Ik kan mij wel zo voorstellen dat wanneer je als volwassene verschijnt in een hysterische outtfit ala Gerard Joling (bijvoorbeeld paars met een zebraprint van gekleurde swarovskikristallen en de tekts Maak me Gek op je helgroene dekje met glitters) dat je dan kunt verwachten dat de jury door je outfit ietwat zal worden afgeleid van je rijden. En dat kan dan in je voordeel of nadeel werken (waarschijnlijk het laatste). Ik kan mij ook voorstellen dat juryleden volwassenen in een dergelijke outfit (onbewust) toch een pietsie minder serieus nemen.
Verder lijkt het mij dat outfits met rustige goed op elkaar afgestemde kleurencombinaties geen problemen opleveren...
CharleyT schreef:Ik begrijp de reactie wel denk ik. Dat is het type ruiter die van te voren al heeft bedacht hoe de jury over e.e.a. een mening heeft, en heeft daarop zijn-haar smoesjeslijst al aangepast.
Dus logisch dat er nu na ras, kleur, geslacht ect het klledingpunt bij komt. Er is nog geen wedstrijd gereden onder de nieuwe regels, maar er zijn van die Char achtige types die ons juryleden alweer van alles in de mond leggen. Die eigenlijk
nu al menen te weten wat de jury er straks van vind.
Of dekken deze ruiters zich alvast in voor het geval een proef niet helemaal naar wens gaat(komt door mijn bruine streepjasje enz enz')
Dat probleem voorzie ik ook een beetje... Voor ruiters die niet kunnen rijden zou ik zeggen: schaf een hysterische outfit (liefst voor veel geld) aan! Dan heb je altijd een goed excuus voor je slechte punten