paarden vakantie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:04

El Rancho Criollo!

Jij kunt lekker paardrijden een paar dagen in westernstijl. Er gaat begleiding mee en je ouders kunnen wandelen of stadjes bezoeken.
Het ligt in Frankrijk, maar het is maar 3,5 uur vanaf Utrecht reizen.

www.elranchocriollo.com

Toine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:26

Ik werk zelf op een manege in Italië (Castelnuovo di Garfagnana, Toscane). Daar zit een super leuk soort hoteltje/herbergje bij (je loopt het paatje af, parkeerplaatsje over en je staat op de manege) en je kan er superdesuper buitenritten maken (door rivieren, stadjes, afgelegen paadjes etc). Zelf te kiezen of je 1, 2 of 3 uur gaat. Er wordt 1x in de zomer een dagrit georganiseerd van 11 uur. De mensen en vooral de paarden zijn helemaal geweldig dus zeker aan te raden!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:05

Een ander idee wat je je ouders kan voorleggen is in augustus naar Douz in Tunesie te komen, vanaf Amsterdam of Brussel is dat 3 uur vliegen.

Wanneer je het leuk vind om paard te rijden in een heel andere cultuur, in dit geval in een bedouinencultuur kun je met een bedouinengids en mij avontuurlijke ritten door de oase en de sahara in maken.
Je rijdt dan met 2 begleiders, ik spreek nederlands, de rijstijl is western en heel relaxed en comfortabel.

Je ouders kunnen in een luxe hotel verblijven, incl. zwembad en hammam of een zelfstandig appartement huren.

Jij kan elke dag smorgens en savonds ritten maken, in de middag is het meestal net iets te warm.
Er kan zelfs een rit samen met je ouders georganiseerd worden met een overnachting onder n bedouinentent waarbij je ouders te dromedaris of per 4x4 of per quad de rit naar de overnachtingsplaats maken.
Bovendien zijn er in juli en augustus veel bedouinenbruiloften en wij kunnen jullie meenemen voor een geheel andere culturele ervaring.
Ik kan een transfer van en naar Djerba regelen en eventueel een overnachting op Djerba zelf.

Meer info vind je op deze website over paardrijden in de Tunesische Sahara.

Groetjes van Wenda.

Stara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:35

Kom ns kijken bij http://www.hoeveansalo.nl

Ons boerderijtje met bed&breakfast ligt net boven Emmen (oost Groningen) met 400 km ruiterroute voor de deur.
Je kunt bij mij les krijgen in Freestylen, zitles, grondwerken of rechtrichten en op de site staan diverse arrangementen.

Voor je ouders is er vanalles te doen in de buurt: fietsten, wandelen, steden bezoeken (Emmen, Groningen, Duitsland). Het Noorderdierenpark ligt om de hoek, hunnenbedden bezoeken........

tot ziens in Westerwolde,
Groeten, Anet

Heleen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 23:13

Hoi,

ik ben de afgelopen drie jaar op http://www.soulisse.nl geweest..

een kleinschalige boerencamping (met caravan en giteverhuur op het terrein ook) die met hun eigen paarden tochten organiseren.. Zij verwachten dat hun ruiter wel enige ervaring heeft met buitenritten.. ( dus niet in de zin ik heb ervaring want ik rijd al een jaar lessen op een manege).. Waarom? Hun paarden zijn absoluut geen manegepaarden.. Ze lopen het hele jaar rond buiten en tussen eind mei en september lopen ze gemiddeld 1-2 uur per dag een buitentocht..

Het is dus eigenlijk zo dat je hun paard huurt en de eigenaresse meekrijgt als gids.. niet als instructrice..

In een stille groep krijg je regelmatig wild te zien (reeen/zwijnen.)

Het is een mooie camping 21 plaatsen oid eigen groot zwem en vis meer op de camping. Veel gezinnen dus altijd wel een vriendje of vriendin te vinden..

Het ligt even buiten Cerrilly direct aan de grote eikenbossen van Troncais. vele middeleeuwse stadjes in de buurt en in augustus tevens een groot middeleeuws festival in een naburig dorp. Montlucon (grotere stad, meer zeer mooi middeleeuws centrum) ligt op 65 km.. voor de rest allemaal kleine dorpjes in de omgeving.

