Help, hoe staan we juridisch als......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Help, hoe staan we juridisch als......

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:57

Typische smoes om te zorgen dat jullie het paard halsoverkop ophalen en alsnog niet laten keuren voor aankoop.
Dat is hetzelfde als een verkoper die zegt dat hij al een hoger bod heeft gekregen, dat is ook een manier om de prijs op te drijven.

Ik geloof er niets van. Een paard dat ik niet bij mijn eigen DA mag laten keuren, zou ik gewoon laten staan. Dit lijk mij een manier om onder een keuring uit te komen..

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:35

NIET KOPEN!!!!!
sorry maar deze mensen hebben duidelijk haast om van het paard af te komen.
daar moet meer achter zitten.
het wel bekende addertje onder het gras
ook al is het paard nog zo perfect geloof mij er zijn meer leuke perfecte paarden.

EERST KEUREN DAN PAS KOPEN

echt als je hem toch koopt en pas achteraf keurt en het is niet goed.
dan zit je echt met een probleem.
want de kans dat deze mensen het paard terug nemen is zeer klein
aangezien ze er al snel vanaf moeten.

ECHT NIET DOEN HOOR JE BEGAAT (altans je zus) EEN FOUT

succes ermee

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:36

Je zus heeft het paard gekocht met als voorwaarde dat het door de keuring heen zou komen.
De koop is gesloten, de verkopende partij is er dus niet meer vrij mee.
Mondelinge koopovereenkomst is ook rechtsgeldig maar moeilijk te bewijzen.
De verkopende partij houdt zo te horen wel van makkelijk, en verkoopt nu liever aan koper 2.
Die doet tenminste niet ingewikkeld met een keuring door de eigen dierenarts.
Het hoeft niet zo te zijn dat het paard iets mankeert, sommige verkopers kunnen ook gewoon een beetje vreemd zijn.
Persoonlijk zou ik van de koop afzien omdat het contact met de verkopende partij vanaf nu onaangenaam zal zijn.
Als je zus het paard persee wel wil hebben laat haar dan zo snel mogelijk actie ondernemen.
Bel de verkopende partij en zeg dat je er met hun over wilt praten.
Probeer uit te lokken dat ze zeggen dat ze van de verkoop afzien, zeg vervolgens dat je het gesprek op hebt genomen en dat je er een zaak van gaat maken als ze het paard aan iemand anders verkopen.
Ze mogen het paard niet 2x verkopen. Vertel ook dat er een brief van je advocaat naar hun onderweg is.
Grote kans dat ze eieren voor hun geld kiezen, maar gezellig zal het niet worden.
Als het paard achteraf ondanks de keuring toch een miskoop blijkt te zijn dan hoef je er niet op te rekenen dat de verkopende partij zich schappelijk zal opstellen.

Zelf heb ik dit ook meegemaakt, maar was toen de verkopende partij.
Ik had een paard mondeling verkocht maar de koper kwam de gemaakte afspraken niet na en nam de telefoon niet meer op. Het voelde eigenlijk sowieso niet goed aan, koper was zeer dominant en onervaren met paarden. Er was niet aanbetaald, geen koopcontract en ik had ook geen adres van de koper.
Vervolgens heb ik het paard aan iemand anders verkocht en netjes ingesproken bij koper 1 dat de koop niet doorging omdat ze hun afspraken niet na kwamen en niet te bereiken waren.
Toen werd ik opeens wel teruggebeld, dat ze het paard persee wel wilden hebben.
Koper 2 had aanbetaald en een koopcontract getekend.
Gelukkig zag koper 2 van de koop af toen ik het verhaal uitlegde want koper 1 wou het paard koste wat het kost toch wel hebben en zou er desnoods een zaak van maken.
Omdat ik had ingesproken was er bewijs van de koop, dan denk je dus ook even beleefd te zijn!

Bluffen kan heel goed werken, maar of je het op deze manier moet willen is een andere vraag.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:45

zo iets uitlokken lijkt mij geen goed idee.
wij hebben een keer zoiets meegemaakt.
en dat ging niet om een paard maar om kunststofkozijnen voor het huis.
wij hadden ook problemen met de verkoper.
die heeft toen gezegt dat hij het telefoongesprek had opgenomen.
wij hebben toen een advocaat in de arm genomen.
en die zei tegen ons dat als het een rechtzaak zou worden de verkoper de tape van opnamen NIET mocht gebruiken dit ivm privacy.
als je een gesprek wilt opnemen MOET je van te voren toestemming vragen
anders is het niet rechtsgeldig en kan jij aansprakelijk worden gehouden
en dan kost het je nog alleen maar meer.
ik zou zelf hoe hard het ook is het paard laten voor wat het is.
al die ellende om een paard die nog niet van jou is en waar je geen band mee heb zou ik
niet doen.
kijk verzorg je het paard nou al een geruime tijd dan is het wat anders.
maar ik zou het nu echt gewoon laten.
en uitkijken naar een ander paard

Cookies
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:47

Ik zou hem toch ook mooi laten staan. Als een verkoper hem liever verkoopt aan iemand die het paard niet wil laten keuren, dan zal er waarschijnlijk wel iets mee aan de hand zijn. Gelukkig voor je zus zijn er nog veel meer leuke paarden te koop, gewoon nog even verder kijken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:16

zal me niks verbazen dat als paard gekeurd wordt dat hij dan wordt afgekeurd, ik zou de centen van de keuring in mijn eigen zak houden en een ander paard gaan uitzoeken.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:32

De verkoper moest even nadenken of je hem door jou dierenarts mocht laten keuren.....

Een verkoper moet gewoon meteen jah zeggen op zo iets..

Als ie moet denken vertrouw ik het al niet meer......

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:51

Net als wat de meeste zeggen...paard laten staan en op zoek naar een ander.
Mondelinge overeenkomst is ook een rechtsgeldige overeenkomst maar bewijs het maar eens...
Deze mensen komen nu al geen afspraken na,moeten erover nadenken of het paard gekeurd mag worden door een andere vee arts.Spelen met de emoties van de koper...niks waard :n Laat ze maar opwaaien...krijg je gelazer mee.

Het is natuurlijk erg moeilijk om een paard te laten staan wat je echt geweldig vind maar zou er echt vanaf zien.
Er zijn zoveel leuke paarden te vinden hier...geen hand vol maar een land vol daar zijn ook verkopers bij die eerlijk zijn en zich netjes aan de afspraken houden en graag hun paardje verkopen aan iemand die er helemaal weg van is ;)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 15:52

Jouw zus heeft mondeling toegezegd het paard te willen kopen mits deze goedgekeurd wordt. Een mondelinge afspraak is rechtsgelding, echter juridisch heel lastig te bewijzen.