Welke auto voor trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iefke_Brenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:27

Wij hebben er voor gekozen om een iets wat oudere (dus ook wat duurdere) auto te doen, 1 met een grijs kenteken daar betaal je uitendelijk toch minder voor als je naar het totaal plaatje kijkt. Wij hebben een grote pajero die kan het makkelijk trekken ( wij hebben er een 2paards traileer achter hangen) :P

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:11

Als je denkt een geschikte auto gevonden te hebben staat op het kentekenbewijs precies vermeld hoeveel de auto mag trekken op de trekhaak staat hoeveel kogeldruk toegestaan is.
Dit soort gegevens kun je ook via internet wel opzoeken, op die manier zijn wij gaan zoeken naar onze Golf Station.

Ga toch nog eens even zoeken naar dat artikel weet zeker dat ik het heb bewaard, maar ja waar???

Ulfeino

Re: Welke auto voor trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:19

P.S. kijk ook eens op www.caravantrekker.nl hier staat ook heel veel nuttigs op en je kunt er ook opvragen wat de auto van jou keuze mag trekken.
Heb net even de onze opgezocht, hij weegt 1296 kg en mag 1300 kg trekken (geremd).
Verder kun je er ook allerhande modellen auto's, jong en oud, in opzoeken met de voor en nadelen en ook reviews van mensen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:22

Ik heb 2 auto's en beide zijn ze niet bekend op die caravantrekker site. Dat gaat lekker....

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:32

mag ik vragen wat geremd betekent? Ik heb sinds 1 week een GALLOPER GALLOPER 2.5 TDI HRLS en er staat dit:

Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.748 kg
Laadvermogen 762 kg
Toegestane maximum massa voertuig 2.510 kg

Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 750 kg
- geremd 3.300 kg

Alvast bedankt voor het antwoord

Liefs Maureen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:35

geremd = met rem :o?

(een geremde aanhanger heeft een eigen rem, die remt mee (gaat automatisch) als je met de auto remt. Een paardentrailer is eigenlijk altijd geremd, misschien een klein veetrailertje waar net een shet in past niet)

banderass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:37

laura1705 schreef:
Ik ben van plan binnenkort wedstrijden te starten. Helaas mag mijn suzuki alto geen trailer trekken, sterker nog er zit geen eens een trekhaak onder. Dus er moet een andere auto komen. Ik ben op zoek naar een relatief goedkope auto, dus moet goedkoop rijden en goedkoop in de belasting zijn. Uiteraard moet het een trailer (1,5 paards) goed kunnen trekken. Wie heeft er een goede ervaring???

wij hebben en mitschibutchie fzo ik kan het niet typen nebraska l 200 fzo denkik en die koste niet zo veel
maar mijn lieveling blijft tg de range rover

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:39

oke bedankt voor het antwoord margreet, dus eigelijk mag ik een trailer + paard trekken met een totale gewicht van 3.300 ? als ik het goed begrijp?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:39

banderass schreef:
ik kan het niet typen

Dat zien we...

Kun je er een beetje op letten? Hier is niks van te maken.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:41

Black_Moon schreef:
oke bedankt voor het antwoord margreet, dus eigelijk mag ik een trailer + paard trekken met een totale gewicht van 3.300 ? als ik het goed begrijp?

Yep. Wel rijbewijs BE.

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:42

Margreet schreef:
Black_Moon schreef:

Yep. Wel rijbewijs BE.

Oke weer wat wijzer geworden van dag.

Nog prettige dag verder

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:51

Margreet: dat is gek dat je de gegevens van jullie auto's er niet voor krijgt.

Doe je het wel helemaal goed? :o

Menu
De Wet aanklikken
Max trekgewicht aanklikken

Halverwege de pagina staat:
(klik hier en vul het kenteken van de trekauto in)

Als je hierop klikt kun je je kenteken invoeren (met streepjes ertussen)

Ik kreeg keurig alle gegevens van onze auto ervoor

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:56

Via jouw omschrijving kom je gewoon op de site van de RDW uit, tuurlijk kent die mijn auto's wel :D

Ik doe het via de "kies het merk auto" & "merk caravan" (<--paardentrailer staat onderaan) drop downs, halverwege de openingspagina. Als je een auto wilt uitzoeken heb je immers nog geen kenteken, dus daar heb je dan meer aan. Maar daar staan ze dus mooi niet tussen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:59

Nou nergens om hoor, maar ik zie hier een auto in de buurt staan:

Een BMW en als ik dat kenteken intoets krijg ik het volgende:

De auto weegt (leeg) 1660 kg en mag geremd 2000 kg trekken.

Hoe zit dat dan, want die mag dus veel meer trekken dan hij zelf weegt?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:01

Dat is toch niet zo gek?

Denk maar eens aan vrachtwagens, dat is een nog véél groter verschil.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:08

Ulfeino schreef:
P.S. kijk ook eens op http://www.caravantrekker.nl hier staat ook heel veel nuttigs op en je kunt er ook opvragen wat de auto van jou keuze mag trekken.
Heb net even de onze opgezocht, hij weegt 1296 kg en mag 1300 kg trekken (geremd).
Verder kun je er ook allerhande modellen auto's, jong en oud, in opzoeken met de voor en nadelen en ook reviews van mensen.

Achter een auto van 1296 kilo is, mits deze een niet lange achteroverbouw, heeft een trailer-met-paard van ruim 1000 kilo de verstandige grens.
Zie de vuistregel(s) van ANWB/RAC mbt een verantwoorde gewichtsverhouding

De maximale kogelbelasting is bij een tandemasser geen onderwerp; de kogel en koppeling dienen op de juiste hoogte van elkaar te zitten. Zo niet, dan is dit onveilig, onafhankelijk van de eventuele belasting op de kogel. Zitten ze op de juiste hoogte, dan is de belasting op de kogel laag.

'Omdat jouw paard het waard is.' :)*

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:15

Margreet schreef:
Dat is toch niet zo gek?

Denk maar eens aan vrachtwagens, dat is een nog véél groter verschil.

????

Dat is ook een heel anders geconstueerd voertuig, bestuurd door een bestuurder die daarvoor een zwaardere opleiding heeft én een veiligheidscompromis uit economisch belang.
Een personenauto noch een SUV is ontworpen op het trekken van een zware trailer met een hoog % levende lading, de modale bestuurder is in het besturen daarvan niet ervaren en bovendien weegt het welzijnsbelang van een geliefd dier zwaarder dan een economisch belang.

De vuistregel(s) van de ANWB/RAC is(zijn) erg verstandig. Helemáál als het veiligheidsbelang van jouw paard(en) jou wat waard is.
Dat is evidence based best practice. Waarom zou je daar aan willen twijfelen? Omdat het joúw ruiterbelang niet uitkomt?

hc

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:25

Wow relax...

Wie heeft het er over dat mij iets niet uit komt :? Hou dat soort praat even voor je wil je.

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 21:26

zozo, kijk net even in mijn topic. Wat een discussie en kom er niet eens veel verder mee volgens mij. Zullen we even echt bij het onderwerp blijven, dat zou fijn zijn. Ik zoek alleen maar ervaringen van anderen. Met welke auto trek jij je trailer en hoe bevalt dat???

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:30