Boerderij heeft een eigen terras dat voor de gasten regelmatig geopend is, mooi uitzicht over de weides en de paarden :)

-marije-

Re: paarden vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 12:00

we hebben een reis geboekt via timeout-reizen.
iedereen heel erg bedankt voor de tips!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 18:54

-marije- schreef:
we hebben een reis geboekt via timeout-reizen.
iedereen heel erg bedankt voor de tips!

Oke, leuk! Welke is het geworden???

wie_ben_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:27

Bergen van wanrooi
ofzoiets, ik ga daar ook naartoe en dan kan je buitenritten maken in het bos enzo.
dat stond op zo'n folder, en het is in nederland.
voor de site moet je maar een keer een bericht sturen, dan vraag ik aan mijn moeder welke site het is. ;)

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 17:47

ik ga naar emsland in duistsland!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:28

Ohw leuk!! Nou heel veel plezier dan alvast!! :)

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 13:01

dankje!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:08

Ik ken een bed & breakfast in Belgisch Limburg, om precies te zijn in Lommel (bijna in het bos). Ze hebben een kleinschalige tinkerstoeterij en het is 10 minuutjes naar het centrum van Lommel en 10 minuutjes naar het centrum van Leopoldsburg. Verder is Lommel een echte toeristenstad in de zomer, veel terrasjes etc. Het is verder nog echt een kleinschalige bed&breakfast met vriendelijke mensen.

http://www.tirnanogstables.be

*edit* zie net dat je een reis geboekt hebt, heel veel plezier!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:11

Via trailfinders en time out kun je idd veel ruitervakanties boeken. Op veel accomodaties is het alleen rijden, maar er zijn ook accomodaties bij waar je niet per se hoeft te paardrijden, maar wel een paardrij programma kan boeken! (Ook leuk voor je ouders)

Verder zitten er in de buurt van L' estartit (Spanje, Costa Brava) veel campings en is er een manege in de buurt.
In Frankrijk zijn er vaak ook genoeg campings waar je in de buurt kunt paardrijden. Even kijken op de site en anders via een zoekopdracht invullen wat je allemaal zoekt en het rolt er zo uit!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:00

Lotte18 schreef:
El Rancho Criollo!

Jij kunt lekker paardrijden een paar dagen in westernstijl. Er gaat begleiding mee en je ouders kunnen wandelen of stadjes bezoeken.
Het ligt in Frankrijk, maar het is maar 3,5 uur vanaf Utrecht reizen.

http://www.elranchocriollo.com

Dat is een echte aanrader :j

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 20:41

is er iemand die al wel een in triple star guest ranch is geweest en wat vond je er van?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:11

In middenfrankrijk zit Le Hirondelle. deze mensen verhuren huizen en je mag gratis gebruik maken van de paarden. Camarque. Hele aardige mensen. dankzij hun ben ik aan mijn vakantie baan daar in de buurt gekomen.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:33

ietjepietje schreef:
http://www.breehees.nl
Dat is een leuke boerencamping waar je je paard pony zlef kan meenemen maar ook kan huren (en het is heel goedkoop maar wel mooi) ze hebben er een theetuin en het is dicht bij het centrum

ik heb 3 jaar lang op deze camping gestaan echt een top camping ik ga der zeker weer terug !!!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:34

ruiter1992 schreef:
- Camping Fargogne in Frankrijk

ik ben gister terug gekomen van die camping ! :) erg leuk ze hebben daar 7 pony's

BiancaMilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:39

Wat dacht je van les chevaux!! Dat is in buinen, drenthe. Ze hebben daar huisjes die je kan huren en je kan je paard mee nemen. Die kan daar in de wei of in een box staan. Ook kan je er paarden huren. Het is daar echt super leuk!

-marije-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 18:43

zoals hier al eerder staat, we hebben allang wat gevonden, we gaan volgende week al weg. dus tips geven heeft geen nut meer!
maar in ieder geval bedankt voor de moeite!