Wie helpt mij? Beetje bang voor mijn veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyfordogs

Re: Wie helpt mij? Beetje bang voor mijn veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:55

wellicht kun je ergens naar een veulenopfok gaan, kijken of iemand je daar kan helpen, begeleiden.
Ik heb hier een veulen van een half jaar en een paardje van bijna 2, de rest is volwassen, als je een keertje wilt komen, ben je welkom, verder weet ik nog een adresje voor je waar je vast mag komen wennen aan veulens en jaarlingen, op een veilige manier, zodat je kan voelen en ervaren.
als je interesse hebt, stuur dan ff een pbtje

Jisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:57

het vertrouwen terug winnen, bij mij op stal is hetzelfde

Sjeempie

Re: Wie helpt mij? Beetje bang voor mijn veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:10

mischien kun je om bijv schrikreacties bij het inlopen van de stal proberen tegen te gaan door voordat je de deur opent of als je in de buurt van de deur komt al tegen haar te praten en dan rustig al pratend de deur open doen en de stal in lopen. dan heeft ze je al horen aankomen en zal ze waarschijnlijk niet schrikken. mischien helpt het ook als je gewoon hele verhalen gaat vertellen tegen haar als je der poetst ofzo dan ontspan je zelf makkelijker. ik doe dat vaak ook (omdat ik dat erg leuk vind :P ) en banketstaaf wat af tegen mijn paarden. bij veulens die ik poets zeg ik bijvoorbeld "niet stiekem in mijn billen bijten he" als ik met mijnrug naar het hoofd sta.

het klinkt allemaal mischien een beetje vaag en mischien verklaart half nl mij voor gek maar ik denk dat als je dat doet je makkelijker ontspant en het veulen minder schrikkerig is.

wat betreft het aan je handen snuffelen. ik laat ze gewoon altijd lekker snuffelen en likken. als ze de neiging hebben in je hand te happen zie je dat bij veulens vaak een beetje aankomen zegmaar en dan doe ik gewoon mijn hand naar beneden.