Kuisen van je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:23

Zweetdeken gaat schuiven, neem op zijn minst een goed liggende zomerdeken als je geen dikke deken op wil leggen. Maar beter en lekker warm is een dun gevoerd winterdekentje.

banderass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:27

Storm76 schreef:
Zweetdeken gaat schuiven, neem op zijn minst een goed liggende zomerdeken als je geen dikke deken op wil leggen. Maar beter en lekker warm is een dun gevoerd winterdekentje.

danku voor de tip

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:30

banderass schreef:
Phoebe_ schreef:
Ah oké.
Laat mij weten of het je gelukt is.
Dan weet ik dat zelf ook weer dat het daarvoor werkt.

kzal probere binnen een weekje dn gn wij tg winkelen dus doe mij er gwn aan herinneren :p want dees is de eerste keer dat ik bokt gebruik

Dat is te lezen dat je bokt voor het eerst gebruikt. Kun je niet eventjes normaal typen? Dat leest een stuk makkelijker.

Mijn oplossing is met een natte/vochtige spons met lauw water over de plekken gaan en ze zo afwrijven. Je paard wordt niet zeiknat en het gaat redelijk vlot

banderass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:39

jah heb ik al geprobeerd maar hij heeft daar zoveel bang van ..

Storm

Re: Kuisen van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:34

Dan doe je het niet goed, maar de spons maar heel licht vochtig en doe het zo voorzichtig dat hij het niet merkt, ga desnoods een beetje ervoor staan zodat hij niet ziet wat je aan het doen bent. Als je dit regelmatig doet, went hij er vanzelf wel aan, maar doe het wel zo dat hij er niet van schrikt, anders ben je weer verder van huis.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:37

SuuZzel schreef:
Natuurlijk kun je wel wassen, maar dan wel met lauw water..
Dekentje er meteen op, als het kan binnen doen en anders uit de wind.. Niks aan de hand..

Met een paard met wintervacht??
Als je die nu wilt gaan wassen dan moet je echt wel warm water gebruiken, een spuitplaats hebben die binnen is ivm tocht en je paard goed droogwrijven en met een deken op stal zetten. Lauw water en als het kan uit de wind zou ik zeker niet doen, dat is vragen om problemen met dit weer.