Rabobank Talentenplan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: Rabobank Talentenplan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:55

ik vind het rabobank talenten plan opzich een super plan behalve de mensen die idd geselecteerd worden

kinderen van ouders die al rijden of geld hebben
namen die al menig maal genoemd zijn in de hoefslag in verband met hun goede wedstrijd uitslagen

waarom niet een keer mensen die niet het geld de paarden en de juiste mensen kennen om er te komen? maar wel over talent beschikken en al Z of zo rijden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:53

Precies om de redenen die ik noem justSaar. Het talentenplan is ervoor om talenten te helpen die binnen korte tijd kans maken op het senioren A-kader. Rabobank talenten Trophy is voor diegenen te stimuleren die nog niet zo ver zijn.
Bovendien, wat heeft het voor zin om geld erin te steken voor dat doel als de ruiter zelf de financiële middelen niet heeft om zelf op wedstrijd te gaan? Bedenk wel, weekendje internationaal kost je gauw €400 pp, ruiter en begeleiders. Reis niet inbegrepen, dit is alleen voor de faciliteiten en de maaltijden. Komt er nog eventueel hotel bij. Kun je als rabobank net zoveel begeleiding en lessen geven, op de wedstrijden moet het wel gebeuren, die zullen er toch gereden moeten worden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 01:07

Neonlight schreef:
Precies om de redenen die ik noem justSaar. Het talentenplan is ervoor om talenten te helpen die binnen korte tijd kans maken op het senioren A-kader. Rabobank talenten Trophy is voor diegenen te stimuleren die nog niet zo ver zijn.
Bovendien, wat heeft het voor zin om geld erin te steken voor dat doel als de ruiter zelf de financiële middelen niet heeft om zelf op wedstrijd te gaan? Bedenk wel, weekendje internationaal kost je gauw €400 pp, ruiter en begeleiders. Reis niet inbegrepen, dit is alleen voor de faciliteiten en de maaltijden. Komt er nog eventueel hotel bij. Kun je als rabobank net zoveel begeleiding en lessen geven, op de wedstrijden moet het wel gebeuren, die zullen er toch gereden moeten worden.

Ja, daar zit een punt in... !!

aphrodietje

Re: Rabobank Talentenplan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:56

Dat is ook al wat ik al lezende van deze discussie denk... Genoeg talentjes op maneges en clubs die leuk kunnen rijden maar om door te stromen heb je echt een heel team nodig. Meerdere goede paarden (voor als er 1 weg valt, want dan ben je zelf ook weg), een trainer, vervoer, groom, hulp en het belangrijkste; geld om dat alles te betalen. Het vliegt er dan namelijk uit, en als jong talent ben je (vaak) niet in staat om dat zelf op te brengen dus heb je ouders, sponsors nodig...en zelfs als je alle randvoorwaarden goed geregeld hebt, moet je nog maar zien of je kan presteren op het juiste moment. Het is gewoon niet voor iedereen weggelegd, dat hou je toch met topsport...

Ik vind de hulp van het talentenplan goed, het is duidelijk voor de doelgroep en niet om jonge kinderen die leuk kunnen sturen te scouten en op een duur paard te zetten en alles voor te bekostigen... Dat zou heel leuk zijn maar is onrealistisch...

(Ik geloof zelfs dat op sommige stallen voor een weekeindje internationaal je al snel 400 euro kwijt bent. Geloof dat je al snel naar de 1200 euro gaat...)

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:02

Ik denk ook wel dat de rabobank minder ''rijke??'' mensen zou mogen helpen, maar onthoud wel goed dat een manege ruiter het voor de lol doet,
diegene die gekozen zijn voor het talenten plan, doen het veelal om geld te verdienen(als beroep)!
En jaa.. als jij al niet veel geld bezit valt er uit de paardenbranche weinig brood te verdienen voor jou!
Zeker nu, sponsors die niet meer sponseren bij grote wedstrijden of ruiters (die het wel hard nodig hebben!)

De wedstrijdsport is tegenwoordig niet meer zo betaalbaar als gedacht wordt.
+ de paardensport is echt hard werken! wil je alles goed doen :D :o

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:14

Oh er zijn genoeg manege ruiters die ook de way of OL willen gaan hoor :j

Nee zo`n talentanplan is allemaal erg leuk en aardig, maar imo word het niet goed genoeg gebruikt voor het doel, waar het voor bedoeld is.

Nu blijft paardrijden een elite sport, en sja mensen die Fillion, Visser etc achter hun naam hebben staan, zullen eerder aan de top zijn dan een doorsnee èenmans ruiter.

Maar nee ik ben het met TS eens, dat bijv Lotje Schoots wel geschrapt kan worden. :j