Eerst melden bij jury??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:11

ik ga me gewoon melden bij de jury zeg m´n voor en achternaam. (als je meerdere paarden start is het handig om naam paard er bij te zeggen) en dan zegt de jury meestal rijd maar een paar rondjes en dan begin ik op de hand waar de proef mee begint na 1 rondje ga ik van hand veranderen en als de jury het teken geeft dan ga ik weer van hand veranderen en begin ik met de proef.
Zo heeft je paard beide kanten van de manege (of buiten) gezien en komt ie niet voor verassingen te staan!

In het begin hoef je niet meer te groeten nee! Dit komt volgens mij vanaf de M? wel op t einde!

KvE

Re: Eerst melden bij jury??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:15

Vroeger had je bij 156 of 158 punten geloof ik een winstpunt (kan zijn dat ik er naast zit :o)
nu heb je bij 180 punten pas een winstpunt

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 21:15

Maar dat is toch al een paar jaar zo dat je bij 180 een winstpunt krijgt of niet?

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:17

Ja, weet niet precies hoelang jaar of 4/5 geloof ik

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 21:26

Okee, is al best wel weer lang ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:52

Ik lees dat iedereen zich zowat altijd bij de jury meld... jammer dat jullie dan niet bij mij in de ring rijden...
ik moet altijd maar gokken of ik de juist combinatie in de ring heb, meestal check ik de startkaart even (kleur paard en naam vader zegt vaak genoeg). Ik zou juist willen dat iedereen zich even komt melden, buiten én binnen.

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:46

ik vind het een kleine moeite om even je naam te zeggen :)

nielsjuh4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:56

ik meld me altijd netjes even bij de jury.
Mits het niet kan.
Ik had afgelopen weekend een wedstrijd en daar zat de jury boven de kantine.(ze keken zeg maar van bovenaf op de ring) dus kon met geen mogelijkheid mezelf aanmelden. maar gelukkig werkte de ringmeester daar met nummers. dus de jury kon via het nummer even kijken wie er in de ring zat.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:12

Ik zeg ook altijd even mijn naam, kan het ook niet fout gaan met de startcoupon.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:41

Het is als jurylid inderdaad fijn als er wordt aangemeld.
Ik kijk ook altijd naar de kleur van het paard, of die overeenkomt met wat er op de coupons staat. Maar als je 10 bruinen in een ring hebt, is het nog gokken.
Dan valt soms nog wel iets af te leiden uit wat er op het dekje geborduurd staat, maar ook niet altijd.

Dus om alle twijfel weg te nemen: meld je gewoon even aan bij de jury.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:53

Hier in het noorden komt iedereen zich melden in het buitenseizoen. Men geeft dan ook standaard het paspoort en de startkaart.
Binnen kan dat natuurlijk niet.

Storm76 schreef:
Ik lees dat iedereen zich zowat altijd bij de jury meld... jammer dat jullie dan niet bij mij in de ring rijden...
ik moet altijd maar gokken of ik de juist combinatie in de ring heb, meestal check ik de startkaart even (kleur paard en naam vader zegt vaak genoeg). Ik zou juist willen dat iedereen zich even komt melden, buiten én binnen.

Ik heb een tijdje in Barendrecht gewoond en ik heb me er toen over verbaasd toen dat de voorlezers zonder zich te melden bij B of E gingen staan wachten op een startsein van me. Als ik ze dan bij me riep vond met dat maar vreemd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:46

Ik meld me altijd, bij jonge paarden waar ik graag de vaart erin hou om problemen te voorkomen vraag ik mijn voorlezer om me even aan te melden. Dit zowel binnen als buiten, uitgezonderd de locaties waar de jury hoog boven de ring zit. Ik vind het ook leuk als de jury nog even een opmerking maakt (over je paard, de naam van je paard, succes wensen of wat dan ook), dat haalt de zenuwen er een beetje af.

Bij de B en L begin ik op de verkeerde hand, meld me aan, rij ik nog wat rondjes als ik de tijd krijg en op het sein van de jury ga ik van hand veranderen, de goede kant op om aan te geven dat ik inderdaad met de proef ga beginnen.

