Hard gevallen, nieuwe cap nodig??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissBurberry

Re: Hard gevallen, nieuwe cap nodig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:34

bij caps, helmen van scooters, motors, fietsen geld als gevallen bent dat je een nieuwe moet kopen, harde val dan he

de beschermkap kan gescheurd of zeg maar gekneusd zijn waardoor die veel kwetsbaarder is dan het hoort te zijn!

Lauriedropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:30

Hmm... heb mijn cap ook al zo'n 7 jaar. Nooit hard mee gevallen, en een nieuwe cap (een mooie dan) is best duur. Twijfel, twijfel...

Peche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 22:08

ik zou een nieuwe kopen !

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:13

Ach.. als ik een super mooie cap zou hebben.. (al pikeur) waar ik 400 euro voor heb betaald..
Ging ik echt niet na 5 jaar een nieuwe kopen.. In iedergeval niet als ik er nog nooit was afgevallen O:)
De goedkopere caps geven bij mij zelf al na een paar jaar aan dat ze niet meer in orde zijn.

Het probleem bij mij is altijd dat om een of andere mysterieuse reden.. alle caps na een aantal jaar spoorloos verdwijnen.. :?

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 07:23

Ik ga vanavond kijken voor een nieuwe cap. Mijn hoofd is een tijd geleden met de bakrand in aanraking geweest, gelukkig had ik mijn cap op. En volgens mij voelde ik laatst een scheur lopen in de cap. Ik neem wel mijn oude cap mee naar de ruitersportwinkel, ik heb ergens gelezen dat zij kunnen kijken of je cap nog oke is. Volgens mij kan de buitenkant nog wel goed zijn, maar dat er van binnen dan scheuren kunnen zitten.

Better safe than sorry!

Jeanneeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:51

Als je hard op je hoofd bent gevallen zou ik zeker een nieuwe cap kopen ookal zie je het niet aan de binnenkant kan hij altijd kapot zijn.

Kimb72

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:52

ik zou ook een nieuwe kopen..
zekerheid boven alles.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:02

In een moto-winkel kan je je cap laten "doorlichten", doen ze met motorhelmen ook blijkbaar. En dan kunnen ze zien of er aan de binnenkant iets "stuk" is als je lelijk bent gevallen.

Lauriedropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:43

Goede tip! Dat kan een hoop geld schelen... anders koop je een nieuwe zonder dat het nodig is.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:50

Hm, ik denk dat ik dan ook maar aan een nieuwe cap moet beginnen... Het is gewoon iets dat je zo makkelijk over het hoofd ziet %)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:12

StillAngel schreef:
Okee, met mijn cap lijkt niks mis te zijn alleen zijn de randjes wel gescheurd aan de zijkant.

kan lijken maar zeker als je op je hoofd bent gevallen kan er schade zijn die je niet ziet :):)

Kavena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:06

tss wat een onzin, na 5 jaar hoef je geen nieuwe cap te kopen vind ik hoor, ik heb nu 8 jaar de zelfde cap en met er al 10 keer hard mee gevallen, en hij leeft nogsteeds en is nog hardstikke goed.

Ik heb hem bij een ruitersport winkel laten nakijken.

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:42

Hmm ik heb mijn cap al ruim 10 jaar.. :o Nu was ik al vanplan om deze dagen een nieuwe te kopen. Was namelijk van het paard gevallen, en zit nu inderdaad een scheur in....

Maar dat je ze om de 5 jaar moest vervangen wist ik niet eens!! Goed dat ik dit toch even weet!

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:53

Na een val, altijd een nieuwe kopen!!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:31

Dan mag ik wel inslaan..
Ben aan het beleren... Dus dat is dagelijks op de grond liggen.. O:)

Ik vindt het er wel van af hangen hoe je valt hoor.. :j

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:22

als je hard bent gevallen zou ik wel een nieuwe kopen omdat als je anders weer valt het wel erg kan zijn

Lauriedropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:16

Vandaag nieuwe cap gekocht. :-) EN in de "gebruiksaanwijzing" staat inderdaad: "Wegens veroudering van de gebruikte materialen dient u de helm niet langer dan 5 jaar te gebruiken."
En vroeg ook aan de shop-eigenaar hoe het zat met je helm laten "doorlichten", en dit kan alleen bij bepaalde typen caps zei hij. En niet bij de mijne..

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:22

Wat voor cap heb je gekocht? O:)

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:47

Met een val beschadigd de "kreukelzone" van de cap (dit geldt trouwens voor alle type veiligheidshoofdeksels) Deze zit aan de binnenkant en zorgt voor een demping tussen jouw koppie en het harde voorwerp waar je tegenaan knalt. Je kan het een (heeeel klein) beetje vergelijken met de kreukezone van een auto. Als je hard tegen een boom botst (laten we het niet hopen) zorgt de kreukelzone ervoor dat de personen in de auto wat langzamer tot stilstand komen. Zou de auto van massief staal zijn, dan is de kans groot dat je iig behoorlijk gewond raakt. Maar goed, je kunt er iig niet meer mee rijden ;) En hetzelfde geldt voor je cap: De kreukezone is kapot. Hij zal best nog wel enigzins beschermen, maar een serieuze klap kan die niet meer opvangen

Lauriedropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:51

Pff heb echt ALLE caps op mijn hoofd gehad! :roll: Van Harry's Horse tot GPA, en niks zal lekker/sloot goed aan op mijn hoofd. Uiteindelijk wees ik naar een verstelbare cap in een lastige verpakking en zei tegen de shop-eigenaar "en die? Mag ik die es passen?" De shop-eigenaar zuchtte, maar haalde hem toch uit de verpakking... en dat was hem!

Een Zwart met grijze BR Viper. Hij zit heerlijk, en ik vind het "ik ben een champignon-gevoel" meevallen. Helemaal blij dus. :D

Peche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:08

Gewoon voelen of er barsten of iets anders in zitten. Als deze er idd inzitten een nieuwe cap kopen!

Thats_Me
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:14

JustBobo schreef:
Gewoon voelen of er barsten of iets anders in zitten. Als deze er idd inzitten een nieuwe cap kopen!

Ik vind het knap als jij die haarscheurtjes kunt ontdekken met het blote oog := Dat zijn juist de scheurtjes die bij een volgende klap de veiligheid niet meer kunnen garanderen.

Camietjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:23

ik denk ook wel dat je een nieuwe zal moeten kopen misschien dan maar een rijbroek minder ik weet natuurlijk niet hoe jij daar in zit als je geld problemen hebt snap ik dat je dat even uitsteld :o doe ik namenlijk ook ben dr ook al paar keer goed mee gevallen maar nu ik er weer geld voor heb ben ik toch hard op zoek naar een nieuwe en dan raad ik wel aan koop altijd een nieuwe een 2de hands cap kan er goed en mooi uit zien maar jij kan natuurlijk nooit weten wat er mee gebeurt is :o als die net nieuw is en je valt er 1 keer mee verkoopt hem dan na dat je hem hebt op gepoetst weet jij niet dat ik er al mee gevallen ben ;)

GenteDiMare

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:24

Moest ik van jou zijn zou ik mijn cap toch vervangen. Je weet nooit dat ie vanbinnen gebarsten is of een klein scheurtje heeft.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 00:56

ik heb gehoord dat je als je je cap uit je handen laat vallen dat die dan ook niet meer veilig is omdat er dan zwakke plekken in komen te zitten