Cap voor ovaal hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:23

ALs je andwoord van LAS hebt dan hoor ik graag wel model ze jou aan raden. Vind dat LAS echt leuke cappen erbij heeft zitten. Volgens mij heeft charles owen (kan zijn dat ik het fout schrijf) ook modeel voor ovaal vormige hoofden. Maar dat moet je maar net mooi vinden!

Over de casco caps, zoals ik al zei zijn de dure modellen wel goed. Maar die goedkope zijn dus echt gewoon prut. Heb echt 3 dagen last van mijn hoofd gehad toen ik met die cap viel terwijl ik niet eens zo hard viel. Dus nee voor mij geen goedkope casco. Casco komt er alleen in een duurdere variant.

Maar een 'echte' cap vind ik ook wel wat. Probleem voor mij is dat die vaak te zwaar is en ik dan ontzettent last van mijn nek ga krijgen zoals die IRH. Ik kan je niet helpen met het model want ik weet helaas niet meer hoe die heet := Het is iig die op de foto.

En idd vroeger had je van die verschillende cappen. Mijn eerste cap was fel blauw maar die was eigenlijk te breed. Mijn nichtje had een met rode binnenvoering, die was ook ovaal en paste me ook. En na de fel blauwe voring had ik een beetje donkerblauw achtige, ook voor ovaal vormige hoofden. Vind het wel flauw dat ze niet meer verschillende soorten maken hoor! Er zijn zoveel mensen met ovaal vorige hoofden die gewoon niet meer een goeie cap kunnen vinden. Ik vind het idd ook nergens op slaan dat iedereen aan raad om maar spul aan de zijkant te stoppen. Ik doe daar niet aan mee :+

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:26

brigitta1987 schreef:
Gavriel schreef:
Die van Horka passen bij mij wel, heb ook een ovaal hoofd!

Dat is goed nieuws! Ik ga hem binnenkort een keer passen en duim dat het bij mij ook past.
Ik heb vandaag geen mailtjes meer gehad van leveranciers/winkels over de vragen, geen update dus wat dat betreft.

Dan heb jij geen echte ovaal vormig hoofd! Heb de Hawk en Eagle op gehad maar die pasten mij niet. De mevrouw in de winkel zei ook dat die niet geschikt zijn voor deze type hoofden en rade me toen de HH aan. Maar helaas, die is ook te breed aan de zijkant bij mij. Mischien ben ik ook wel te precies hoor, maar een cap moet bij mij overal goed aan sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:32

Ik neem aan dat ze de Horka Topline bedoeld. Die is speciaal voor ovale hoofden, ze hebben hem juist gemaakt voor mensen die de Hawk&Eagle niet passen.

Edit: Misschien is een endurance helm dan wat voor jou, als je snel last krijgt van je nek? Die zijn extra ligt, al vanaf 300 gram heb ik ze gezien ;)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:45

Oja, dat zou wel kunnen idd dat ze de topline bedoelt. Verkeert gelezen :+

Ik rij ook wedstrijden en vind een endurance helm nou niet echt bepaald mooi voor de wedstrijden :+
Troxel en Tipperary hou ik niet zo van. Net als de goedkope modellen van Casco. Tsjaa mischien ben ik ook wel wat
te zinnig hoor.. Ben benieuwt of ze zaterdag met horses on ice iets hebben wat past.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:51

Als iemand ergens die Horka Topline in een winkel ziet... laat ff weten :Y) :D

Destination

Re: Cap voor ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:53

ik heb em nog niet gezien
anders laat ik het wel weten :P

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:48

ShadowFax schreef:

kan mij voorstellen dat een winkel zoals de HypoPlaza, op het bedrijventerrein tussen leidschenveen en DH, hem misschien verkoopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:41

Hannanas schreef:
ShadowFax schreef:

kan mij voorstellen dat een winkel zoals de HypoPlaza, op het bedrijventerrein tussen leidschenveen en DH, hem misschien verkoopt?

Je kan ook even een email sturen naar Horka --> kkraake@horka.nl. Zij kunnen je ook vertellen in welke winkel bij jou in de buurt de Toplines worden verkocht :)
Ik heb verder nog steeds geen reactie van een aantal mensen, ik ga van de week nog een keer een email sturen naar de mensen die niks van zich hebben laten horen.

