Bescherming op de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 00:09

Kom maar op! *wacht af*

fluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:12

Hoe ziet de binnenkant vd trailer er uit? Dat is ook even belangrijk. Als er veel buizen in zitten, dan zou ik evt wel voor beschermers kiezen, maar bloot kan ook heeeel goed hoor. Springschoentjes kan geen kwaad, ik ken een trekpaard dat met haar voorhoef ergens achter bleef hangen in de trailer en die had de hele hoefbal losliggen..
Succes!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 00:15

Geen flauw idee, ik heb de trailer nog nooit gezien. Ik zal het meteen even vragen :j

Stokmaat van paardje ligt rond de 1,35 meter, in die trailer staat normaal gesproken een groter en breder paard. Lijkt me niet dat mijn paardje dan ergens met z'n benen overheen kan?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:22

Citaat:
Kom maar op! *wacht af*

te lang verhaal om hier te typen, heb je nog niet op mijn site gekeken?
is een hobby voor ´erbij´ dat trailerladen ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 00:24

Hee, wat handig... *gaat kijken*

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 13:26

*gaat er niet eens op reageren* :+

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:40

hestejente schreef:
Ik heb goed opgelet -:) Met inladen zijn we minstens met z'n vieren, met uitladen met nog meer. Ben zelf wel van het type húp erin en geen gemuts, ik zal verslag uitbrengen hoe het nou uiteindelijk is gegaan :Y)

Kijk uit dat je niet teveel mensen erbij hebt. Hoe meer mensen, hoe meer meningen, hoe meer verwarring voor een onervaren paardje. Als je uitlaadt kun je aan beide kanten van de klep iemand neerzetten die in principe helemaal NIETS doet, alleen maar staat. Pas op het moment dat het paard echt bij de rand van de klep komt mag die een vinger uitsteken...
Een paard dat niets gewend is, moet je niet meteen 2 uur dingen om de pootjes doen. Ook peesbeschermers zijn niet bedoeld om lang om de benen te zitten en ze houden wel warmte vast. Verder heb je te maken met een een loslatende wintervacht, dus mogelijk irritatie onder beschermers. Beste bescherming voor je paard zit achter het stuur! Beste bescherming tijdens het laden is gehoorzaamheid en vertrouwen van het paard aan de hand en kennis van zaken van de geleider van het paard.

Oja, bij ons staan de paarden altijd zonder zooi om de benen op de wagen, hoogstens een dekentje in het seizoen als ze dat gewend zijn en als het zeiltje open is. Met zeiltje dicht geen deken, het wordt dan best warm in dat hokje.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 15:00

Dank je wel Waratje, ik doe ook niks om de benen :) Ik was van plan om inderdaad aan weerszijden van de klep iemand neer te zetten, aan de linkerkant, waar hij dichter bij de rand loopt, misschien twee. Gelukkig is het een erg koel paard (IJslander) die niet gauw onder de indruk is :)