Ervaringen Mountain Horse laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:04

Ik heb ze ook, niet de sportive maar de gewone. Ook ik heb ze aangetrokken en kon er meteen mee lopen. Ik heb ze een jaar of 5 en ze zijn nog steeds mooi. Ik zet ze wel weg met laarzen spanners zodat ze mooi rechtop blijven staan.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 11:24

Hartstikke bedankt allemaal.

Amigo_

Re: Ervaringen Mountain Horse laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:56

Ik heb de SCS 3..

Top laarzen. Mooi soepel leer, fijn voetbed. Vind deze laarzen fijner dan m`n petrie en cavallo.

mana1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:11

ik heb de sportive's en vind ze super. eigenlijk amper in hoeven lopen en zitten heerlijk.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:15

mana1987 schreef:
ik heb de sportive's en vind ze super. eigenlijk amper in hoeven lopen en zitten heerlijk.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Zou geen andere laarzen meer willen ook.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:18

Ik heb high riders gehad en die bevielen me goed. Gingen een jaar of 3 mee en toen werden ze lelijk en heb ik ze weggedaan.
Nu heb ik weer gewone dressuurlaarzen, vond ze toch een beetje lomp. Maar ze zaten wel erg lekker, ook met lopen.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:21

Ik heb de mountain horse sportive's en heb ze al vijf jaar :j Met de rits ook nooit problemen gehad. Ze zaten meteen vanaf dag een al lekker.
Wat ik wel jammer vind is dat er geen lengte maten zijn.

CarpeDiem45

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:34

Ik heb mijn bruine MH Highriders net weggedaan, de rits was na twee-en-een-half jaar kapot. Heb er iedere dag op gelopen en mee gereden, zaten heerlijk! Gingen op het laatst er wel erg uitgezakt en breed uitzien. Ben nu ook overgestapt op de Ariat rijlaarzen met veters aan de zijkant, qua geen rits meer...

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:54

ik heb de sportive,s. super laarzen. had hiervoor de highriders, de lompere uitvoering. vind ze allebei super zitten.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:56

Ik heb ook de sportive high rider! echt fijne laarzen heb ze ook niet hoeven inlopen!

tip bij http://www.piaffe.nl zijn ze goedkoper dan bijvoorbeeld bij divoza! bij piaffe kosten ze €189,50 en bij divoza: €215,96 (ze zijn ook nog afgeprijsd :=)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:40

Ik heb jaren lang de sportive gehad, en ik heb nu de high calliber. Ze bvallen me prima! de Sportive is lekker zacht en hij vas zo ingelopen. De high calliber is wat stugger, maar wel wat slanker.

De sportive heb ik heel lang gewoon in de bagger aangehad en ook met mesten ezo. Ze hebben het toch nog 4 jaar uitgehouden. Twee keer een rits laten vervangen en verder niets.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:56

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:55

Ik heb ook de sportive highriders gehad! Hele fijn laars, helaas zat ik alleen tussen de normale en wijde kuitmaat in. Ze waren dus eigenlijk niet geschikt voor mij, dus heb ik ze na een jaartje weggedaan en voor maatwerk gegaan bij Derby. Ik was wel erg tevreden over de laars qua kwaliteit, fijn leer, even poetsen en ze zijn weer als nieuw!

Dus.. Het is ook maar net of het allemaal past, want je kan ze niet op maat laten maken geloof ik.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:52

Ik heb de high rider in het bruin. Gebruik ze van tijd tot tijd heel intensief. Ze zien er nog prachtig en als nieuw uit, ik onderhoud ze ook goed natuurlijk. Heb ze nu kleine 3 jaar denk ik. Ze zitten echt heel erg lekker zacht! Het voelt wel anders aan met rijden, vooral als je normale leren laarzen gewend bent met een dun zooltje. Maar daar wen je wel aan. Ik kan op die dingen heel lang lopen :)
Ben wel tevreden over MH als merk! Heb er meer dingen van en allemaal prima kwaliteit.

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:06

Vorige week heb ik de Richmond High rider (voorheen high Caliber) besteld. Ze moeten nog binnenkomen maar zaten in de winkel goddelijk lekker.

