help,15 jarige merrie onbetrouwbaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xena100

Re: help,15 jarige merrie onbetrouwbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 11:46

ik ben geen angstig persoon,rijd mijn leven lang al paard en heb in de 43 jaar dat ik leef al ongeveer 20 jaar een eigen paard gehad.dat waren wel arabieren,dus niet zo groot als deze.maar bang ben ik nooit voor ze geweest.maar dit was gewoon geen houdbare situatie.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:50

Mijn eigen merrie heb ik al lange tijd en we zijn een paar keer verhuisd in deze tijd. Dit geeft bij haar ook altijd erg veel stress. Herken mijn eigen paard dan bijna niet terug. Ze is van zichzelf aan de ene kant dominant en aan de andere kant wat angstig, wat een moeilijke combi is. Ook de communicatie met andere paarden gaat niet altijd even soepel, zij gaat dan met een hoop bombarie en gedreig erop af, maar als het erop aankomt doet ze niets. Ze hebben al snel in de gaten dat het allemaal bluf is en soms wordt zij dan juist het pispaaltje. Een tijdje terug is ze door de houten! omheining met draad ervoor gevlogen toen ze werd opgejaagd door een ander paard. De pensionstaleigenaar had haar in een andere wei gezet, zomaar....dat gebeurt dus ook nooit weer.
Ik krijg bij jouw paard ook een beetje zo'n gevoel. Blijf vooral rustig en consequent met je paard en bouw een hoop veiligheid in die eerste periode. Het komt echt wel goed, maar dat kost tijd.
Als je echt bang bent voor dit paard kun je haar beter wegdoen idd, daar is dit type niet bij gebaat en jij ook niet! Succes!

xena100

Re: help,15 jarige merrie onbetrouwbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 11:55

ze is inmiddels al weg

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:56

Nog even een toevoeging, heb je eerste post nog eens doorgelezen en je verhaal is echt helemaal heel herkenbaar. Echt van het steigeren tot door de omheining vliegen en het in het begin niet apart mee kunnen nemen en vastzetten. Komt echt wel goed, maar je moet geen angst hebben, rust en consequentie zijn de sleutelwoorden. En heel veel geduld .

Zie nu dat ze al weg is, jammer.

senna21
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:50

xena100 schreef:
ze is inmiddels al weg

Lijkt mij een verstandig besluit...
De vorige eigenaar kan wel vanalles vertellen, maar een paard dat geen respect heeft voor omheiningen lijkt me echt wel een 'probleempaard'.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:58

Jammer dat het zo heeft moeten lopen, heeft ze een goed plekje gevonden? Ik vraag me af of ze bij haar vorige eigenaar wel 200% betrouwbaar was, wie weet was het een verkooppraatje. Heb dit helaas zelf ook meegemaakt. Succes in ieder geval.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:34

Caira schreef:
Geef zo'n paard gewoon eens de tijd om te wennen. Binnen 2 dagen erop is ook wel vreselijk snel. Het duurt 6 tot 9 maanden voordat een paard een beetje gewend is.

Oh dus anky moet voortaan PB 9 maanden voor de olympische spelen ernaartoe brengen? Ik denk dat 9 maanden wel erg overdreven is hoor.

Hopelijk heeft ze het nu beter naar haar zin, ik wens je nog veel sterkte.