Ruin samen met merrie in paddock- uitschachten normaal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:35

Hij wist natuurlijk dat je stond te kijken en dacht laat ik me maar gedragen straks pakt ze me mijn vriendin af! En dat oudje van je maakt gewoon misbruik van haar vrouw zijn..en zo hoort dat :+

Klinkt als een leuk stel samen, gaat vast goed!

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:40

Ik heb voor een jaar terug ook een ruin gehad.
Had hem wel samen lopen met mijn merrie, maar deed er helemaal niets mee!
Terwijl hij vroeger ook nog wel dekhengst was geweest.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 09:37

Bedankt voor jullie reacties!

Ik begrijp dus dat het nog alle kanten op kan! ;)
Vandaag nog eens proberen en kijken wat ze doen, we blijven er bij en houden het in de gaten.

Caira

Re: Ruin samen met merrie in paddock- uitschachten normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:47

Met welke paarden staan ze overdag dan in de paddock?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 10:23

De ruin staat normaal alleen in de paddock en 's zomers met een groep ruinen in de wei.

De merrie staat altijd samen met een andere merrie in paddock/wei, we willen ze evt met z'n drieen samen buiten kunnen zetten. We zijn nu begonnen om de ruin aan de gemakkelijkste, niet-dominante merrie te laten wennen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 18:01

Vervolg van de lovestory tussen Odil en Preston: vandaag mochten ze weer samen in de paddock, kijken hoe het nu ging, maar Odil was nog erger dan gisterem, wat een lellebel zeg! Preston was wel zwaar geinteresseerd en wederom heel erg lief (men, wat is dat leuk om te zien als 2 paarden elkaar echt liefkozen!), af en toe wilde ie even wat anders gaan doen, maar Odil gaf hem geen kans. Ze bleef zich echt opdringen. Dus Preston pakte haar op een gegeven moment met zijn tanden vast op de nek en hupte wat omhoog (aan de zijkant, de druiloor :+ ). Toen toch maar even geroepen naar hem en was ie meteen klaar. Maar Odil zet 'm dus echt tot actie aan vrees ik, domme merrie.

Afbeelding

Afbeelding

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:23

Aah! Ze zijn wel heel lief hoor samen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:30

Ja hoor, dit is normaal en ja, hij kan haar dekken.
Wat ie ook probeert op de bovenstaande foto.

Jouw merrie is hengstig, dat kan komen omdat ze gewoon in haar periode zit, kan ook een reactie zijn op hem als ruin. En als zo'n merrie zich erg hengstig gedraagt en zich opdringt dan zijn er maar weinig ruinen die er niet op springen.

Ik zou zeggen; laat ze gewoon lekker rommelen, hou het een beetje in de gaten. In princiepe is het niet erg als hij haar dekt, wel is het aan te raden zijn penis en koker geregeld schoon te maken zodat je merrie geen infectie's krijgt.

Wel zou ik even goed opletten of hij niet aan haar manen en/of staart gaat knabbelen, veel ruinen doen dat bij merrie's die zich zo opdringen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 19:16

anneliesdj schreef:
JWel zou ik even goed opletten of hij niet aan haar manen en/of staart gaat knabbelen, veel ruinen doen dat bij merrie's die zich zo opdringen.

Ja, dat doet hij idd. Heel zachtjes knabbelt hij overal aan! ;)

Bedankt voor je reactie. Ik twijfelde nl of hij nu echt in de 'dekstand' stond (omdat ik daar helemaal geen ervaring mee heb) of dat het niks voorstelt. Maar blijkbaar is het toch wel echt. De merrie wordt spontaan hengstig van de ruin, dat heeft ze altijd al gehad met ruinen.
Zij laat zich ook niet afleiden van het liefdesspel, hij (nog) wel ...

