Verven van een rijbroek, ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:53

aliealie schreef:
Heb nu mijn donkergroene (verbleekte) Pikeur Janett in de wasmachine met groene verf om hem weer op kleur te krijgen.............zal me benieuwen of het resultaat een beetje mooi wordt!

in de wasmachine? was daarna de wasmachine daarna dan niet ook groen ? :+

asjemenou

Re: Verven van een rijbroek, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:58

Ik heb een goedkope ruitjesbroek blauw geverfd, is best een leuke broek geworden!
Beetje fel alleen, maar de donkerdere verf was op. :+
Die broek is van 95% katoen gemaakt, dat pakt goed.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:53

Oliebeer : Je moet meteen na het wassen/kleuren het kledingstuk verwijderen uit de wasmachine en deze op de hoogste stand (leeg) laten wassen met een schepje bleekmiddel. Daarna was de verf inderdaad wel uit de machine verdwenen. Zou trouwens nooit meteen daarna een witte was draaien. Heb eerst weer even een donkere was gedraaid.
Resultaat was redelijk goed, de lichte plekken waren voor zo'n 90% weer bijgekleurd.

evoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:28

als je textielverf koopt staat daar wel op van wat voor stof je kleding (in jou geval paardrijbroek) moet zijn, dan moet het wel goed gaan ;)

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:25

Ik heb een van mijn (verkleurde) rijbroeken met textielverf geverfd. Volgens mij in een badje...
En het is amper te zien, ook na een jaar geen klachten :)