Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Benfan schreef:@Knoopje, ik zou daar niet al te zeker van zijn, je hebt nou eenmaal paarden die een bit niet kunnen accepteren zoals je vrouwen hebt die nooit op hoge hakken kunnen lopen. Ik denk dat het probleem alleen maar erger word als ze gaat straffen waar het onterecht is.
Benfan schreef:@Loulou, gaat het om Butterfly (even in je profiel gespiekert) neem aan dat je die hebt gekocht met het idee dat er nooit wat mee is gedaan, of weet je dat zeker? of te wel, kan het zijn dat ze bij de vorige eigenaar iets te vroeg al een bit heeft ingehad (lijkt me stug hoor).
Blijft heel vervelend, je kan er op blijven smeren wat je wilt maar als het dier het allemaal doorkrijgt word het alleen lastiger. Zo 'wint' het paard eigelijk voordurend en levert het bij jou en het paard alleen maar stress op. Zolang het tijdelijk geen probleem is om bitloos te rijden tot je wat hebt gevonden dat wel werkt, ander bit andere methode? dan zou je weer aan de slag kunnen gaan. Denk dat je op deze manier (dus blijven proberen) alleen maar een endelang gevecht gaat krijgen dat het paard aan het einde (want tja, zij blijven sterker) zal winnen.
na mijn idee is het nu interessant om even niet meer op het bit te focussen, maar gewoon elders even verder te gaan. En het over een paar maand gewoon weer te proberen. Mischien ondertussen zoeken naar ander soort bitten? het is toch jammer dat bitloos nog zo in de kinderschoenen staat en niet word geaccepteerd door de KNHS want mocht je gewoon een paard hebben dat geen bit kan/wil dan heb je een probleem. Misschien een idee om de tandarts te vragen of het bit wel goed in zijn mond past?
)loulou schreef:belonen omdat ze een hoofdstel zonder bit accepteerd heeft in mijn ogen geen nut om dat ze dit al probleemlos kent. (kaptoom)
(als je mais wil moet je geen tarwe zaden op je akkers mikken)
loulou schreef:hij eet niet uit mijn hand als ik het bit vast heb en hij hem voelt.
daarom had ik geopperd heb in zijn bak te leggen
ik heb ook bedacht er één aan zijn stal te hangen met daaraan appelstroop. zodat dit een
speeltje wordt zeg maar. of het helpt geen idee, maar het proberen waard lijkt me.
denk dat hij hem eerst maar moet accepteren als ik er niet bij ben. en dan proberen we het daarna maar
weer opnieuw.
ga morgen maar een bitloos hoofdstel kopen. het er nu 3x opgezeten en dat gaat juist heel goed, dus vind
het zonde dat te laten liggen tot ze het bit geaccepteerd heeft.
dan weet ik ook zeker dat ik niet ongeduldig wordt omdat ik niet verder kan door dat stomme bit