Paard in buitenland kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Paard in buitenland kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 22:02

ikke waarom blijf je ons vergelijken met handelaren?
Wij zijn geen handelaren.
Een handelaar kan meer hebben omdat hij sneller opgezocht wordt door mensen die elkaar niet kennen. En als hij slecht is, komt een klant ook niet meer bij hem terug, maar voor die klant toen andere.
In een wereldje van zeldzamere rassen, zoals de iberische paarden, kent bijna iedereen elkaar, dat is heel anders.

Omdat we commissie krijgen zijn we meteen maar bezig met alleen geld verdienen én dus onbetrouwbaar? Laat je nakijken.

Wij hebben in tegenstelling tot handelaren, geen paarden op stal die staan te eten, dus we zijn niet afhankelijk van het verdienen eraan.
Zeg je dit soort dingen ook tegen een makelaar in huizen? Denk je dan ook dat je bij voorbaat bezodemieterd wordt?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:04

Dat is dus een heel ander bedrag dan dat ik heb doorgekregen.
Dit gaat om een pony die niet gechipped is (moet dus nog).

Dit zet de deur voor mij weer op een kier.
Kan je mij nog wat tips geven voor betrouwbare transport bedrijven?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 22:19

Wij gebruiken zelf altijd http://www.johnparkerinternational.com , maar dat is niet de goedkoopste. Daar staat tegenover dat ze ontzettend betrokken zijn bij paarden, zo erg dat de chauffeurs moeite hebben met afscheid nemen na het transport! De wagens zijn laag, breed en licht (makkelijk met laden) en zeer veilig.
Verder staat Gelissen goed bekend. ander ken ik zelf niet, maar misschien noemt iemand er nog een in dit topic.

Chippen is ook niet erg duur, zo´n 25-75 euro. Een paspoort aanvragen kan prijzig zijn, meer dan 100 euro, maar is, als het paard gechipped is, eigenlijk niet strikt noodzakelijk.
Ik neem aan dat er ook landen zijn waarbij chip aan paspoort verbonden is, maar dat is hier niet zo. Paard kan of het een of het ander hebben, of allebei. Daar nu in Nederland de chip verplicht is bij vervoer (naar mijn weten nog geen Europese wet), laten we de paarden die geen chip hebben, hier voor transport ook chippen.

Vraag gewoon om de facturen van de dingen die jij moet betalen, dan weet je zeker dat je niet teveel betaald. Overigens is het wel normaal dat degene die de papieren in orde maakt (als dit niet de eigenaar/verkoper is) er ook wat voor krijgt, die moet immers naar het kantoor waar het geregeld wordt en alles, maar dit is tientjes werk, geen honderden. Natuurlijk kan een verkoper/eigenaar ook wat geld achterhouden voor de kosten die hij daarvoor maakt, maar het is niet gebruikelijk.

Het kan zijn dat er landen zijn die afwijkende normen/prijzen hebben als ze niet een EU land zijn. Maar daar ben ik zelf niet van op de hoogte. Wellicht kan iemand anders daar wat over zeggen.

Royal_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:13

ma_rie_tje schreef:
Dat is dus een heel ander bedrag dan dat ik heb doorgekregen.
Dit gaat om een pony die niet gechipped is (moet dus nog).

Dit zet de deur voor mij weer op een kier.
Kan je mij nog wat tips geven voor betrouwbare transport bedrijven?

Het ligt er maar net aan waar je paard vandaan moet komen. De meeste transporteurs hebben zo hun eigen routes. John Parker is absoluut heel goed. Wij hebben ook hele goede ervaringen met o.a. Bevetra, EuroSportshorses (een engels bedrijf) en Stall Pobeda (uit Zweden). Gelissen en Potijk (beide nederlandse bedrijven) hebben ook goede referenties.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:09

Ik ben zo iemand die in eerste instantie getwijfeld heeft over het kopen van een paard in het buitenland.
Uiteindelijk hebben we een aantal maanden geleden maanden geleden de knoop doorgehakt en zijn we naar Portugal gevlogen om vervolgens een paard te kopen via 'Lusitana'. Het is erg goed bevallen en het bleek allemaal eenvoudiger te gaan dan verwacht ( om het maar even zo te noemen). Op zich verschilde het eigenlijk allemaal weinig met het kopen van een paard in eigen land.
Als ik nog een paard zou willen kopen, zou ik het absoluut op de dezelfde manier doen als dat ik nu gedaan heb. Voor mij zeker weer een Portugees paard.

Ik plaats dit bericht, omdat ik bereid ben eventuele vragen te beantwoorden. Mocht iemand bepaalde dingen ook eens van een koper willen horen. Als er interesse is heb ik ook nog een reisverslag in de aanbieding.

Edit; Mijn paard is ook via John Parker naar Nederland gekomen. Ik ben hierover ook meer dan tevreden, echt een aanrader wat mij betreft.