Paard boos/teleurgesteld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kavena

Re: Paard boos/teleurgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:37

Sorry. Het was niet m'n eigen pony maar m'n lease paard van de manege die ik al 3 jaar lease en ik ben de enige die erop rijd. Vandaar dus 'eigen pony'' ;)

Sandra291

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:51

Ik denk dat jouw paard het niet zo heeft met de stal.
Als ze buitenboxen hebben is dat wat beter, dan heeft hij ook wat frisse lucht. :z

Het kan ook zijn dat je vader er nooit zin in heeft en hem zo behandeld (gewoon, geen lieve woordjes fluisteren en kalm doen) dat je paard het niet meer pikt en tegen gaat werken..

Ga eens met je paard aan de hand lekker door de weiden of door het bos lopen. Daar knapt je paard echt van op! ;)

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:36

Pluizebolpum schreef:
Elpharo schreef:
Hoi hoi, tuurlijk kan dat. Met katten honden en paarden. Wat ik mij heb laten vertellen dat het kan schelen als je het ze vertelt. Klinkt stom, maar bij een kennis van mij werkte het wel. Die z'n kat was altijd onwijs boos na vakanties. Tot hij haar verteld heeft dat hij weg ging, alle dagen heeft doorgenomen en gevraagd heeft of zij op het huis wilde passen. De hond kon dat niet, dus die ging ergens anders heen...Het klinkt bizar, maar het werkte dus wel bij hun. Dus vertel je paardje dat jij niet kan, dat je hem/haar zal missen en dat je over een dagje echt weer komt...probeer het zoveel mogelijk te visualiseren en kijk es wat er gebeurt :) Je weet maar nooit!

Ik heb helaas nooit zoiets bij de hand gehad om te proberen :)

Nou, je zegt het zo en het klinkt wel erg grappig, maar volgens mij werkt het echt wel. Door maar elke keer netjes te vertellen waar ik heen ging, wat ik ging doen en of ik nog van plan was ooit en zo ja, hoe laat, weer terug te komen heb ik een kat van verlatingsangst afgekregen. Liep hij eerst altijd achter me aan, tot aan het centrum aan toe zelfs, op het laatst vond ie het best en ging verder met waar hij mee bezig was, zelfs als hij buiten was...
Bij de paarden werkt het in die zin dat ik, als ik wegga zonder nog eens wat hooi gevoerd te hebben, ze niet hysterisch gaan hinniken als ik vertel dat ik zo weer kom en alleen maar even boodschapjes ga doen of koffie drinken. Doe ik dat niet dan raken ze bijna in paniek, want wie moet hen dán voeren?!?
Of het nu echt aan het visualiseren, danwel doornemen ligt of aan een mate van herhaling (ik zeg altijd trouw hetzelfde - logisch als zo'n beest er dan conclusies aan verbindt omdat ie de klanken of handelingen combineerd met langer of korter wegblijven), ik weet 't niet, maar het is wel grappig dat het werkt...

Ja, wat jij beschrijft is precies wat ik bedoel :) Onwijs leuk om te horen dat er meer mensen zijn die het gebruiken en waarbij het werkt!