AID of dierenbescherming bellen?HELP!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Re: AID of dierenbescherming bellen?HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:58

Waarheid of niet. Als je zeker weet dat die paarden het absoluut niet goed hebben, oppakken en ergens anders stallen; dan maar onder jou toezicht, als je hier de middelen niet voor hebt AID bellen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:31

@lieffiefi: je mag (helaas0 niet zo maar iemand anders zijn paard nemen en ergens anders stallen. Dat valt nl. weer onder diefstal als het zonder toestemming van de eigenaresse gebeurd.
En dan zit je zelf dus in de problemen, als ze je daar voor oppakken.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 22:37

inderdaad
en omdat ik berichten heb gelezen over de aid (dat die in beslag genomen paarden ook slecht verzorgen)
vind ik dit ook niet een goed plan omdat t me gaat om die paarden...
K*t zooi is t op t moment
isabonny klopt zo ging het dus bij ons ook en wij maar uitmesten en voeren enz
toen ik nog thuis woonde deed ze dit ook al of pkate 2 weken lang elke dag een plakje stro en gooide die er over heen zodat ze ong op een halve meter stront stonden uiteindelijk

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:41

Dierenbescherming bellen zeggen dat ze met spoed naar een verwaarloosd zieke merrie moeten kijken...

Ik heb zoiets waar een wil is is een weg, als ik erachter zou komen dat mijn tante niet in staat is, of niet wil zorgen voor haar paarden en ze alleen als statussymbool heeft, zou ik, maar ik ben ik en ik ben brutaal, de dierenbescherming/Aid bellen en zeggen dat ze echt moeten kijken, en dat als ze dat niet binnen bijv. 4 weken doen ik de paarden meeneem.. En ja, het mag niet, maar de politie doet ook niets! Dan word je zo ongeveer, zoals zo vaak in Nederland, gedwongen het recht in eigen handen te nemen..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:59

Nee, ik vraag gewoon waaruit de verwaarlozing bestaat....

Worden ze gevoerd? Staan ze onderdak? etc. etc.

Anders denk ik dat je geen poot hebt om op te staan als je ze beticht van verwaarlozing.

Dat ze de mest in jouw stal deponeerde wil dus echt niet zeggen dat ze haar paarden verwaarloost ;)

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 00:22

ik had een vraag ik zit lang genoeg in de paarden om te kunnen zien of deze zijn verwaarloosd enz.
jesterlover is een getuige en ik heb nooit gezegd dat de vorige staleigenaar bij dit topic zouden aanmelden...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:30

Maar wat is in jullie ogen verwaarlozing dan? En wat heb nu eigenlijk ondernomen.... aangezien het topic al een paar dagen loopt....

veerlee65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 01:20

Inderdaad wazig verhaal, ik vind alleen dat je het wel bij het probleem moet houden. Er wordt een vraag gesteld en iedereen gaat er allemaal dingen bij halen. Iemand vraagt om advies, geef dat en ga niet allemaal andere gebeurtenissen erbij halen wat er niks mee te maken hebben. Of het het verhaal klopt laat ik in het midden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:15

Als het mijn zus was geweest, dan had ik foto's gemaakt, een verslag van de staleigenaren op papier laten zetten met handtekening en de paarden verplaatst op een wei, laten bekomen en verkocht! Dan maar ruzie, als het op een rechtzaak aankomt, dan meteen al mijn bewijs op tafel en dan zal ze stappen wel achterwege laten. Daarna zou ik hopen dat ze nooit meer mijn pad kruist zodat ik het dierenleed niet hoef te aanschouwen.

Jammer dat jouw ouders het hebben toegelaten dat haar katten in een konijnhok werden gedumpt. Sorry, maar dierenliefde heeft ze dan niet van jouw ouders geleerd.

Ik denk dat jouw zus niet te helpen is omdat ik vermoed dat ze een bepaald probleem heeft.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:17

buiten db of aid (evt via politie) IS er ook niet in nl
dus wat verwacht je dat er gezegd word ??

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:36

Waaruit bestaat de verwaarlozing? krijgen ze genoeg voer/drinken/hoefverzorging enz..?

er staan ontzettend veel dingen in je beginpost dat gewoon zussenirritatie is en geen verwaarlozing.

Als dit allemaal echt is, en allemaal zo erg, snap ik niet waarom je nog niet gebeld heb. Je bent niet te beroerd om je zus zwart te maken op internet, dan moet een belletje toch ook niet moeilijk zijn.

En dan nog iets, jij zegt dat je zus die paarden alleen heeft voor haar status, maar ondertussen ben jij bang dat je naam tenonder gaat. Zit blijkbaar in de genen dan hea

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 14:16

russel dat was de bedoeling ook maar ze heeft ze nu verplaatst naar een stal waar alles voor dr gedaan word
waar ze overigens geen geld voor heeft.
dus is ze weer bij ze geweest dus die 2 weken kloppen al niet meer
ind zij heeft een probleem daarom heeft t geen zin als er iemand met dr praat er valt ook niet mee te praten
heb dr gebeld en ik moest maar met mn eigen zaken bemoeien gesprek duurde nog geen 15 sec.
ze hing op

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:07

Naaltje schreef:
AID is voor bedrijfsmatig met dieren bezig zijn (veehouderijen enz)
DB is voor particulieren.. :)

Nee hoor. AID slingert ook wel particulieren op de bon en controleert deze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:10

MiSz_SaNdY schreef:
russel dat was de bedoeling ook maar ze heeft ze nu verplaatst naar een stal waar alles voor dr gedaan word
waar ze overigens geen geld voor heeft.
dus is ze weer bij ze geweest dus die 2 weken kloppen al niet meer
ind zij heeft een probleem daarom heeft t geen zin als er iemand met dr praat er valt ook niet mee te praten
heb dr gebeld en ik moest maar met mn eigen zaken bemoeien gesprek duurde nog geen 15 sec.
ze hing op

Als de dieren slecht verzorgd worden is het wel het probleem van de stalhouder, als het zo erg gaat worden, zullen er anderen zijn die de DB gaan bellen. Ik zou mij er verre van gaan houden.

Moderatoropmerking:
Diverse berichten zijn verwijderd, omdat deze offtopic en/of persoonlijk zijn. De waarheid van de meeste topics op Bokt is niet te achterhalen. Het heeft dan ook geen zin om daar over te speculeren. Als je denkt dat het niet waar is kan je er natuurlijk voor kiezen om niet te reageren. Persoonlijk worden of op andere wijze offtopic gaan is dan niet de bedoeling.
Laatst bijgewerkt door Judje op 23-04-09 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd.