Gegevens mee nemen; Hoe en wat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 12:01

mrie schreef:
Ja, indianlady dat bedoel ik dus, wel je ouders, maar wat met je paard die op weg naar huis lekker gras ontdekt heeft....

Opala, bedoel je zo'n plaatje wat militairen in de film altijd om hun hals hebben hangen? Daar kan misschien wel genoeg informatie op ja... Goed idee.

Zie mijn post, dit is dus wat ik heb. En er kan genoeg info op, iets van 6 regels ofzo..

Heb nog site gevonden ook, maar ik heb het via schoenmaker laten maken:
http://www.identiteitsplaatje.nl/?gclid ... 4wodbVbYvQ

Een ringetje eraan maken, een ketting die je voor sleutels gebruikt eraan en om je hals onder je kleren dragen. De andere aan je zadel en klaar is klara.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 20:20

meggiemeg schreef:
Ketting om met rijden lijkt me niet handig, als je blijft haken achter een tak..

Die gedachte lijkt me wat overdreven, je blijft toch ook niet met de hals van je jas of t-shirt ergens aan vasthangen en dat zit op dezelfde plek.... Maar misschien ben ik wel weer eens naief (dat gebeurt me nou wel vaker :))

Goeie tip, nagellak. Daar zou ik nou nooit opgekomen zijn.

@WendyBZ Dit ziet er veel belovend uit. Heb je verkoopadres of linkje voor me....

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:23

voor het duingebied hier moet je een toeganskaart hebben als je via internet een jaarkaart koopt krijg je een plastic pas als toegangs bewijs waar ook je gegevens op staan vermeld

en wat mn paard betreft die heeft een chip :Y)

meggiemeg

Re: Gegevens mee nemen; Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:40

Een T-shirt sluit aan om je hals, een ketting niet, vandaar meer gevaar voor blijven haken. Heb het al meerdere malen zien gebeuren met zo'n sleutelkoord voor om je nek..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:45

Zo´n armbandje is inderdaad handig voor jezelf.
Op die site van goods4sale staan ook id tags voor aan de hondenhalsband. Die kun je aan je zadel bevestigen en zo heb je allebei iets.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:43

Mjay schreef:
voor het duingebied hier moet je een toeganskaart hebben als je via internet een jaarkaart koopt krijg je een plastic pas als toegangs bewijs waar ook je gegevens op staan vermeld

en wat mn paard betreft die heeft een chip :Y)

Daar hebben de mensen die jouw paard zonder ruiter aantreffen niet zoveel aan hoor, die chip lees je namelijk niet zo makkelijk met het blote oog :D ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:44

meggiemeg schreef:
Een T-shirt sluit aan om je hals, een ketting niet, vandaar meer gevaar voor blijven haken. Heb het al meerdere malen zien gebeuren met zo'n sleutelkoord voor om je nek..

Als je hem onder je kleding draagt toch niet? Dan blijf je echt niet haken en ze vinden hem toch wel als ze je gaan onderzoeken als er iets met je aan de hand zou zijn.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:11

Zo iets zet je wel aan het denken! Misschien ook wel handig voor ons thuis, om iets van kleine kokertjes oid aan het zadel/tuig vast te maken.

In het begin las ik iets over een ICE-nummer. Zet je die gewoon in de telefoonlijst?

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:28

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:35

IndianLady schreef:
Je portomonnee? Daar staan je gegevens, huisadres ed ook in. Gezien je tegenwoordig je paspoort of ID bij je moet dragen. Een los vel met ook de gegevens van je paard is ook geen overbodige luxe (naam, staladres)
Ik rijd ook altijd buiten, maar heb wel altijd mn potomonnee en mn telefoon bij me en daar staat 'thuis' in. datzijnmn ouders die dan toevallig helemaal niet in de buurt wonen :=

Wie neemt hier zijn identiteitsgegevens mee op buitenrit? En waar laat je die dan? En vergeet je dan niet om 'm weer in je portemonnee te stoppen als je je rijkleren uit doet?

