18 jaar oud voor een paard???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

temptasion

Re: 18 jaar oud voor een paard???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:28

laten keuren door DA, en om je heen kijken naar andere , waar je intresse in hebt, en vooral je eigen gevoel volgen. wat jij een fijn gevoel vind
succes met je zoektocht

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:30

Vibeke is 16 bijna 17, maar die heeft een 2e jeugd ofzo, die gedraagt zich een 3 jarige :+
18 is een leuke leeftijd, je kan er nog aardig lang mee rijden hoor :)

Poekiemansss

Re: 18 jaar oud voor een paard???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 14:54

Bedankt voor al jullie tips :D
Ga waarschijnlijk bij allebei kijken! :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:12

waldoalpha schreef:
ik denk dat het indd geen moer uitmaakt hoe oud het paard is dat je koopt. als het je eerste paard is,is het allemaal al moelijk zat. als je besluit die tinker te kopen laat hem dan zowieso rontgenologisch keuren zodat je zeker weet dat er nergens artrose is. ik zou persoonlijk ook voor iets jongers gaan maar dan gewoon uit de angst dat ik sneller afscheid van hem zou moeten nemen. ik heb zelf 2 haflingers van 5 ( als veulen gekocht ) en een van die 2 gedraagt zich als een 18 jarige en is werkelijk nergens bang voor. het ligt er gewoon aan hoe er met het paard is omgegaan. en neem de tinker altijd een maand of 2 op proef,dan kun je hem lekker testen. want 18 jaar is ook weer geen garntie dat je een braaf paard krijgt.
welk paard je ook koopt, 9 van de 10 paarden gaan je testen en uitdagen en dan is het aan jou hoe je hier mee omgaat.

En ook dat afscheid nemen gaat niet op. Stalgenoot van me kocht een 3 jarige volbloed waar ze maar 2 maanden lol van gehad heeft omdat ie zijn poot brak. En als ik zie hoeveel jonge paarden volop blessure's hebben...pfff.

18 jaar geleden werd er nog niet zo gerotzooid met fokken (hoger, luxer etc etc) dus in mijn ogen veel minder kans op problemen zeker bij ee tinker.

Mijn haflinger is ook 18 en heb hem al 15 jaar. Mankeert niks en is hooguit 2x ziek geweest in al die jaren.