vreemde in de wei. Krijgt schop. Wie verantwoordelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:26

Moderatoropmerking:
Diverse berichten zijn verwijderd. Natuurlijk is het erg interessant om verder te kijken dan alleen de aansprakelijkheid, maar wanneer we 'offtopic' toe gaan staan zullen de meeste topics onoverzichtelijk worden. Daarnaast zullen ook antwoorden bijna niet meer te vinden zijn via de zoekfunctie. :)

Bij deze dus het verzoek om ontopic verder te gaan. Wanneer er offtopic berichten zijn geplaatst kan je natuurlijk de moderators op de hoogte brengen door te TeMmen. Meer daarover kan je in deze link lezen.

Tevens het verzoek om alleen te reageren als je iets zeker weet. Door veel verschillende antwoorden kan het voor TS lastig zijn te beoordelen welke antwoorden ze 'moet' geloven.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:54

Zij is verantwoordelijk, zij gaat verboden terrein op, zij gaat zomaar naar vreemde paarden toe, zij weet niet of het paard rustig of wild
kan zijn.. dus dat is all hellemaal dom.

En als je nog geen bordje hebt met 'verboden, eigen terrein' blabla zoiets, want ja sommigen mensen hebben dat niet zo snel door }:0
dan even snel ophangen haha

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:04

Miistral, kijk even naar mijn posts dan zie je dat het toch wat anders ligt.

magda_90

Re: vreemde in de wei. Krijgt schop. Wie verantwoordelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:00

Ik zie nu net een banner onderaan staan van "Aansprakelijke Stellen"'.

www.letselschadehoukes.nl

Met de tekst:
Letselschade opgelopen en u wilt iemand aansprakelijke stellen?

Ik weet niet hoe nuttig dit is maar wellicht helpt het wat (net als de toevoeging van LDRD).

Maar kwa wetgeving vind ik het behoorlijk krom :\

iMyrable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:45

Ik geloof dat het ophangen van een bordje geen nut heeft. Als er op de manege een bordje hangt met 'Wij zijn niet aansprakelijk voor letsel e.d.', is dat bordje eigenlijk alleen nuttig zodat er niet zo snel een rechtszaak of iets dergelijks komt.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:23

Vorige week trof ik tot mijn grote schrik een gezinnetje in onze weide aan, met een baby op de buik in een draagzak. Zij liepen dus gewoon in onze weide paardjes te aaien.
Met onze merries geen probleem, maar de 2 ruinen zijn nog jong, jaloers op elkaar en dat kan er echt heel wild aan toe gaan, zeker als ze een van de merries verdedigen. Ik moet er niet aan denken dat een van hen een trap naar achter had gegeven en zo die baby had geraakt. Of wat denk je van even aaien over het hoofd en pony lief geeft een kopstoot?

Die mensen waren echt niet wijs, maar ik ben toch mooi verantwoordelijk voor zover ik weet, zelfs al heb ik dat bordje hangen.