misschien moet je eens een poosje elke keer op hetzelfde paardrijden dan weet je of het daar aan ligt
Amrah
Geplaatst: 17-05-09 12:02
Ik denk dat je dan te gefocussed bent op netjes galopperen en daarom verkrampt?
Tessaaaaaa
Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-09 18:31
xXxdesiixXx schreef:
misschien moet je eens een poosje elke keer op hetzelfde paardrijden dan weet je of het daar aan ligt
Ik rij met mijn eigen paard :]
lenaa_tje
Geplaatst: 20-05-09 18:57
ik heb het ook maar niet heel vaak, vooral als ik bijv. de nacht niet goed geslapen heb of heel veel andere inspannende dingen heb gedaan. misschien dat jij ook zo iets hebt, dat je bijv. 2 maal sport op 1dag ofzo. en nou ja proberen te ontspannen dat helpt bij mij
Briitt_Midi
Geplaatst: 21-05-09 16:41
Ik krijg na het paardrijden op de manege soms spierpijn in mijn benen een beetje reflex spray er op en dan is het bij mij daarna vaak weg Maar als ik op mijn pony rijd heb ik het helemaaal niet
x
SnuitjeLove
Geplaatst: 22-05-09 18:12
Hoe oud ben je nu? Ik heb namelijk sinds een tijdje ook last van spierpijn en ik ben nu 13 maar dit komt waarschijnlijk doordat je in de groei ben, ik weet niet of je de laatste tijd een groeispurt heb gehad. Daar zou het ook van kunnen komen. Misschien kun je ook voor de les een 'warming-up' doen, dus je spieren alvast warm maken, dus een beetje rek en strek oefeningen armen en schouders draaien kniën en hakken draaien. Alles flink een keer aanspannen en weer ontspannen. Na de les doe je dan een 'cooling-dow' of hoe je dat ook schrijft, dus niet dat je gelijk van je paard stapt en denkt : 'zo ik ben klaar met de les', maar dat je na de les ook even weer je spieren los maakt, en alles een beetje draaien, en ontspannen. Wat ook helpt is om na de les thuis een lekkere warme douch te nemen. En neem is een keer een week of 2 rust zodat je spieren na die tijd niet meer pijn doen, want elke keer met spierpijn rijden is ook niet leuk.
Maar veel succes verder, hopelijk heb je hier wat aan.
M_adeleine
Geplaatst: 22-05-09 19:04
ik heb ook wel eens spierpijn maar dan heb ik een poos niet gereden
Bralindy
Geplaatst: 26-05-09 12:58
Spierpijn heb ik sowieso in mijn liezen door het rijden (we rijden elke les op verschillende paarden) en heel soms ook een zeurend pijntje in mijn schouders. Ik herken dat probleem wel. Ik probeer mijn schouders te ontspannen tijdens het rijden (ontspannen is heel moeilijk voor mij en dus ook het doorzitten) maar naarmate ik beter ben geworden in het ontspannen heb ik minder pijn in mijn schouders gekregen. Misschien is dat een oplossing?
annabel__
Geplaatst: 27-05-09 19:35
Fishio?
pasdedeux
Geplaatst: 27-05-09 19:37
Bij de apotheek of drogist een supplement halen met magnesium, helpt goed spierpijn en kramp te voorkomen.