Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Xfeno01X schreef:Storm76 schreef:Wat zeg tje instructeur of instructrice erover? Die kan waarschijnlijk wel beoordelen of je in de B of in de L1 thuishoort.
En je vriendin kan toch niet eens meteen L1 starten vanuit de F8???
nee maar ik bedoel dat het dan niet zo'n groot verschil zou zijn !

Xfeno01X schreef:Bizzybijtje schreef:B starten. Het heeft geen nut om gelijk te hoog te grijpen terwijl je nooit officieel gestart bent.
Waarom heeft het geen zin ? Ik rij nu op de manege zegmaar L1 dus het verschil maakt niet echt uit ! (al-uw-wel het wel de eerste wedstrijden met me eigen pony zijn )
daffie1986 schreef:Heb je die F-proefjes ook met je pony gereden of niet? Ik zeg begin in de B, als het goed gaat stroom je erzo doorheen. Als jij met deze pony gen F-proefjes hebt gereden, mag je er volgens mij ook geen L1 mee gaan starten?

Rytm schreef:Je pony moet sowieso al een keer L gelopen hebben als je vanuit de F12 wilt instromen in de L1.
Een vriendin van mij is zo ook een keer L1 gestart na de F12 afgerond te hebben en die werd teruggefloten door de KNHS omdat haar paard nog geen L1 was. Heel krom!
Ik ben het er wel mee eens dat je beter in de B kunt beginnen. In principe kun je toch in 4 wedstrijden de B uit zijn als je lekker rijdt.
Het wordt anders gejureerd inderdaad maar ik vind het makkelijker dan de FNRS proeven hoor!
In de F9 zat ik altijd net aan een PP en in de B reed ik makkelijk winstpunten. Ik vond ze bij de FNRS altijd zo pietluttig jureren juist.

Rytm schreef:Oke sorry, dan mag het.
Lag wel een beetje aan de jury, maar toch.

crossmonster schreef:Dat zal vast wel ergens te vinden zijn op de fnrs site.
Feit is dat de fnrs de ruiters teveel hoop geeft, ze vergelijken appels met peren, want die F proeven kun je niet vergelijken met de KNHS proeven. De beoordeling verschilt veel te veel, en het niveau van vergelijken klopt voor geen ene meter.
IK denk eerder dat F20 vergelijkbaar is met klasse B knhs.
Niet om de ruiters af te vallen, maar een fnrs jury kijkt totaal anders naar het rijden dan een knhs jury.