Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Judith_ schreef:Soepel zijn is meer dan alleen overstappen. Korte wendingen kunnen zeker na zo'n val pijnlijk zijn op de voorkant. Zoals je beschrijft wat er gebeurt is kan ik me niet voorstellen dat er aan de voorkant niks pijnlijks en stijf is.
pruts schreef:ik lees in een berichtje van jou van gisteren dat hij wel een rugprobleem heeft gehad .Mischien dat met die valpartij hij z'n rug wat geforceerd heeft.Als wij vallen draaien we ons ook in alle mogelijke bochten om recht te blijven.Wat doen we als we ergens pijn of een ongemak voelen ?We ontzien die plek of spier ,dit is denk ik wat hier mischien wel van tel is.Ik weet natuurlijk niet wat zijn oorspronkelijk rug probleem was dus moet ik maar mee raden met de rest
Judith_ schreef:Waarom kan hij niet stijf zijn aan de voorkant? Hij kan toch stijf zijn in zijn hele lijf? Bij spierpijn ontstaan er microtrauma's in de spieren. Rond stappen zorgt niet dat die trauma's spontaan verdwijnen.
Daarnaast beweer ik niet dat hij pijn heeft, ik geef alleen dat soepel zijn meer is dan alleen overstappen. En aangezien overstappen van uit de achterhand gaat wil ik alleen maar aangeven dat het paard ook een voorkant heeft en ook daar pijnlijke spieren kan hebben.