Strandritten, buitenritten, paarden huren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 23:19

joozz schreef:
de enige manege in Heemskerk die paarden zonder begeleiding meegeeft zou ik je echt af willen raden. Die manege staat hier in de omgeving slecht bekend, dat ze zomaar aan iedereen (en dan bedoel ik echt iedereen, je weet af en toe echt niet wat je ziet rijden op hun paarden) zegt mijn inziens wel iets over de kwaliteit van de manege (niet dat ik er vanuit ga dat je niet goed kunt rijden hoor, maar meer om aan te geven dat deze manegehouder niet echt veel op heeft met veiligheid en welzijn zeg maar).

ja daarom gaan we er ook naartoe, vrij rijden.. zonder begeleiding, en waar ik mee gaa die rijd niet egt goed
dusja juist handig

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:18

_Miistral_ schreef:
joozz schreef:
de enige manege in Heemskerk die paarden zonder begeleiding meegeeft zou ik je echt af willen raden. Die manege staat hier in de omgeving slecht bekend, dat ze zomaar aan iedereen (en dan bedoel ik echt iedereen, je weet af en toe echt niet wat je ziet rijden op hun paarden) zegt mijn inziens wel iets over de kwaliteit van de manege (niet dat ik er vanuit ga dat je niet goed kunt rijden hoor, maar meer om aan te geven dat deze manegehouder niet echt veel op heeft met veiligheid en welzijn zeg maar).

ja daarom gaan we er ook naartoe, vrij rijden.. zonder begeleiding, en waar ik mee gaa die rijd niet egt goed
dusja juist handig

uh? Juist handig? Snap niet helemaal wat je bedoelt. Het lijkt mij niet echt handig als ieman dniet zo goed kan rijden om dan zomaar het duin in te gaan.... Het is echt druk in de Heemskerkse/Castricumse duinen met allerlei recreanten en daarnaast veel verkeer voor je daadwerkelijk in de duinen bent. Dus lijkt me vooral handig als je pas zonder begeleiding buitenritten maakt als je een beetje redelijk op een paard kunt rijden.............. gebeuren nml veel bijna ongelukken.... En dan maar hopen dat het niet uitloopt op echte ongelukken.....

xbientjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:58

citroen schreef:
http://www.hotelmanegevanloon.nl

super manege! Helaas moet er altijd wel begeleiding bij...
maar anders zou je er ook zowat verdwalen! xD
maar is heel mooi in loon op zand over de dreunse duinen ! :D

Het is inderdaad erg leuk bij van loon,
ik ben er 2 jaar lang op ponykamp geweest!
De paarden zijn super, en je hebt zoveel uitrijmogelijkheden.
Jammer dat er begeleiding mee moet.
maar het is zo groot dat je anders de weg gewoon niet meer terug vind

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 16:50

Ubana schreef:
http://www.stalhouderijvanbijnen.nl is wel in putten.. moet eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe lang dat rijden is vanaf haarlem, hier kun je gewoon zonder begeleiding het bos in.. mits genoeg rijervaring uiteraard..;)

okee, dat moet geen probleem zijn voor mij :)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:20

xTralala schreef:
Poelenburgh (in schoorl) is ook een hele leuke manege op strand en buiten ritten te maken!
Weet alleen niet of het mogelijk is om een paard te huren.

Alleen met begleiding.
Hiervoor moet de groep ook uit minimaal 4 personen bestaan.

cementy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:03

Wij hebben ons paard in 2005 verkocht aan manege Ruckert in Zandvoort, volgens mij kan je hier ook buitenritten maken lans het strand
Weet niet of dit onder begeleiding is of niet.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:26

hee!!
ik rijd op manege spaarnwoude!
daar worden ongv 1 x per maand een buitenrit gemaakt!
zelf vind ik het leuk alleen je zit wel in een groep!

heel veel vriendinnen gaan idd naar poelenburg maar daar wil ik niet heen.
met een carrousel 3 kamp ben ik daar geweest en vroegen we waarom ze zo mager waren (die paarden dan)
en ze zijden dat als ze een strandrit ofso gingen maken weinig eten kregen!!
sorry maar daar ga ik echt geen geld voor geven!

groetjes!

berdien85

Re: Strandritten, buitenritten, paarden huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:30

Nou je kan veel zeggen over poelenburgh, maar volgens mij worden de paarden wel goed verzorgd! Ik vind alleen niet dat je 't een strandrit kunt noemen als je maar 10 min van de 2/3 uur op 't strand bent..

