sevke schreef:Dat is iets wat vele mensen niet weten.
En jij duidelijk ook niet. Je gooit allerlei termen door elkaar.
Lees de FAQ en praat geen onzin, je brengt mensen alleen maar in verwarring.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
devon04 schreef:weet iemand ook misschien wat een Hyundai Santa fe mag trekken en of deze hier geschikt voor zijn?
Heb gehoord dat de ANWB ze gebruikt in het caravan seizoen om caravans te trekken ( een caravan weegt gem. ook rond de 2000 kg, toch?)

devon04 schreef:hoe zit het dan met kogeldruk?
wat houd dat in?
Ik ben er niet in thuis dus informeer alleen....
Leek me leuke auto maar had dit dus nog niet gelezen....
Utixo schreef:Sevke, die wetgeving klopt zover ik weet wel in [b]Belgie. [/b]De FAQ is zeer duidelijk, voor de nederlandse wetgeving. Je haalt enkel nog wat dingen door elkaar. Nogmaals, de FAQ is duidelijk, houd die aan. Ook het eerder genoemde topic ([TAO] Trailer Trekken met welke auto? Advies Gevraagd) brengt antwoord op al je vragen.
Bij de 3500 kilo auto's komt ook de Jeep Grand Cherokee voor
Margreet schreef:sevke schreef:Dat is iets wat vele mensen niet weten.
En jij duidelijk ook niet. Je gooit allerlei termen door elkaar.
Lees de FAQ en praat geen onzin, je brengt mensen alleen maar in verwarring.
Ik probeer alleen maar te helpen, hoor. Wij zijn ooit eens tegengehouden en toen bleek dat we niet het juiste rijbewijs hadden (nu gelukkig wel ). Daarom probeer ik een beetje uitleg te geven. Wist niet dat het in Nederland anders was. Dacht dat die wetgeving europees was.blackstar schreef:Ikzelf heb een Nissan Terrano grijs kenteken (particulier) met een 2.4i benzinemotor van 1998. Mag 2800kg trekken en bevalt mij heel goed.

( nog een vrij klein model )
stefanvi schreef:HC bedoelt de richtlijn van de ANWB.
oftewel, maximaal 75% van het gewicht van de auto, en als uiterste 85% van het autogewicht.
Citaat:Daarnaast moet je er natuurlijk rekening mee houden dat het levende lading is, dit kan in tegenstelling tot 'normale' dode lading bewegen en zo ongewenste bewegingen van de combinatie veroorzaken, vooral bij een lichtere auto t.o.v. de trailer is dit risico natuurlijk meer aanwezig.
loes-freke schreef:ik las rav-4 twee paard MAG trekken, nee deze KAN tweepaards trekken en mag 1500 trekken.
en een Dcard rav-4 MAG 2 TON TREKKEN en rijd best zuinig heb ze allebei gereden en laatste heb ik nu.
Utixo schreef:HC, 1 ding snap ik niet aan jouw verhaal. De bereden politie hier rijd ook gewoon met Nissans die niet zwaarder zijn dan de tweepaardstrailer met twee dikke KWPN'ers. Nu kan je van de gemiddelde agent zeggen dat ze de ballen verstand hebben van alle regeltjes omtrent BE rijbewijs, maar degene die de auto's heeft aangeschaft, heeft dit echt wel doordacht gedaan neem ik aan.
en wat een ander doet is díens verantwoordelijkheid
Huertecilla schreef:Het is niet míjn verhaal

Frank schreef:Ga dan lekker je eigen mening verkondigen ipv. die van een ander.
Ik wordt een beetje moe van jou.
Onze Terrano mag 3 ton trekken, en dat doet deze met gemak. En dat is de helft meer dan hij weegt
Ook is dit reuze verantwoord.
Heb ook nog een nieuw model sprinter staan. Een 515. Deze mag 3,5 ton trekken. Ook dit gaat fluitend
Volgens jouw (je hebt blijkbaar geen eigen mening) mag de sprinter dan nog geen twee ton trekken.
Ja, ik lag jou heel hard uit!
Is er niet een Portugese paardensite waar je de mensjes lastig kunt gaan vallen ofzo?