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:54

meestal gebeurd dit een paar keer en is de ruin daarna klaar, heb het met mijn fjord ook meegemaakt, die moest even alle merries bespringen als begroeting. nu doet hij het nooit meer, omdat hij erachter is gekomen dat het toch geen zin heeft. Hij doet het nu af en toe nog wel eens bij pony's die kleiner als hem zijn de pedo :P Ik heb hem maar 1 keer apart hoeven zetten, omdat die 2 de hele dag polonaise aan het lopen waren. Verder houd hij er na een keer of 2 wel mee op. Let er wel op de dat merrie het niet onprettig vind, ik heb hier een keer meegemaakt dat een ruintje hier een stukje penis miste omdat een merrie het spuugzat werd en hem daarin beet :) deze 2 zijn uit elkaar gezet totdat de merrie weer minder hengstig was.

janjaffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:36

Nog nieuws over het boktstelletje ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 22:45

janjaffa schreef:
Nog nieuws over het boktstelletje ;)

Nee, nog niet ...! Van de week mogen ze weer lekker kroelen, dan is Odilla als het goed is niet meer hengstig en gaan we het nog eens proberen. Dus misschien vervolg-foto's, ha ha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:49

Met dat knabbelen zou ik opassen, zo heeft een ruin de staart van mijn merrie in 2 dagen voor meer dan de helft uitgedund.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 22:51

anneliesdj schreef:
Met dat knabbelen zou ik opassen, zo heeft een ruin de staart van mijn merrie in 2 dagen voor meer dan de helft uitgedund.

Da's minder leuk ... de mijne knabbelden vooral elkaar nek en hals en op elkaars ruggen.

Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:42

Ja dat deed hij ook, tot ik even niet oplette. Ik zou er wel even goed op letten hoor ;)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 08:41

hier schacht mijn ruin geregeld uit, ook bij de merries als ze hengstig zijn, hij laat divers gedrag zien, maar is er nog nooit opgeklommen, hij was 2 toen hij gecastreerd werd.

fijn dat de paarden samen kunnen staan en sociaal paarden gedrag mogen hebben :)

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 08:51

mijn ruin vindt het heerlijk als de merries goed hengstig staan en zich opdringen. Dan hij eindelijk die vervelende kriebel op zijn voorhoofd aanpakken en eens goed schuren. :+

Niet allemaal macho's dus.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 10:52

Wizewo: ha ha ! :D

Joyfordogs: dat is ook de reden dat we dit proberen, mijn 2 merries staan normaal altijd samen in de paddock en hij alleen, dus een vriendje/vriendinnetje leek ons wel zo gezellig. Het werd ook errug gezellig dus! :+

Vanmiddag gaan we het waarschijnlijk nog eens een keer proberen, merrie is nu nier meer hengstig (al kan dat zo weer terug zijn weet ik uit ervaring ;) ).

janjaffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:30

hoe is dat eigenlijk gegaan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:40

Hoe is wat gegaan?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 20:46

janjaffa schreef:

Ik snap je vraag ook niet ...?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:20

Heb even meegelezen, leuk dat het zo goed gaat.
Mijn zvpaard weet overigens ook nog prima hoe het werkt hoor, alleen hij is heel kieskeurig. :D
Schimmels mept hij in elkaar, maar een heeeeele leuke dame, die erg hengstig is, nou daar weet hij wel raad mee. :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:36

mijn ruin raakt helemaal opgewonden van ezels....compleet uitschachten en erectie...hengstennek en geluiden erbij....ik begrijp er ook niets van...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 11:31

geerke schreef:
mijn ruin raakt helemaal opgewonden van ezels....compleet uitschachten en erectie...hengstennek en geluiden erbij....ik begrijp er ook niets van...

Ha ha! :D

janjaffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:42

simodi schreef:
janjaffa schreef:

Ik snap je vraag ook niet ...?

simodi schreef:
Wizewo: ha ha ! :D

Joyfordogs: dat is ook de reden dat we dit proberen, mijn 2 merries staan normaal altijd samen in de paddock en hij alleen, dus een vriendje/vriendinnetje leek ons wel zo gezellig. Het werd ook errug gezellig dus! :+

Vanmiddag gaan we het waarschijnlijk nog eens een keer proberen, merrie is nu nier meer hengstig (al kan dat zo weer terug zijn weet ik uit ervaring ;) ).

ik bedoel eigenlijk of je het al nog een keer heb geprobeerd ;)