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:11

Ja misschien wel door de ruiters maar een stalhulp heeft dat tig echt gezecht!
Daarom doen wij ook geen 3 kamp meer met hun.
Maar ja mensen moeten het zelf weten

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:47

Ja das waar, maar ik vond ze toen wij er waren niet mager. Maar goed, 't kan maar zo dat 't toen jij er was anders is geweest..

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 00:03

joozz schreef:
_Miistral_ schreef:
dusja juist handig

uh? Juist handig? Snap niet helemaal wat je bedoelt. Het lijkt mij niet echt handig als ieman dniet zo goed kan rijden om dan zomaar het duin in te gaan.... Het is echt druk in de Heemskerkse/Castricumse duinen met allerlei recreanten en daarnaast veel verkeer voor je daadwerkelijk in de duinen bent. Dus lijkt me vooral handig als je pas zonder begeleiding buitenritten maakt als je een beetje redelijk op een paard kunt rijden.............. gebeuren nml veel bijna ongelukken.... En dan maar hopen dat het niet uitloopt op echte ongelukken.....

Met een onervaren iemand kan alleen maar als je onervaren bedoeld in de zin van kan wel rijden, maar rijd nog niet lang. Als ze echt niet goed rijd, raad ik het je af zonder groep en zonder begeleiding.
ik heb een paar keer bij Heemskerk gereden, manege is idd krottig, verder worden de paarden wel goed behandeld zover als ik heb meegemaakt. Maar de paarden zijn erg erg beton in de mond.
ik ben met een stel meiden van een renstal een keer geweest en we hadden allemaal de grootste moeite om die paarden bij ons te houden op het strand, en die zijn echt wel wat gewend. Om de simpele reden dat niemand ze daar "rijdt", ze worden gewoon losgelaten op het strand.
Ik raad je aan om meer maatje haflinger te pakken daar, want die gaan dan niet in rengalop als je ze niet kan houden, maar in een middengalop, dus dan kan je altijd nog gewoon verlichte zit, tot je weer controle krijgt zonder dat je mede ruiter in paniek raakt van de snelheid.
Vraag om paarden die wat ouder zijn, die goed voorrop kunnen lopen, en neem een zweep mee. Niet om dat paard mee op te jagen o.i.d. maar zelfs de paarden die volgens hun goed voorrop lopen weigeren soms totaal, het zijn doorgewinterde manege paarden, bijna gevoelloos aan het been en dat moet je niet hopen op te kunnen lossen in die uurtjes dat jij rijdt.
wil je toch persé paard, neem comeet dan mee, is al wat ouder, kan erg hard, maar is toch nog vrij makkelijk op tempo te corrigeren.
Wat route betreft, het is niet zo moeilijk, je krijgt een kaartje mee en een telefoonnummer. Lees goed de tekst door onder aan het kaartje dan weet je precies waar je van het ruiterpad af moet om op het strand te komen, onthou waar je het strand op gaat, want het is makkelijker om heen en terug te rijden, dan het rondje te rijden wat zij voorstellen, want bij Castricum ga je verdwalen voor de eerste keer. Verder is de omgeving mooi. De manege ligt naast een drukke weg, die helpen ze je met oversteken en dan ben je gelijk rechts in de duinen, dus je bent zo in de duinen, niet lang in het verkeer, alleen die ene weg is echt erg druk, en ze rijden er hard dus let op.

BTW gewoon verzoekje voor de paarden, aan iedereen die daar gaat rijden en leest, probeer nou wel te rijden op het strand, gooi ze niet los, maar laat ze eerst even draven, het stuk strand is erg lang.