Help, mijn paard is niet bang voor auto's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Help, mijn paard is niet bang voor auto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 11:03

nou ja ik wacht af en laar het rijden even voor wat het is, alleen op zondag ofzo omdat er dan minimaal verkeer is. Ga ik wel verder met de clicker waar ik mee begonnen ben, kan ik in de wei blijven :+

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:12

Dikke kans dat het weer over is als het veulen straks geboren is. Mijn merrie is op het moment ook een hormonenbommetje. (over een maand uitgerekend). Vrij vroeg in de dracht was ze gewoon echt niet te genieten, echt ontzettend chagrijnig en ik moest regelmatig tanden ontwijken. En nu aan het einde van de dracht is ze overdreven knuffelig terwijl ze normaal vrij afstandelijk is. Zwangerschap doet rare dingen zowel met mens als paard. Dus denk dat je het beste eerst kan afwachten hoe het gaat als het veulen er is.

Wendy1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:09

Waarschijnlijk is ze hengstig. Is mijn verzorgpony ook normaal supertje nu bokken en ervandoor gaan:S en het ergste is nog je kunt er niks aan doen..

Qimm
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 19:16

ik hoop niet dat ze hengstig is := heb je het topic uberhaupt gelezen, of anders op z'n minst de reactie boven jou?

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:59

Poeh, mijn merrie heeft dit ook de laatste 6 weken! Ik heb haar al valaf veulen afaan, ze is nu 10, nooit last gehad, maar nu is alles eng...
Maaaaar...eng met de oortjes naar voren en de dikke speknek erop..Ik gok op de hormoontjes, al heeft ze daar in de vorige jaren nooit last van gehad. Ik heb er dus ook maar een martingaal aangehangen, just to be sure...

Ook gebruik ik mijn zweepje als begrenzer, die hoef ik maar aan te leggen en dan luistert ze (afkloppen)..Als ik haar een tik geef, gaat ze er dwars tegenin, ik moet echt dat zweepje gewoon tegen haar huid aanleggen, dan meteen reactie.

Ingewikkeld en ik hoop dat de wind binnenkort gaat liggen.

Ben er vorige week zo afgevallen, dat ik nu nog niet normaal kan zitten liggen lopen..auw bekken!