Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)

LadyLynn schreef:niet erg??.. luchtzuigen is een stalondeugd en waarschijnlijk zelfs erfelijk. En het is nooit meer af te leren. En 9 van de 10 x nemen andere stalgenoten het over. Door het luchtzuigen krijgt een paard een fijn gevoel, wat voor paarden verslavend is en het blijven doen.
Ik zou het hier niet bij laten zitten, het is onmogelijk dat een paard in korte tijd zoveel lucht gaat zuigen. Ze gaan luchtzuigen omdat ze zich vervelen. Dus als ze 24/7 op stal staan en bijv niet op stro (door stro hebben paarden iets te knabbelen en dus iets te doen)
Je kunt hem het beste lekker buiten zetten, het beste met nog een maatje erbij, op stro zetten en/of regelmatig voeren (in kleine porties, wat ook goed is voor de spijsvertering)..

Het is overigens echt niet erfelijk ( zie de post van marrlinde maar eens, moeder zuigt lucht, veulen neemt het niet over. ) 
LadyLynn schreef:Ik persoonlijk niet, maar ieder zijn eigen mening.
Er zijn ook toppaarden die luchtzuigen, en die komen een paar keer per dag uit de box, en die zijn echt wel goed voor de paarden..
Maar daar ga ik me niet aan wagen
Het lijkt me zinvoller om ontopic te blijven

marrlinde schreef:het luchtzuigen is bij jou pas begonnen, dus je kan sowieso de vorige eigenaar er niet op aankijken.. lijkt mij