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:44

Ik kan me voorstellen dat je wil dat een cap gewoon goed past. Maar het lijkt me niet dat een cap onveiliger wordt als je hem opvult met schuimrubber. Het is in ieder geval toch zeker niet onveiliger dan diezelfde cap zonder schuimrubber opzetten.

Pyralis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:38

waldoalpha schreef:
het hork topline model is indd gemaakt voor smalle hoofden. een erg fijne en mooie cap. Ik verkoop hem zelf heel veel. en hij is ook nog eens betaalbaar. de topline cap kost 59.95

Hier zelfde probleem, heb nu mijn cap aan de zijkanten opgevuld met schuimrubber. Misschien dat waldoapha een fototje/linkje kan plaatsen oid?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:00

Horka heeft inderdaad verschillende typen caps, voorzowel een ronde hoofdvorm als voor een ovale hoofdvorm. Ongetwijfeld dat een Horka cap je wel lekker gaat zitten dus.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:10

Pyralis schreef:
waldoalpha schreef:
het hork topline model is indd gemaakt voor smalle hoofden. een erg fijne en mooie cap. Ik verkoop hem zelf heel veel. en hij is ook nog eens betaalbaar. de topline cap kost 59.95

Hier zelfde probleem, heb nu mijn cap aan de zijkanten opgevuld met schuimrubber. Misschien dat waldoapha een fototje/linkje kan plaatsen oid?

Lang leve google ;)
Afbeelding

Naomi_azzet, een cap hoort gewoon goed te zitten zonder je er iets tussen moet proppen. Als je er schuimrubber tussen moet stoppen en je valt met de zijkant van je hoofd op de grond lijkt mij dat de druk ook niet evengoed verdeelt is.

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:14

Hier nog iemand met hetzelfde probleem.

Ik rij nu met een verstelbare Casco.. Niet ideaal maar het is tenminste iets. Voor op wedstrijd heb ik een HH niet super maar die past tenminste redelijk.

De nieuwe cap van HH past trouwens goed.

Pyralis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:34

Glossi, had ik natuurlijk ook zelf kunnen doen :o . Ben een beetje lui vandaag! Wat vinden jullie ovaalhoofdigen van deze cap? Ben er zelf (zo van de foto) niet zo weg van. Lijkt wat champignonnig. Heeft iemand deze/ deze gepast?

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:21

Glossi schreef:
Naomi_azzet, een cap hoort gewoon goed te zitten zonder je er iets tussen moet proppen. Als je er schuimrubber tussen moet stoppen en je valt met de zijkant van je hoofd op de grond lijkt mij dat de druk ook niet evengoed verdeelt is.

Maar toch niet slechter dan als je die cap zonder schuimrubber op je hoofd zet...
Het zal geen veiligheid toevoegen, en daarom is een cap die precies past natuurlijk beter, maar als je toch met een niet-passende cap gaat rijden kun je er net zo goed schuimrubber tussen stoppen zodat hij tenminste lekker zit.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:41

Ik ben blij *\o/* *\o/*

Vandaag was ik bij Mr Ed superstore in Maasland en daar hadden ze de Horka Topline liggen!!! En jep, hij is geweldig :+: Ik heb nu een HH, die zwarte die iedereen heeft, maat 58. Dus in eerste instantie had ik maat 58 van de Horka opgedaan, zat meteen al super. Heeeerlijk zacht en geen vingers die aan de zijkant ertussen konden :+: Voor de gein een maat kleiner gepast, zat ook goed, uiteindelijk maat 56 op gedaan en dit zat te krap maar kreeg ik goed op. Dus ja, passen is zeker een must. Ik ga mijn HH eerst te koop aanbieden en dan de Topline bestellen. Twijfel nog erg tussen zwart of zilver en voor welke maat ik nu moet gaan. (hoe waren de regels voor de maten ook alweer? Zonder dat de cap vast zit onder je kin mag die niet afvallen of bewegen? Vind het extra lastig omdat ik dus van HH een andere maat heb, schijnbaar. Hopelijk zijn er hier in het topic nog mensen die de cap gaan passen en hetzelfde ervaren als ik qua maat) Het is wel een wat grotere cap dan de HH die ik nu heb. Althans, je hoofd is vrij klein onder de cap :D Maar in de winkel ook nog mijn eigen HH opgedaan en voelde gewoon het verschil :oo en maat 57 van de HH krijg ik gewoon echt niet op! Te bizar.

