broek mocht geven heeft hij het in mijn ogen netjes opgelost. Erg jammer om hem dan in het openbaar voor eikel uit te maken. Zeker gezien je volgens mij een voorbeeldfunctie naar je kinderen hebt. (Ik dacht werkelijk met een gefrustreerde Penny te maken hebben)

Whahahahahahahahaha; nou MIJN KIND gaat niet op concours!!

En zo wel gaan wij lekker in Asten rijden ipv met dat dressuurgezeik (en vooral de echte....pff daar zakt je broek vanaf).
Ik train de paarden met m'n man samen ik dressurmatig (nog) hij voornamelijk springen.
Heb zelf ook alleen met de paarden máár L1 gereden (helaas,paard is daarna verkocht en ik zwanger..)Maar kan "mits ze meewerken" wel M klaarmaken en wissel erop zetten en pirouette.
Heb nu een gave bok onder m'n kont van een bokker hier en ik zou hem graag willen hebben maar helaas kan ik die financieel niet bekostigen...
Helaas is dat paard van m'n vriendin niet zo gemakkelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:42

Lielle schreef:
VivaLaVida schreef:

als dat idd een eenmalige gebeurtenis zou zijn geef ik je helemaal gelijk. Maar ik begrijp dat hij dit thuis ook doet, en dan vind ik het wat anders.

daarom:

vivalavida schreef:
maar als ie dat altijd doet zou ik toch eerst naar een andere omgeving gaan en zorgen dat je echt kláár bent om te gaan starten........

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 15:43

quote="femiaans"]
[/quote]

en ik met een boerin op een boere knol whahaha

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 15:43

Citaat:
femiaans"]

en ik met een boerin op een boere knol whahaha

DIT GAAT WEWRKELIJK NERGENS OVER!!!

En idd IK ZOU T OOK WILLEN PROBEREN en zeker als je toch als laatste start..
Laatst bijgewerkt door vivana op 20-04-09 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:44

"dat dressuurgezeik?" Tjonge jonge, je steekt het niet onder stoelen of banken he. Ik vraag me af wat voor topic je had geopend als je vriendin met 200 punten was thuisgekomen....

En misschien is het paard van je vriendin gewoon niet het juiste paard voor haar kunnen, daar al eens over nagedacht?

Overigens ken ik boerinnen op boerenknollen die wel moeiteloos hun proeven rijden ;)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 15:45

het ging er mij hierom in dit topic vanwaar die uitsluiting en vervolgens meekrijgen dat je vrijwillig bent gegaan