Scheren met een gewone tondeuse voor oud paard ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 08:39

xMarloes schreef:
Alleen verhaart ze mega veel :P

Als ze nu enorm aan het verharen is hoef je haar dus niet te scheren. :)*
Want dat wilde je toch doen omdat ze zo slecht door de verharing kwam?
Probleem opgelost dus :D

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 08:50

Ik zou echt niet met een gewone tondeuse aan de slag gaan (als het scheren uiteindelijk al nodig blijkt te zijn....) Ik had ook niet veel ervaring met scheren maar mijn nieuwe wedstrijdpaard zat erg lang in 't haar ondanks 2 dekens dus toch maar aan het scheren geslagen... Nou had ik een paardenscheermachine geleend, maar zelfs toen was ik úúúren bezig! Wij zijn tegen 4 uur 's middags begonnen (eerst paard platgespoten omdat die 't echt niet zag zitten) en we waren pas tegen half 9 klaar! Nou ik zou er niet aan moeten denken om met een gewone tondeuse daar te staan... Duurt het nog een keer zo lang.. Ik zou rustig afwachten hoe goed ze verhaart, en als het echt niet lekker gaat dan kan je haar altijd nog (laten) scheren als het echt warmer wordt. Als je te vroeg doet dan is het inderdaad wat hier al eerder werd gezegd 1 regenbuitje genoeg om je pony flink ziek te laten worden. En ik zou ook eerst een checken of je pony niet heel erg bang is van de scheermachine, want het lijkt me ook niets om een pony van 30 nog te moeten platspuiten :n. Dan maar een lekker vachtje toch??? Onze buren hebben ook zo'n pony van 35, verhaart ook niet meer goed maar kan daar prima mee leven, ze hoeft toch niet zo hard meer aan het werk dus lekker laten gaan:D

troetjoek

Re: Scheren met een gewone tondeuse voor oud paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:36

ik denk niet dat je met een gewone mensen tondeuse door die haren heen komt mischien dat je een paardenscheermachine kan huren of lenen

Angelezno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:15

het lijkt me toch niet al te duur, zo'n 'paarden-tondeuse'?

liefhelietje

Re: Scheren met een gewone tondeuse voor oud paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:01

een paardentondeuse is ook niet zo duur, die heb je al voor 25 euro, maar deze zijn alleen bedoeld voor het opscheren van beentjes. De oren bijwerken etc. Hiermee kun je niet gewoon over de vacht heen. Hiervoor heb je een scheermachine nodig en deze zijn al gauw meer dan 200 euro.