Ik begin er echt niet aan, ik weet zeker dat ik mijn rijbewijs dan binnen no-time kwijt ben... :o

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:41

Ik vind een ketting om je nek levensgevaarlijk. Nooit doen. En als je hem onder je kleren stopt, is hij niet snel gevonden.

Je zou ook gewoon een plakkertje op je telefoon kunnen maken met de gegevens. Of een gelamineerd kaartje in je telefoonhoesje schuiven.

Zelf ga ik na een ernstig ongeluk met mijn paard dat mij bijna fataal was, niet meer alleen op buitenrit.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:43

Een portomonee heb ik nooit mee op buitenrit, zo niet weten waar ik die moet laten! en een los pasje in m'n zak werkt ook niet, die ben ik zo kwijt of is zo kapot. :n

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:13

xxappiexx schreef:
Je kunt op http://www.tagcompany.nl naamplaatjes laten maken die je aan je zadel kan hangen.

Dat is min of meer hetzelfde maar dan andere leverancier als ik heb gelinkd. Dit heb ik dus inderdaad via mijn schoenmaker besteld, plaatje blijft goed leesbaar en is klein en licht.
Laatst bijgewerkt door fargo op 03-04-09 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:15

beantsje schreef:
Ik vind een ketting om je nek levensgevaarlijk. Nooit doen. En als je hem onder je kleren stopt, is hij niet snel gevonden.

Je zou ook gewoon een plakkertje op je telefoon kunnen maken met de gegevens. Of een gelamineerd kaartje in je telefoonhoesje schuiven.

Zelf ga ik na een ernstig ongeluk met mijn paard dat mij bijna fataal was, niet meer alleen op buitenrit.

Plakkertjes laten los en worden vies en onleesbaar en dat vervang je niet elke keer

Reken maar dat als jij bewusteloos ergens ligt dat mensen je kleren los maken op zoek naar identiteitsgegevens enzo en dan is zo'n plaatje juist erg duidelijk. Ze worden/werden niet voor niets ook in oorlogstijd gebruikt, want papier e.d. kan verlopen of onleesbaar worden.
Zo'n metalen plaatje aan je zadel (en om je hals en je bent herkenbaar en identificeerbaar)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:22

Nadir schreef:
IndianLady schreef:
Je portomonnee? Daar staan je gegevens, huisadres ed ook in. Gezien je tegenwoordig je paspoort of ID bij je moet dragen. Een los vel met ook de gegevens van je paard is ook geen overbodige luxe (naam, staladres)
Ik rijd ook altijd buiten, maar heb wel altijd mn potomonnee en mn telefoon bij me en daar staat 'thuis' in. datzijnmn ouders die dan toevallig helemaal niet in de buurt wonen :=

Wie neemt hier zijn identiteitsgegevens mee op buitenrit? En waar laat je die dan? En vergeet je dan niet om 'm weer in je portemonnee te stoppen als je je rijkleren uit doet?

Ik begin er echt niet aan, ik weet zeker dat ik mijn rijbewijs dan binnen no-time kwijt ben... :o

Mn porto laat ik in mn jaszak (in de winter) en in de zomer heb ik een rugzakje op mn rug waarin hij zit plus drinken en telefoon.
Zo'n dogtag is eigenlijk best een goed idee voor aan het zadel/hoofdstel

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:46

IndianLady schreef:
IndianLady schreef:

Mn porto laat ik in mn jaszak (in de winter) en in de zomer heb ik een rugzakje op mn rug waarin hij zit plus drinken en telefoon.
Zo'n dogtag is eigenlijk best een goed idee voor aan het zadel/hoofdstel[/quote]
>>>>>>>>>>>>>
En aan je rugzakje! +:)+

daban

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:02

Ik heb geen paard maar omdit soort dingen te voorkomen zou ik dus idd een dogtag aan mijzelf en aan het hoofdstel maken.
http://www.koterkado.nl/products.asp?cat=53
kijk hier eens voor het paard kun je het zelfs met foto laten maken

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 20:59

xxappiexx schreef:
Je kunt op http://www.tagcompany.nl naamplaatjes laten maken die je aan je zadel kan hangen.