Nu rijd ik altijd met Ariat schoenen en chaps. Maar ik wilde wel weer eens een laars erbij met een lekker voetbed en dat hadden deze.

De laarzen van Ariat zitten mij niet lekker bij de kuiten. De Mountain Horse laarzen hebben ook een redelijk small kuit en verschillende lengte maten, mooi voor die lange spillepootjes van mij ;-)
Laatst bijgewerkt door EmMetjes op 24-02-09 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:11

laarzen blijven super mooi zelf bij nalatig onderhoud. wel enorm last van blaren gehad. wou alleen toch graag petrie's omdat mountainhorse vrij weinig steun geeft. vond ze niet optimaal voor de beenligging

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:16

Heb ze zelf ook en ik kan maar 1 ding zeggen een super laars.
Heb er ook een paar voor de wedstrijden wil nooit meer anders.
en bij mij zaten ze net als de meesten hier vanaf de eerste dag heerlijk.
gebruik ze best wel intensief uitmesten etc maar ze blijven mooi.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:33

Ik heb 2 paar gehad, waar er nu nog 1 van overis, die doen het al weer zo'n 8 jaar(de allereerste high riders)
De ritsen zijn 1x kapot gegaan en toen als services door MH zelf vervangen, kreeg nog een paar sokken cadeau ook.
Ik heb ook een paar sportive 2 gehad maar die vond ik voor geen meter zitten(de rits zal in mijn hiel te porren met als gevolg grote blaren)
Als ik ooit nog een paar sportive 1 vandaan kan halen dioe ik het zo, die rits zit namelijk niet tot onderaan maar tot bij de hiel en dat is voor mij dus een wereld van verschil.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:38

Ik vind het super fijne laarzen en hoef niet weer anders. wat ik wel jammer vind is dat ze erg zakken en dan vrij kort zijn en ze niet zo elegant zijn als andere leren laarzen. :)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:38

ik had laatst de sportive highriders gekocht. Maar ik vond ze toch veel te lomp en heb ze teruggebracht en omgeruild voor andere.. :P

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:41

Ik wilde ze kopen, maar ik vond ze toch ook te lomp en ben voor Petri's gegaan.. :=

okkie80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:40

Fijne laarzen,maar ook veel problemen met de rits gehad,meerder malen moeten vervangen.

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:38

Als je dressuurlaarzen gewend bent, dan zijn MH wat grof aan de voet. Maar nooit koude voeten (dikke zool eronder), weinig ondergoud nodig en je kan er alles meedoen (lees, uitmesten, door de blub lopen etc).

Zeer goed voetbed waardoor ze lekker lopen. Geen last van inloop-problemen.

Ik heb nu de Mountain Horse High rider, misschien de volgende keer de Mountain Horse Sportive high rider omdat die net iets smaller zijn/ wat minder grof aan de voet.

Perfect dus!

Oja, ik lees dat er een aantal mensen problemen hebben gehad met de rits. Is het niet zo dat er een serie laarzen is geweest met ritsproblemen, maar dat dat een productiefout was? De laarzen die nu in de winkel staan hebben dat niet meer. Ik geloof dat ik daar weleens iets over gelezen hebt.....)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:41

Ik heb ook mountain horse laarzen!
Mijn eerste paar is nu na heel wat jaar echt op..
Ik heb nu weer dezelfde laarzen gekocht :D

Door de modder lopen en even snel afspoelen.. ik vind ze ideaal!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:48

Amigo_ schreef:
Ik heb de SCS 3..

Top laarzen. Mooi soepel leer, fijn voetbed. Vind deze laarzen fijner dan m`n petrie en cavallo.

Ik heb ook de SCS3 laarzen. Ik heb dezelfde dag dat ik ze kocht er mee kunnen rijden :) Echt superfijn leer, een rits en veters erin, helemaal goed!

Ik heb toch een behoorlijke kuitmaat, maar toch hadden ze ze voor mijn maat :)

Het kan overigens wel zo zijn dat als je normaal 39 hebt, je nu 40 nodig hebt :) Ik heb normaal 40 en moest toch uitwijken naar 41 omdat ik anders net iets te weinig ruimte over had en daardoor de kans op koude voeten en tenen toe zou nemen :+