Na val met pony, doet hij zo vreemd:S??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Na val met pony, doet hij zo vreemd:S??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:10

Soepel zijn is meer dan alleen overstappen. Korte wendingen kunnen zeker na zo'n val pijnlijk zijn op de voorkant. Zoals je beschrijft wat er gebeurt is kan ik me niet voorstellen dat er aan de voorkant niks pijnlijks en stijf is.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 18:13

Judith_ schreef:
Soepel zijn is meer dan alleen overstappen. Korte wendingen kunnen zeker na zo'n val pijnlijk zijn op de voorkant. Zoals je beschrijft wat er gebeurt is kan ik me niet voorstellen dat er aan de voorkant niks pijnlijks en stijf is.

Hoe bedoel je aan de voorkant? Waarom zou hij het niet aan de achterkant kunnen hebben? Het is nu alweer een week geleden, ik heb ervoor gezorgd dat hij meer beweging heeft gehad (stappen enzo) dan normaal om zijn spieren los te houden, daarnaast heb ik hem ok weer met pessoa gelongeeerd en hij heeft nergens last van. Ook is hij nagekeken en er is niks geconstateerd. Waarom denk jij dan te weten dat hij pijn heeft? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:23

Waarom kan hij niet stijf zijn aan de voorkant? Hij kan toch stijf zijn in zijn hele lijf? Bij spierpijn ontstaan er microtrauma's in de spieren. Rond stappen zorgt niet dat die trauma's spontaan verdwijnen.
Daarnaast beweer ik niet dat hij pijn heeft, ik geef alleen dat soepel zijn meer is dan alleen overstappen. En aangezien overstappen van uit de achterhand gaat wil ik alleen maar aangeven dat het paard ook een voorkant heeft en ook daar pijnlijke spieren kan hebben.

pruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:27

ik lees in een berichtje van jou van gisteren dat hij wel een rugprobleem heeft gehad .Mischien dat met die valpartij hij z'n rug wat geforceerd heeft.Als wij vallen draaien we ons ook in alle mogelijke bochten om recht te blijven.Wat doen we als we ergens pijn of een ongemak voelen ?We ontzien die plek of spier ,dit is denk ik wat hier mischien wel van tel is.Ik weet natuurlijk niet wat zijn oorspronkelijk rug probleem was dus moet ik maar mee raden met de rest

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 18:40

pruts schreef:
ik lees in een berichtje van jou van gisteren dat hij wel een rugprobleem heeft gehad .Mischien dat met die valpartij hij z'n rug wat geforceerd heeft.Als wij vallen draaien we ons ook in alle mogelijke bochten om recht te blijven.Wat doen we als we ergens pijn of een ongemak voelen ?We ontzien die plek of spier ,dit is denk ik wat hier mischien wel van tel is.Ik weet natuurlijk niet wat zijn oorspronkelijk rug probleem was dus moet ik maar mee raden met de rest

Door zijn rugprobleem kon hij zijn achterbenen niet / bijna niet op zijn afdruk van zijn voorbenen krijgen. Dit ging al een stuk beter het afgelopen jaar, maar het is sinds zondag juist meer verbeterd! Hier ben ik wel heel blij mee. Daarnaast heb ik neit het idee dat hij pijn heeft maar meer dat hij het gewoon eng vind. Hij heeft de afgelopen 2 jaar heel wat pijn gehad en dit altijd goed laten merken. Hij zat toen niet lekker in zijn vel, at niet veel, en wou neit lopen, dit hefet hij nu helemaal niet. Dus denk zelf meer dat het met angst te maken heeft.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 18:41

Judith_ schreef:
Waarom kan hij niet stijf zijn aan de voorkant? Hij kan toch stijf zijn in zijn hele lijf? Bij spierpijn ontstaan er microtrauma's in de spieren. Rond stappen zorgt niet dat die trauma's spontaan verdwijnen.
Daarnaast beweer ik niet dat hij pijn heeft, ik geef alleen dat soepel zijn meer is dan alleen overstappen. En aangezien overstappen van uit de achterhand gaat wil ik alleen maar aangeven dat het paard ook een voorkant heeft en ook daar pijnlijke spieren kan hebben.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik heb niet echt het idee dat hij stijf is. Meer dat het op sommige moment gewoon uit angst komt, op de volte doet hij nu weer normaal. Alleen onder dat dingetje door vind hij nog spannend, hier is ook al verbetering in te zien:).