Kinderen gemotiveerd krijgen met lessen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tallout

Re: Kinderen gemotiveerd krijgen met lessen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:11

Tallie Ho is een wedstrijdspelletje.

Een rondje stap, een rondje draf en een rondje galop. Degeen die het snelste de 3 rondjes heeft gedaan is de winaar. (Eentje start bij A, eentje bij C). Als je paard bij je staprondje al in draf gaat moet je een volte 10 m maken als 'straf'.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:37

stoelendans is vaak leuk, tallie ho is ook idd een wedstrijdspel, misschien zonder beugels doen, (ik weet niet of ze dat dan al aankunnen) maar anders is dat ook zeker leerzaam!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:46

Ik deed vroeger wel eens een leuk spelletje in de les: Barrel racing. :)
Alleen dan met pionnetjes. :+ Gewoon aan komen draven, om de pion een rondje maken, naar de volgende pion, rondje maken, naar de laatste pion, rondje maken: En weer terug galopperen. Als de kinderen beter kunnen rijden kun je ook alles in galop doen. :D

Anders moet je maar eens kijken naar zo'n western-boekje. Daar staan zoveel leuke dingen in die je wat kan "vereenvoudigen" ;)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:47

Trouwens, je moet het barrel-racen wel spannender maken als ze beter zijn, wat wedstrijdjes zijn altijd leuk. :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:08

--> JI

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:47

En? Zijn ze al gemotiveerder?

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 14:51

We hebben woensdag een estafette race gedaan. Alleen waren er een paar nieuwe kinderen dus we hebben er geen 'wedstrijd' van gemaakt. We gingen sla-ommen, balkjes draven, hindernisje etc. Ze vonden het erg leuk, alleen 1 kindje is bang geworden dus die houden we extra in de gaten en gaat alleen op de pony's die hij leuk vind en durft mee te rijden.

In de groep van kinderen van 8 tot 13 vonden ze het super leuk! Alleen de pony's werden er 10 jaar jonger van, dus er was 1 kindje eraf gevallen, maar die ging toen op een ander paard. Verder vonden ze het heel erg leuk.

Bedankt voor de tips iedereen! Hier heb ik zeker wat aan!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:20

Gelukkig heb je er wat aan gehad!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:32

ook leuk om te horen dat de paarden het ook leuk vonden ;) succes! ik ben zelf even inspiratieloos :=

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 11:24

Ja, was wel te verwachten. Het zijn geen 'standaard' manege pony's. Maar dat sommige er zó heet van werden had ik niet verwacht. In de les waar we wedstrijdje deden reed ik zelf ook mee, maar Safari ken ik door en door dus die deed niet zo veel. Ben daarna maar op een van de hittepetitte gegaan want kindje vond het niet meer zo leuk op Carlo!

Volgende week gaan we waarschijnlijk de bossen in! Hopen dat het mooi weer blijft, anders wordt het een therorielesje vlechten en toileteren. Kan ik ook een wedstrijdje van maken. Welke pony er het leukste uit ziet!

Bedankt nog! :)