E rijbewijs halen (trailer)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SillyB

Re: E rijbewijs halen (trailer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:48

5/600 euro vind ik eigenlijk nog best een mooi bedrag :j
moet je met een dubbelasser of enkele as rijden? ivm oefenen :o

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:52

Ik heb mijn E rijbewijs 3 weken geleden gehaald :)
Ik heb er 3 keer over gedaan...En de lessen heb ik ook niet in één ochtend gedaan, gewoon een paar keer 4 lessen achter elkaar, en daarna examen.
Bij mij viel het examen (de examens) dus wel heel erg tegen. Vooral de eerste examinator, dat was een eersteklas eikel! En niet alleen omdat ik gezakt was hoor, hij was echt gemeen.
Voordat elk examen begon kreeg ik ook vragen over de combinatie (hoe lang, hoe breed enzovoort), maar dit staat gewoon in een mapje met de papieren die je er gewoon bij mag houden, dus dat is een makkie!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:53

De meeste mensen die al stiekum wat ervaring opgedaan hebben slagen wel in één dag, maar er zijn ook nog wel een aantal die zakken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:06

Ik rij al wel met de trailer, zelf aankoppelen enzo.. op eigen terrein hoor :o
maar examens... brrr :x
ga dus heel hard oefenen!!!

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:22

Ik wil van de zomer ook mijn E gaan halen :) heb in november mijn rijbewijs gehaald, alleen het kost zooo veel := ik hou dit topic even in de gaten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:24

Ik kan niet wachten om met de jeep en trailer en paardjes overal heen te scheuren :D

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:27

Ik ben ook bezig met lessen..
Ik doe een dagcurcus maar neem van te voren ook nog 2 lessen.
Omdat ik nog niet zo lang mijn rijbewijs heb (iets meer dan een half jaar).

Begin maart is mijn examen aangevraagd en ik kan pas 16 mei!

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:27

Ja ik ook niet, heeeerlijk naar het bos/strand :+: alleen ik zit zo tegen dat examen en lessen op :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:38

heb ik ook.. maar zodra ik het geld heb doe ik het!

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:46

Ik ga men E binnekort ook halen, wordt nou wel een keertje tijd. Hoorde ook van verschillende mensen dat als ze weten dat je met een paardentrailer wilt gaan rijden ze gelijk een stuk strenger zijn, heeft iemand dat zo ervaren?

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:47

pff ik wil heel graag maar het wat al zo'n drama om gewoon B te halen :') en achteruit rijden is niet echt mijn specialiteit. :P
eerst maar eens sparen voor lessen en garantie :P tot die tijd pappie mar om hulp vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:48

Nou dan zeg ik wel dat ik in de bouw werk :P dat ik daarom mijn E moet halen haha :')

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:50

Voor degenen die hun E al hebben: Hebben jullie je E rijbewijs meteen gedaan nadat je je B rijbewijs had? Of hebben jullie eerst ervaring opgedaan?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:52

Ik heb hem nog niet, maar ik heb wel bewust gewacht met het lessen. Ik wilde eerst meteen nadat ik mijn b heb gehaald beginnen, maar toen ik ging rijden, kwam ik erachter dat je nog niet fantastisch rijd. Ervaring krijg je pas door veel te rijden.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:10

Ik heb hem exact 2,5 jaar na mijn B-rijbewijs gehaald. Ik heb in die 2,5 jaar ongeveer 20 duizend kilometer per jaar gereden. Ongeveer de helft in de binnenstad van Amsterdam (tijdens de spits, oh zo leuk grachtjes achteruit rijden, bochtje achteruit vanaf de gracht een bruggetje op met fietsers en andere auto's, inparkeren in kleine gaatjes, maar je wordt wel handig).

Ik heb ongeveer een jaar voor mijn E-rijbewijs één keer met een aanhanger gereden.
Gekozen voor een dagopleiding. Aantal dagen vantevoren een uur les gehad, de dagopleiding begon om half 8 en om 2 uur moest ik afrijden. Ook nog lunchpauze gehad van een half uur.
Ik ben in één keer geslaagd. De verrichtingen vond ik niet heel lastig (behalve voor de garagedeur parkeren tijdens het examen, ging de hele dag super, behalve op dat moment). Verder is het gewone rijden betrekkelijk eenvoudig, je bent alleen langer. Je moet af en toe langer wachten voordat je kan afslaan of een weg kan oversteken zonder het overig verkeer te hinderen.
Als je met de auto handig bent met bijzondere verrichtingen, dan moet dat E-rijbewijs ook wel lukken.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:28

Er zakken nog genoeg de eerste keer hoor, ik heb m wel in 1x gehaald. Geen dagcursus gedaan, als je geen ervaring hebt is dat ook niet aan te raden..je moet toch wel steeds continue je koppie erbij houden.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:51

Je kunt op de website van het rijschoolgegevens.nl, de slagingspercentages van rijscholen bij jou in de buurt opzoeken. Het geeft natuurlijk geen garantie, maar de kans van slagen zal hoger zijn bij een rijschool waar 9 op de 10 slagen dan één waar 3 op de 10 slagen ;)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:57

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:01

Ik heb hem in één keer gehaald. B heb ik ook in één keer gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:51

Ik moet dus morgen. HELP! :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:52

Succes, rustig blijven, dan komt het vast goed.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:43

Ik heb begrepen (van een rij-instructeur) dat E achter B over ongeveer een jaar afgeschaf zal worden en iedereen het dan automatisch heeft.
Op het examen van je B rijbewijs komen dan wel wat extra oefeningen ofzo......

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:45

Dat is iets nieuws dan NoaC, wist wel dat de regels wbt BE versoepeld zouden worden, omdat het meer gelijk getrokken gaat worden met de andere EU landen. Maar afgeschaft worden is iets nieuws voor mij, heb je ook ergens op papier dat staan of enkel van horen zeggen?

Edit: Ik ken alleen deze: [VN] EU versoepelt over twee jaar de regels voor trailers Maar aangezien mijn eigen combi meer dan 3500 kg weegt moet ik alsnog be hebben.

Vivalavida: En hoe is het gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:14

GESLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGD!!!!!!!!!!

stond bijna te janken van blijdschap, examinator: wat doen we met meisjes die huilen?? tissues geven!!
hahah :')
was zooooo blij!!!

moest alleen een scherpe bocht achteruit, maar daar was k ook niet bang voor, voor die verrichtingen, meer voor het kijken enz. had 1 keer dat ik links bleef rijden op 2 banen voor rechtdoor en daar zei hij wat van. ik zei later van ohhhh ik was zooooo zenuwachtig! hij zo: nou das nergens voor nodig je rijd hartstikke goed :+
pffffffffffff opluchting!!!!!!!!! vond die kar wel een onhandig rotding!!
heb m nou dus in 1 dag gehaald (5u les) en kostte me 410 euro.. valt mee toch!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:20

Gefeliciteerd! 410 euro is niet veel, ik was meer kwijt, maar ben door de zenuwen ook 2x gezakt :')