Wat slikken/eten/drinken tegen wedstrijdstress?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:37

@ I_Moondance:

Ik wil dit aan mijn paard geven, en ik wil het zelf dan ook nemen.
Ik geef het dus pas net voor ik weg ga? begrijp ik dat goed?
en maar 1 druppeltje?

I_Moondance

Re: Wat slikken/eten/drinken tegen wedstrijdstress?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:38

Ja ik weet het niet precies meer, volgens mij is er een gebruiksaanwijzing bij en staat daarop wanneer/hoeveel je het beste kunt gebruiken.

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:40

Ja klopt er staat naar behoefte 4 druppels, maar dit is voor mensen toch? geef ik dan het zelfde aan mijn paard?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 22:59

@Stoere, als jij rustig bent is dat vaak al genoeg "sedering" voor je paard.

En bach werkte dus totaal niet bij mij :D

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:08

@ Buitenzorg:
Klopt, is ook zo hoor als ik rustig ben breng dat over op mijn paard. Maar ze heeft zoveel spanning op vreemd terrein en ook van de reis, dat ik haar op vreemd terrein nauwelijks kan rijden, ze gaat gelijk rennen en komt niet meer tot rust, van los rijden komt dus niet zo veel...

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 23:16

@Stoere, das dan jammer. Dan versterk je eigenlijk elkaars spanning. Nick is thuis zo relaxed. En juist omdat ik zoveel last heb van wedstrijd stress is ie heel anders op de wedstrijden.

Op een clinic (waar ik geen zenuwen heb!) is ie net zo mak als thuis. Ook in de manege waar we bv de week daarvoor een wedstrijd gereden hebben! :D

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:24

@ Buitenzorg:

Ik heb voor de wedstrijden niet enorm veel spanning, meer spanning van "als ze maar braaf is", en omdat ik dus al zo ga zitten maak je elkaar eingelijk gek! Ik heb as zondag een clinic met haar, ik wil dan voor het eerst de Rescue van Bach gaan gebruiken, ik neem zelf dan ook, zo hoop ik dat we elkaar minder gek maken. Vanaf de grond weet ik precies hoe of wat, maar als ik dan ga zitten en voel haar spanning, dan ga ik daar in mee van "zie je wel"....
Thuis loopt ze over het algemeen wel ontspannen, wel heeft ze met storm achtig weer of als ik weer eens in de binnenbak ga rijden wat spanning. (het is een paardje dat al een hoop heeft mee gemaakt)". Ik heb haar nu 4 jaar en het is al stukken minder als vroeger, ik weet er nu makkelijker mee om te gaan, het is nu nog op vreemd terrein.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:41

van te voren aan de bar gaan zitten :P

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 23:18

previr schreef:
van te voren aan de bar gaan zitten :P

Recue bevat al 27% alcohol, hoef je niet meer te barhangen hoor! :P

XAngel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:45

ik heb laatst gelezen dat een rondje joggen goed is voor ontspanning.. dus wie weet.. *D

Loukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:02

Ik had dat probleem ook heel lang. Was bang om te falen, en bang dat er mss iets zou gebeuren. Bokkend paard, eraf vallen.
Ik ben gewoon blijven gaan, en op een gegeven moment werd de spanning steeds minder.
Heb nu ook die prestatiedrang niet meer zo. Als het goed gaat is het fijn, zo niet: jammer. Ik ken mijn paard, weet hoe hij zal reageren in bepaalde situaties. En het kan me ook niet meer schelen wat een ander van me vind. Ik heb het van me af kunnen zetten, maar dat heeft wel lang geduurd.

Sterkte, het is een heel vervelend probleem.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:06

Het beste wat ik je kan aanraden is een mental coach :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:57

ik heb sinds kort ook valeriaan,maar vind het soms best "eng" spul.
ikzelf merkte eerst niets, was wel erg rustig en tevreden aan het rijden, maar was wel zenuwachtig. wel erg fijn en rustig kunnen rijden.
later bleek dat ik zo apatisch als een garnaal was :+

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 00:01

Valleriaan. gewoon van die pilletjes. 1 is genoeg ;) voor je paard zal 2 ook wel genoeg zijn. werkt niet sterk. is allemaal homopatisch (hoe schrijf je dat?)

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:02

Ik hoor veel goede verhalen over Rescue van Bach, helaas helpt het bij mij niet.
Verder merk ik wel dat de stress per wedstrijd minder wordt! :D

anotsja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:13

ik zou gewoon van te voren iets lekkrs drinken en naar een leuk muziekje luisteren bij mij werkt het..

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:17

Blijf dit even volgen, ben ook zo'n wedstrijdstressertje!
Met name omdat mijn paard wat bang is van andere paarden, ik daarna ga rijden, hij zich daarnaar gaat gedragen etcetcetc
Conclusie mijn stress word zijn stress en daar heb ik vaak behoorlijk de pest in....Verspeel daar ook vaak me punten op

dia248

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:25

Ik gebruik Vadispert forte, begin er 1 dag voor de wedstrijd mee, 3 x daags 2 pillen. bij mij werkt het goed. De stress is niet weg maar wel veel minder.

marasay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:21

Milcalm een wondermiddel op basis van Sint Janskruid!
Echt super, ik ken er vele die het gebruiken en sinds ik dit gebruik zit ik vol zelfvertrouwen op mn paard en kan ik ook eindelijk wat prijsjes en winstpunten meepakken.

Ik hoop dat ze het ook in Nederland verkopen, gewoon in de apotheek.

Ik neem er meestal eentje 's avonds voor de wedstijd, eentje ' s ochtends en nog eentje op de wedstrijd zelf, je bent hier ook niet moe van ofzo gewoon relax!

succes

santieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 10:48

als ik wedstrijd ga rijden zorg ik dat er iemand meegaat dei me helpt bij het inrijden en dat ik al vroeg op de manege ben want me verzorgponytje is behoorlijk pittig op wedstrijden en als ik al veel oefen gewoon thuis in de bak gaat het zoieso veel relexder

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:22

hier nog een wedstrijdstresser rij al jaren wedstrijden.
maar nog altijd de stress.
ben ook op zoek naar een goed middel heb alleen het nadeel dat ik ook zelf met trailer naar wedstrijden toe rij dus moet iets hebben waar ik totaal niet suf van wordt of met teveel alcohol.

bij mij begint de stress al lichtelijk een week voor mn wedstrijd.
op dag zelf is het enorm veel buikkrampen. hoop stress shago tegen groom.
tijdens het losrijden gaat het redelijk rijden gaat vrij goed maar eenmaal de ring in is het een ramp zit van alles te doen wat niet hoort. lijkt af en toe dat ik mn eigen lichaam niet onder controlle heb en zoveel tegelijk wil doen maar allemaal niet lukt.