Moet ik haar weg doen..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spokie79

Re: Moet ik haar weg doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:52

Je moet goed bedenken of zij inderdaad het juiste paard wel is voor jullie. Als je over een jaar niet meer met plezier op haar rijdt, omdat je echt wedstrijden wilt rijden, is het voor het paard ook niet leuk. Dan kan je beter een eigenaar voor haar zoeken, die helemaal weg van haar is. Of ben je zo gek op haar, dat je je plannen iets wilt wijzigen. Je moeder kan haar ook nog leren rijden, want zij wordt ook meer ervaren. Of vindt ze het echt niet leuk en kan ze hierdoor niet lekker meer rijden of lukt het helemaal niet. Dat zijn allemaal dingen die je je af moet vragen en dan een beslissing nemen. Misschien heeft een stalgenootje nog een bijrijder nodig en kan je lekker samen met je moeder rijden. Dat zou ook nog een leuke optie zijn. Dus alle opties afgaan en dan de voors en tegens van alles op een rijtje zetten. Veel succes, het is geen makkelijke keuze.

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:58

Hoihoi!
een half jaar is lang zat om te zien dat het niet klikt, of dat het gewoon niet goedkomt of beter wordt. Zo heb ik ook na 2 maanden mijn toenmalige haflinger weggedaan, omdat hij onbetrouwbaar was, hij trapte in de stal gericht naar mij. Ik zou hem verkopen, en naar een paardje op zoek gaan die wel bij je moeder past. Het is sneu voor haar om haar te laten rijden of omgaan met een pony die ze niet leuk vind of niet vertrouwt. Ik weet wat ze voelt, ik heb precies hetzelfde gehad ;)
En; misschien iets gerichter kijken met uitzoeken van een pony straks, en misschien voorstellen om hem of haar op proef te nemen, zo kan je beter aan elkaar wennen, en als het dan niks is dat je hem om kunt ruilen.
Stel, je hebt je beslissing genomen dat je haar weg wilt doen, ga dan eens naar stal Jansen van den Hout in Haghorst (http://www.jansenvandenhout.nl) daar heb ik mijn vorige haflinger omgeruilt met bijbetaling tegen de haflinger die ik nu heb, en het klikt onwijs! Ook heb je daar 6 maanden omruilgarantie! Ze hebben vanalles staan; sportpaarden, fokmerries, reacreatiepaarden, echt álle soorten en maten, voor jong en oud en voor beginners en gevorderden!
Succes met je beslissing.
Groetjes Emma

snoezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:59

Hoi, ik ben ook zo'n moeder die samen met haar dochter een paard heeft.... en ik merk dat ik een stuk voorzichtiger en banger ben dan zij is. Dat heeft zeker ook met leeftijd te maken! (Geldt niet voor iedereen, maar in het algemeen....) Wij moeten het allebei leuk vinden om te rijden. Zij heeft er niets aan als ik het eng vind, dus ik ben de belemmerende factor hierin. Dat accepteert zij ook. Dus TS, zoek iets waarmee je allebei plezier hebt. En een paard verkopen als je daar goede redenen voor hebt is echt geen drama hoor!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:02

Twiggy2008 schreef:
Ik pas me altijd aan, aan het paard. Dus als iets niet kan (ik had bv zelf wel interesse in endurance, maar dat is voor mijn paard lichamelijk geen optie), dan pas ik me daar aan aan. Het belangrijkste is dat mijn paard ook plezier heeft in wat hij doet met mij. Endurance zou hij overigens prachtig vinden, maar fysiek is er iets waardoor me dat afgeraden is door mijn DA. Nou, dan niet en dan zijn er nog tig andere zaken die ik ook leuk vind om te doen met hem.

Maar goed, jij zit nog met je moeder en ik weet niet hoe zij hierin staat.....

ik ben helemaal tzelfde heb intressen in springen, endurance en western en zou mn paard 1 of alle3 lukken zou ik dit super vinden maar gebeurt er iets of is er gewoon wat waardoor hij/zij dit niet kan (al is het dat ze het zelf niet leuk vind) tja dan houd het op en zoeken we iets wat ze leuk vind en kan :D en ik ook leuk vind. Ik zou het paard dus niet verkopen als er bij mij wel een klik in zit.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:20

Maar wat ik moeilijk vind te vatten is het volgende, wel alle respect voor het feit dat je hem gaat verkopen hoor! ;)
maar als je een paardje koopt dan , kijk je toch goed wat je wilt en je gaat even proefrijden enz.
Je vraagt desnoods of hij voor wedstrijden geschikt is?
Desnoods ga je een paar keer erheen voor je besluit te kopen.
Als je nog maar net leert rijden is het misschien niet zo`n goed idee om gelijk te kopen, maar eerst van alles te proberen voordat je overgaat tot kopen!

Nogmaals niet bedoelt als aanval!
succes met je besluit! ;)

RamOnaa_17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 11:52

brennie75 schreef:
Maar wat ik moeilijk vind te vatten is het volgende, wel alle respect voor het feit dat je hem gaat verkopen hoor! ;)
maar als je een paardje koopt dan , kijk je toch goed wat je wilt en je gaat even proefrijden enz.
Je vraagt desnoods of hij voor wedstrijden geschikt is?
Desnoods ga je een paar keer erheen voor je besluit te kopen.
Als je nog maar net leert rijden is het misschien niet zo`n goed idee om gelijk te kopen, maar eerst van alles te proberen voordat je overgaat tot kopen!

Nogmaals niet bedoelt als aanval!
succes met je besluit! ;)

Ik denk niet dat je me beginpost goed hebt gelezen.
Ik rij al jaren maar mijn moeder is beginnende ruiter.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:05

ja hoor heb het begrepen en goed gelezen!
maar je moeder word dadelijk ook steeds meer ervaren, dan heb je een rustig paardje , maar als ze dan weer wat pit wil wat dan?
groetjes!

RamOnaa_17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 19:31

Dat zal niet gebeuren hoor.
Wij willen absoluut geen sloom paard.
Maar die moet wel braaf zijn.
Stappen als zij dat wil, draven als zij dat wil en een galopje als ze dat wil.
Niet kijkerig, niet bokkerig en niet zenuwachtig.
Een beetje pit geeft niet, ik kan 'm dan eerst rijden zodat dat er een beetje uit is.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:26

Ik hoop dat je paardje een goed tehuis krijgt en dat jullie samen een leuk paardje kunnen zoeken! ;)
Het is een leuk ding dus dat zal geen probleem zijn om een leuke eigenaar te vinden! ;)
groetjes van bren!

Charis404

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:09

heey,
zou inderdaad goed kijken naar of het op korte termijn iets kan worden met je moeder en of zij bijvoorbeeld een geweldige klik heeft met het paard. Is dat niet zo, moet je voor jezelf gaan beslissen of je haar houdt omwille van het paard zelf of dat je je ambities in de dressuur belangrijker vindt. Als jullie beide geen echte klik hebben met haar en rijden gaat mwa mwa, is het misschien eerlijk tov jezelf én je paard, om een beter passend tehuis/'wedstrijd'paard te zoeken. succes!