Urielle schreef:Het valt imo onder verzet:
Er is ook sprake van verzet wanneer de deelnemer het paard, zonder dat dit op het betreffende ogenblik in de proef voorgeschreven wordt, vanwege welke reden dan ook stil laat staan, met uitzondering van dat geval waarin de (voorzitter van de) jury door middel van een (bel)signaal heeft aangegeven dat de proef moet worden onderbroken wegens onvoorziene omstandigheden.
Op ieder verzet van het paard, als gevolg waarvan de proef gedurende 20 seconden niet vervolgd kan worden, volgt terstond uitsluiting van de combinatie door de (voorzitter van de) jury.
Mocht er ooit nog zoiets voorkomen: afgroeten!
Persoonlijk vind ik eigenlijk wel dat de jury op dat moment even de proef had mogen stilleggen, maar ik weet niet hoe de gediplomeerde jury's erover denken?
Duidelijke uitleg, bedankt. Nu ik dat van jou zo lees denk ik dat ze me beter had kunnen uitsluiten voor verzet en niet wegens hulp van derden.

Het is een situatie die eigenlijk nooit voorkomt en daarom is er niet echt een goede omschrijving voor. Maar het onder breken van een proef voor langere tijd geeft uitsluiting. Meestal is het verzet waarom een proef langer onderbroken wordt. (of een val dan heb je 60 sec om te hervatten)
Maar hulp van derden vond ik wel een heel vreemd argument.

Maar dus niet... het was toen wel heeeeel heet en stomme ik had besloten tóch niet in zomertenue te rijden (voor het netjes).