In sommige regio's blijkt het ook gebruikelijk te zijn om na de proef de jury te bedanken voor het jureren, die geeft ondertussen nog een opmerking over je proef. Maar dat ken ik niet van bij ons.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 17:49

Oke bedankt iedereen!
Nog een vraag: Ik rij nu B dressuur, en als je dan klaar bent met de proef moet je dan nog naar c rijden? of kun je gelijk als je gegroet hebt omdraaien en de ring uit??

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:52

Urielle schreef:
Bij de B en L begin ik op de verkeerde hand, meld me aan, rij ik nog wat rondjes als ik de tijd krijg en op het sein van de jury ga ik van hand veranderen, de goede kant op om aan te geven dat ik inderdaad met de proef ga beginnen.

Ja, ideaal. Dan is het voor de jury duidelijk wanneer je begint, ik doe dat zelf ook zo.

Je hoeft niet meer naar de C Jooliieen, ik draai meestal een halve volte halve baan en ga dan schuin naar A.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:27

moet je je paspoort en startkaart laten zien? nooit van gehoord. ik rij altijd naar de jury, zeg m'n naam en de naam van m'n pony, als de jury is goed zegt begin ik met de ring rond te rijden

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 22:07

geeft de jury een seintje aan jezelf? of aan de voorlezer?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:20

Meestal lette ik zelf op een teken (tenzij ik m'n handen vol had aan t paard).
Maar als ik voorlees kijk ik altijd naar de jury en die gaven altijd wel een teken.

Vind het trouwens ook normaal om na het rijden even naar de jury te gaan natuurlijk hopende op commentaar (dat geven ze niet altijd), maar ook om te bedanken voor het jureren. Stap dan ook altijd even af.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:24

Dat bedanken voor het jureren is ook heel plaats gebonden volgens mij... Ik ben nog nooit bedankt, en als ze me zouden komen bedanken zou ik raar opkijken, verwachten ze een wp of zoiets?

Ik ga over 3 weken verhuizen naar brabant, regio Loonse en Drunense duinen, wordt daar wel bedankt? En vraagt men daar om commentaar na een proefje?

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:33

Nee, in die regio rij en jureer ik en daar wordt ook niet bedankt hoor!

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:35

Handig dit, ik ga zondag voor het eerst starten :+

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:42

Ik woon in het oosten en ik ben gewend om in het buitenseizoen altijd even aan te melden (ik ben voorlezer voor mijn zoon).
Dan noem ik de naam en de vereniging.
Meestal vraag ik even of er na de proef nog commentaar gegeven wordt. Vaak is daar geen tijd voor en dan bedank ik bij voorbaat voor het jureren.

In het binnenseizoen meld ik alleen aan als dat kan en de jury idd niet ergens boven zit.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:43

Storm76 schreef:
Dat bedanken voor het jureren is ook heel plaats gebonden volgens mij... Ik ben nog nooit bedankt, en als ze me zouden komen bedanken zou ik raar opkijken, verwachten ze een wp of zoiets?

Ik ga over 3 weken verhuizen naar brabant, regio Loonse en Drunense duinen, wordt daar wel bedankt? En vraagt men daar om commentaar na een proefje?

Zelf reed ik in Gelderland (regio achterhoek)...
Maakt niet uit hoe ik gereden had, hij/zij neemt toch de moeite om op zijn/haar vrije dag naar mijn goede of k*t proef te kijken..
Volgens mij heeft het nooit geholpen hoor (zou dan ook net 1 of 2 puntjes extra onderaan kunnen zijn) en ik had mn punten ruim of ruim niet :D

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 22:45

Ik heb zaterdag mijn eerste wedstrijd in heeten, (overijssel)
Weet iemand of ze daar de jury bedanken?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:49

Heeten dat is bij ons in de kring :D
In Heeten loop ik meestal vooraf even naar de jury om aan te melden. Na afloop ga ik er niet meer heen om te bedanken.

Ik zou gewoon even je voorlezer laten aanmelden en verder niets.

Veel succes!

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 22:50

Dankje!
Rij jij bij bathmen??
En ook als het binnen is, ga je je dan ook aanmelden bij de jury? moet dat?