Waar reserve band laten voor de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Toine_

Re: Waar reserve band laten voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:42

In de achterbak van de auto :P

yarrah

Re: Waar reserve band laten voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:16

slowhandfh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:36

Zo'n spuitbus zou ik niet gebruiken. Je zou de band ook onder de trailer kunnen plaatsen, net zoals bij auto's word gedaan.Haal je gewoon zo'n bandendrager/rekje die je onder de auto monteerd. Deze kun je naar beneden draaien met behulp van een moer en wielsleutel. Wat eventueel ook nog zou kunnen is hem bevestigen aan de laadklep. Zolang ie maar goed vastzit komt de trailer door de APK en anders zou je het aan de leverancier van de trailer kunnen vragen.

gr.
Frank

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:27

slowhandfh schreef:
Zo'n spuitbus zou ik niet gebruiken. Je zou de band ook onder de trailer kunnen plaatsen, net zoals bij auto's word gedaan.Haal je gewoon zo'n bandendrager/rekje die je onder de auto monteerd. Deze kun je naar beneden draaien met behulp van een moer en wielsleutel. Wat eventueel ook nog zou kunnen is hem bevestigen aan de laadklep. Zolang ie maar goed vastzit komt de trailer door de APK en anders zou je het aan de leverancier van de trailer kunnen vragen.

gr.
Frank

Ik zou het persoonlijk geen pretje vinden om gedeeltelijk onder een trailer te kruipen om bij de reserveband te kunnen, zeker niet als er ook nog paarden in staan (te springen).
Naar mijn weten is het niet verplicht trailers APK te laten keuren. Tenzij je professioneel bezig bent. Dwz Handelaar etc.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:49

annastasia schreef:
Naar mijn weten is het niet verplicht trailers APK te laten keuren. Tenzij je professioneel bezig bent. Dwz Handelaar etc.

Zelfs die niet. Er is geen enkele verplichting tot keuren voor trailers tot 3500kg TMM.