Erg goeie optie XXappieXX. Ik heb eens even een voorbeeld gemaakt en de kosten komen dan op ongeveer 25 euro voor 2 tags en een set rubbers zodat ze niet zo rinkelen. Is toch nog best wel wat. Maar volgens mij werkt dit wel het beste.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:58

Nadir schreef:

Ik heb altijd mijn portemonee mee met daarin mijn rijbewijs. Je bent wettelijk verplicht je te kunnen identificeren en daarbij wil ik een ijsje ofzo kunnen kopen als ik een ijscoboer tegenkom. :P
Met koel weer in zitten portemonee en mobiel in jaszakken, bij mooi weer in een buiktasje. In dat buiktasje kun je ook nog de sleutels van je auto, zadelkast, etc. stoppen.
Rugzakje werk ik absoluut niet mee op buitenrit, dat zit vreselijk.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 00:27

nee dat snap ik ook wel dat je een chip niet met het blote oog kan lezen. maar als een vreemde mijn paard vind dan komt ie echt wel ergens op een stal in de buurt terecht en vind je hem daar wel weer terug (is nog nooit met mijn paard gebeurt wel met het paard van andere stal genoten) ik ga echt niet met zon label aan mn hoofdstel of zadel lopen :P

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:10

En als iemand die niet bekend is in de buurt hem vind? Op je avond rit? Sta je daar als wandelaar met een paard... Dan zou ik toch niet weten wat ik moet. Portomonnee heb ik niet mee, of ik moet hem toevallig meehebben. Heb aan mn zadel wel een kaartje hangen met mijn mobiele nummer. Een soort sleutelhanger ;).
@ Waratje: Zolang je geen wetten overtreed hoef je niks te laten zien :D.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 20:14

Wettelijk ben ik zo veel verplicht dat ik me daar niet zo heel erg aan stoor in dit soort gevallen. Te hard rijden dat is gevaarlijk, maar geen identiteitskaart bij je hebben daar is sinds de oorlog nog nooit iemand aan dood gegaan.
Ik vroeg me af Mjay, waarom niet? Vind je dat voor l*l staan?
Als ik buitenrijd heb ik soms een buideltasje bij me met mijn sigaretten, telefoon en wat geld voor als ik 'toevallig' een terrasje tegenkom. In de winter heb ik dat soort spullen in mijn jas. Maar ik vind sinds vorige week dus dat dat niet genoeg is, dat ik dan niet goed genoeg mijzelf en mijn paard zorg.

Ik ben wel eens op een nachtrit mijn paard kwijtgeraakt. Hij had zich losgetrokken en was op weg naar huis gegaan. Een nachtelijke wandelaar had hem gevonden maar durfde niet met hem te lopen. Daarom had hij hem maar aan een lantarenpaal vastgebonden. Dan kun je dus mooi eindeloos zoeken. Had de man me toen maar kunnen bellen.....

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:26

Nachtrit? :?
Meen je dat nou serieus?

Ik neem echt niks mee op buitenrit, behalve mijn telefoon. Bij ons in de bossen is een ruiterbewijs ook verplicht, dat zou betekenen dat ik dat ding naast mijn identiteitsbewijs ook nog mee zou moeten nemen. Ik begin er niet aan. Ik rijd hier al 15 jaar in de bossen en ben nog nooit een boswachter tegengekomen. Dat risico wil ik dus wel nemen.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:29

Sinds vandaag een kaartje in m'n cap (hopelijk zoeken ze daar) en aan Roosje haar zadel. Nu maar duimen dat we het nooit nodig hebben! En identiteitsbewijs heb ik ook echt nooit bij, beetje onhandig.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 20:32

Nachtrit jazeker. Niet dat het mag hier in de Drunense Duinen hoor, maar zeker in de zomer als er veel dazen zitten ga ik liever in het donker uit rijden.... Gewoon de brede bekende paden en alleen maar stappen.... Paard ziet meer dan ik en daar vertrouw ik op. Zelfs wel eens en georganiseerd met mensen die ook wilde maar niet alleen en dan met een picnic in het midden.... Toen smeerde Frits hem dus :D