Startgeld vereist als je op wachtlijst staat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:25

ik bel eerst of er plek is. als zij zeggen ik plaats je op de wachtlijst dan stuur ik geen coupon op. zolang zij geen coupon hebben is je inschrijving niet officieel en kunnen ze geen startgeld van je vragen. Dit hebben wij gemerkt bij het versturen van rekeningen aan mensen die nog geen coupon hadden ingestuurd. zonder coupon kan je niks. coupon stuur ik pas op als ik geplaats ben op startlijst of neem ik mee op de dag zelf.
Ik ben van mening dat als ik op een wachtlijst sta geen inschrijfgeld hoef te betalen als ik niet geplaatst kan worden of mij er weer vanaf haal omdat ik er elders wel bij kon.
Is ook voor het eerst dat ik dit hoor

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:08

Lielle schreef:
dan schrijf je niet conform de regels in, en heb je dus mazzel dat de vereniging daarmee accoord gaat.

algemeen reglement schreef:
a. In de disciplines Dressuur, Springen, Eventing en Mennen (dressuur en vaardigheid)
dient een deelnemer zich in te schrijven door middel van het opsturen van
een geldige ingevulde startcoupon per rubriek.

Lijkt me voor een wachtlijst niet handig. Dan kan ik daarna van iedereen die ik niet geplaatst heb de coupons terug gaan sturen. Word ik arm aan postzegels. Nee, ik bel gewoon even naar degene die op de wachtlijst staat of ze nog starten willen. Zo niet dan bel ik de volgende.
De coupons wil ik dan wel per post nog ontvangen. Of het moet echt de dag voor de wedstrijd zijn dan kan dat natuurlijk niet meer.

Lielle

Re: Startgeld vereist als je op wachtlijst staat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:09

ben ik helemaal met je eens, maar zo zijn de KNHS eisen. En zoals je hierboven kunt lezen heb je problemen als je alsnog het startgeld wil innen van iemand die niet betaalt.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:11

caroline78 schreef:
ik bel eerst of er plek is. als zij zeggen ik plaats je op de wachtlijst dan stuur ik geen coupon op. zolang zij geen coupon hebben is je inschrijving niet officieel en kunnen ze geen startgeld van je vragen. Dit hebben wij gemerkt bij het versturen van rekeningen aan mensen die nog geen coupon hadden ingestuurd. zonder coupon kan je niks. coupon stuur ik pas op als ik geplaats ben op startlijst of neem ik mee op de dag zelf.
Ik ben van mening dat als ik op een wachtlijst sta geen inschrijfgeld hoef te betalen als ik niet geplaatst kan worden of mij er weer vanaf haal omdat ik er elders wel bij kon.
Is ook voor het eerst dat ik dit hoor

Je kunt dat wel van mening zijn maar zo werkt het natuurlijk niet. Aan de regels van de KNHS moet iedereen zich houden. Hoe krom deze soms ook kunnen zijn.
Voor een gewone inschrijving zul je toch echt een coupon op moeten sturen. Anders kun je niet inschrijven.

Mensen op de wachtlijst zal ik nooit een factuur sturen. Dat gaat gewoon in overleg...

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:12

Lielle schreef:
ben ik helemaal met je eens, maar zo zijn de KNHS eisen. En zoals je hierboven kunt lezen heb je problemen als je alsnog het startgeld wil innen van iemand die niet betaalt.

Ik accepteer geen inschrijvingen zonder coupon. Maar mensen die op de wachtlijst staan hoeven niet meteen een coupon op te sturen bij mij. Zodra ik een plek heb worden ze gebeld en moeten ze direct een coupon opsturen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:16

dat vind ik helemaal +:)+ en ik zou graag willen dat meer verenigingen er zo over dachten. Maar het blijkt wel dat dat niet zo is.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:27

@CD28: als ik gewoon kan inschrijven dan stuur ik coupon op. Kom ik op een wachtlijst dan stuur ik de coupons nog niet op. Zo bedoelde ik dat
Als vereniging kan/mag je alleen startgeld terugvragen (van de knhs) van degene die hun coupon hebben ingestuurd. Wij hadden een heleboel starts vorig jaar die nog geen coupon hadden ingestuurd maar wel op startlijst stonden. Nemen ze mee naar wedstrijd. Van de knhs mag je alleen terughalen als je een coupon heb. Je kan het wel proberen en als het lukt is het mooi maar bijv de knhs inschakelen na 2/3 betalingsherinneringen kan alleen met coupon.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:47

caroline78 schreef:
@CD28: als ik gewoon kan inschrijven dan stuur ik coupon op. Kom ik op een wachtlijst dan stuur ik de coupons nog niet op. Zo bedoelde ik dat
Als vereniging kan/mag je alleen startgeld terugvragen (van de knhs) van degene die hun coupon hebben ingestuurd. Wij hadden een heleboel starts vorig jaar die nog geen coupon hadden ingestuurd maar wel op startlijst stonden. Nemen ze mee naar wedstrijd. Van de knhs mag je alleen terughalen als je een coupon heb. Je kan het wel proberen en als het lukt is het mooi maar bijv de knhs inschakelen na 2/3 betalingsherinneringen kan alleen met coupon.

Nee dus, volgens de reglementen mag je het wel degelijk vragen. Maar als een ruiter/amazone niet betaalt sta je zonder coupon minder sterk. Je kunt dan niet de KNHS vragen om het geld voor je te innen. Daarvoor heb je dus de coupon nodig. Maar volgens de reglementen mag het dus wel.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:32

Daarnaast is het natuurlijk niet zo dat je als ruiter totaal onbekend bent als je geen coupon op stuurt naar de betreffende vereniging. Je naam is er immers wel bekend, en veel ruiters geven ook hun vereniging, klasse en naam van het paard door. Dan is het als organisatie best mogelijk om via een andere club (of een eerdere wedstrijd) het adres van die ruiter te betalen.

Ruiters die voor de wedstrijd nog geen coupons hebben gestuurd, zonder geldige reden, hoeven van mij niet meer te komen. Wij hebben voor onze menwedstrijd (trouwens alle menwedstrijden) zelfs de regel; Je inschrijving is pas compleet als je het startgeld hebt betaald.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:42

@Sjonniej; dat maakt dus niet zoveel uit. Ik heb best wel adressen van ruiters maar als zij zeggen zich niet op gegeven te hebben en ik zeg van wel dan gaan zij het winnen bij de KNHS want ik heb geen coupon. Het helpt zelfs niet als ik een mail van ze heb met de opgave.
Bij ons in de regio is het altijd contant betalen op de wedstrijddag dus dat werkt dan iets anders.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:18

Wij hebben het nu heel simpel opgelost. Zonder coupon kom je niet op de startlijst. Wij hadden nl ook een boel ruiters die wel op de startlijst stonden maar geen coupon hadden ingestuurd. Andere zijn de dupe die wel graag wilden starten. Meestal zijn het wel dezelfde ruiters maar startgeld innen lukt dan meestal niet meer. Met het mailtje wil idd niet.