ShamalArabs schreef:Gewoon doorgaan zoals je nu bezig bent. Je hebt hem pas 3 maanden en hij heeft een behoorlijk verleden dus dat heeft nog véél meer tijd nodig! Vertouwen moet je opbouwen, dat kun je niet in een dag creëren... Hou je eigen veiligheid wel in het oog, en omdat hij ook al gespannen reageert op de achterhand zou ik je zelf adviseren om voorlopig alleen aan de bovenzijde te werken tot hij daar gewend is en ontspannen blijft. Zoek naar kriebelplekjes en masseer de spieren een beetje, dat wil wel eens helpen. Hij moet gewoon worden met de aanrakingen daar, vertrouwen krijgen... Nogmaals, dat kost een boel tijd en rust! Moet hij echt naar de smid, vraag dan de DA om een roesje te spuiten zodat hij het niet als een nare ervaring ervaart en zoek een smid die zijn verleden begrijpt en met geduld en rust hem wil bekappen.
Wat betreft de bovenstaande reacties, ik denk zomaar dat de meesten geen ervaring hebben met trauma's door/uit het verleden...
Niets forceren wanneer je met angst werkt, dan kan angst omslaan in paniek en paniek is levensgevaarlijk!!
voila iemand die mij begrijpt... ik wil hem gewoon kalm houden, want als hij hem opjaagt kan ik er niks meer mee doen, hij is redelijk groot (1m74) en heeft vééél meer kracht dan ik, dus hoe kalmer hij eronder blijft, hoe beter.
de hoefsmid die geweest is heeft zijn voorhoeven rond gevijld, de achterhoeven moeten voorlopig nog niet gedaan worden.
hij loopt als een hondje achter mij, dus hij vertrouwd mij wel denk ik, maar juist die benen duren wat langer, ik heb geduld voor hem, maar kwou zeker zijn dat ik niks verkeerd deet. hij heeft mij nog nooit gebeten of geslagen, dus ik ben er van overtuigt dat hij het niet slecht bedoeld, maar gewoon heel bang is. dus wil ik hem niet nog banger maken door hem te dwingen, maar hem liever zelf laten kiezen om mij aan zijn benen te laten komen.
ik ben ook bezig hem te laten wennen aan andere mensen.
ik hoop dat de anderen me begrijpen dat ik hem liever niet dwing en bang maar door hem te dwingen om het te accepteren, want misschien raakt hij dan het vertrouwen terug kwijt..
ik denk dat ik er met veel tijd en geduld wel kom.
.