Ben heeeeeeelemaal happy :# :):) eindelijk geen koppijn meer tijdens het rijden!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:22

Fijn zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 09:55

ShadowFax schreef:
Ik ben blij *\o/* *\o/*

Vandaag was ik bij Mr Ed superstore in Maasland en daar hadden ze de Horka Topline liggen!!! En jep, hij is geweldig :+: Ik heb nu een HH, die zwarte die iedereen heeft, maat 58. Dus in eerste instantie had ik maat 58 van de Horka opgedaan, zat meteen al super. Heeeerlijk zacht en geen vingers die aan de zijkant ertussen konden :+: Voor de gein een maat kleiner gepast, zat ook goed, uiteindelijk maat 56 op gedaan en dit zat te krap maar kreeg ik goed op. Dus ja, passen is zeker een must. Ik ga mijn HH eerst te koop aanbieden en dan de Topline bestellen. Twijfel nog erg tussen zwart of zilver en voor welke maat ik nu moet gaan. (hoe waren de regels voor de maten ook alweer? Zonder dat de cap vast zit onder je kin mag die niet afvallen of bewegen? Vind het extra lastig omdat ik dus van HH een andere maat heb, schijnbaar. Hopelijk zijn er hier in het topic nog mensen die de cap gaan passen en hetzelfde ervaren als ik qua maat) Het is wel een wat grotere cap dan de HH die ik nu heb. Althans, je hoofd is vrij klein onder de cap :D Maar in de winkel ook nog mijn eigen HH opgedaan en voelde gewoon het verschil :oo en maat 57 van de HH krijg ik gewoon echt niet op! Te bizar.

Ben heeeeeeelemaal happy :# :):) eindelijk geen koppijn meer tijdens het rijden!!

Wauw, dat is écht heel fijn zeg!! Ik ga misschien vanmiddag ook de topline passen (als ik tijd heb), zal dan mijn ervaring ook wel neerzetten :)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:29

brigitta1987 schreef:
Wauw, dat is écht heel fijn zeg!! Ik ga misschien vanmiddag ook de topline passen (als ik tijd heb), zal dan mijn ervaring ook wel neerzetten :)

EN EN EN EN????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:57

Ze hadden hem niet meer op voorraad...
Ze hebben hem nu besteld en waarschijnlijk volgende week komt hij binnen, voor meer info zie mijn blog --> www.honderdeendoelen.web-log.nl

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:29

Hey Brigitta, krijg jij bericht van hun wanneer die binnen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:11

Ja, ze hebben er eentje voor me besteld (maat 57) en als ze hem binnen hebben dan bellen ze. Ik verwacht het ergens eind van de week.
Het kon ook eerder maar dan moest ik nog 25 euro verzendkosten etc betalen, nu komt hij met de rest van de spullen van Horka mee (terwijl de levering van Horka de dag dat ik er was net was geweest) dan kan ik hem gratis passen.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:05

ik heb nu de tippery aangeschaft, zit echt heerlijk :D
bedankt voor de tip van country mill

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:35

wat een goed topic dit, heb namelijk ook een smal hoofd waar iedere cap als een champignon op staat :n Zie nu veel merken voorbij komen. Top!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:40

Ik heb ook een ovaal hoofd en ik heb hiervoor de IRH gehad. Nou, echt vreselijk! Bij mij zat hij echt niet goed en dan kwam er nog een bij dat hij ontzettend slecht ventileerde! :n

Ik heb nu de gpa speed air. Die zit bij mij echt perfect! Rondom me hele hoofd past hij gewoon. Hij zit ook niet echt op mijn hoofd, zoals de IRH, maar om mijn hoofd. Zit alleen wel een prijskaartje aan..