Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
suleilitha schreef:Ik zou Joep weg laten halen en pas terug laten komen als de ballen er af zijn én de hormonen weg, dus twee maanden uit de buurt! Het moet niet mooier worden, dat beest is niet eens van jou.
Tof dat je hebt gemaild maar ik zou echt gaan bellen als je niet snel antwoord krijgt.
Je bent nog veel te goed als je haar twee weken geeft, laat ze haar eigen Joep op de manege zetten.

HELder schreef:Inderdaad zo snel mogelijk laten castreren! Je kunt dat meisje niet zomaar wegsturen, maar als zij zich niet aan de gemaakte afspraken houdt dan is het einde verhaal in mijn ogen. Wees duidelijk naar haar toe en geef aan wanneer jij uiterlijk wil dat het paard gecastreerd is. Dat het warmer moet zijn dan 10 graden is echt grote onzin!
En mag ik je nog 1 tip geven? Laat alsjeblieft je 4-jarige dochtertje niet in de wei bij de paarden! Dat lijkt me echt levensgevaarlijk!
suleilitha schreef:Beter dat je geen contract hebt, dan kun je haar zo wegsturen. Ik vind het treurig dat jij nu met de ellende zit.
HELder schreef:Oh ok, dan had ik het verkeerd ingeschat, sorry! Zo'n pony is niet te vertrouwen en je moet er gewoon niet aan denken wat zo'n klein kindje kan overkomen.... Maar het maakt niet uit dat je een mondelinge afspraak gemaakt hebt. Dat geldt net zo goed als schriftelijk (is alleen moeilijker te bewijzen als het erop aankomt). Ik zou zeggen, geef dat meisje over de mail een datum waarop het paard uiterlijk gecastreerd moet zijn; is het dan nog niet gebeurd, dan zal ze haar paard ergens anders moeten stallen.
Maar misschien is het een beter idee als je haar zegt dat ze haar paard moet verhuizen totdat hij is geholpen en dat ze dan na 2 maanden weer terug mag komen, zoals Suleililtha al zei.
suleilitha schreef:Beter dat je geen contract hebt, dan kun je haar zo wegsturen. Ik vind het treurig dat jij nu met de ellende zit.
suleilitha schreef:Weer of geen weer, afspraak of geen afspraak, Helder, ik had zo'n stoorzendertje op formaat Shet rap de deur gewezen met als reden dat het domweg niet meer vertrouwd is. Overmacht, zeg maar.
suleilitha schreef:Weer of geen weer, afspraak of geen afspraak, Helder, ik had zo'n stoorzendertje op formaat Shet rap de deur gewezen met als reden dat het domweg niet meer vertrouwd is. Overmacht, zeg maar.
HELder schreef:aahh, dat klinkt als een behoorlijk impulsieve en ondoordachte actie. Grote kans dat zelfs al zou ze het beestje laten castreren, dit niet de enige problemen gaan zijn die je tegen zult gaan komen...(en dan bedoel ik niet de pony maar de eigenaresse)
PatriesCarm schreef:HELder schreef:aahh, dat klinkt als een behoorlijk impulsieve en ondoordachte actie. Grote kans dat zelfs al zou ze het beestje laten castreren, dit niet de enige problemen gaan zijn die je tegen zult gaan komen...(en dan bedoel ik niet de pony maar de eigenaresse)
o die hebben we al gehad maar dat is meestal op te lossen maar dit is gewoon niet haalbaar is levensgevaarlijk en er werd nog gezegd dat het kwam omdat ik net bevalen was nou heb thuis een reu lopen en die randde me toch echt niet aan hoor
). 
PatriesCarm schreef:[
zoals ik al schreef hij zou geruind worden voor dat ze hengstig werd maar wordt maar afgeschoven kan het dier ook niet aan een lantaarnpaal binden maar het is nu klaar ze zal moeten vertrekken heb vaak zat gevraagd het op te lossen
sloes noemen wij dat
geef haar 2 weken de tijd te vertrekken zet de mijn merrie desnoods zolang op de manege hier