Gedragstherapeut voor paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monya

Re: Gedragstherapeut voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:11

Of je komt een jaartje bij ons ;)

marijke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:50

Honeys schreef:
@ Monya: Het klopt helemaal wat hier boven staat ;) . Ondertussen heb ik door de reacties toch wel besloten dat het geen opleiding gedragstherapeut word, en idd die 4500 is een hoop geld. Misschien wel een andere opleiding in de richting van NH...

@ Marijke, ik ga eens kijken op deze site. Thanx.

graag gedaan

bij terra-natura staat alles ook centraal zo als een paard in de kunde leeft en hoe een leeft denkt , hoe speel je daar op in om ga je daar mee .
ik ben er zelf heel blij mee wat ik daar heb geleerd.
ik ben ook samen met mijn eigen paard geweest en dat was een sucses

groetjes marijke

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:06

Ik vindt opleiding wle duur zeker kwa vrije dagen je moet nemen.

Ik heb bijv mijn paard voor 3 jaar nu en is zover de braafste van alle 30 paarden :D op de stalling en van hoop dingen schrikproef.

Soms is kwa gedrag ook hoe de ruiter met het paard omgaat :o

Maja als je opleiding leuk vindt moet je het gewoon doen zoek wel eerst informatie van de opleiding op waar je gaat nemen je weet nooit er een addertje onder het gras zit.

joyfordogs

Re: Gedragstherapeut voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 08:34

tja, wel of geen opleiding, dat is ieder voor zich.
Wat betreft de opmerkingen die ik lees over een therapeut erbij halen en terugvallen in oud gedrag.
Als het goed is word je als eigenaar opgeleid, niet perse het paard. Als alleen het paard behandeld word maar de omstandigheden blijven hetzelfde, tja dan draag je water naar de zee.
Als gedragstherapeut voor honden, geef ik de mensen inzicht in het gedrag van hun hond en gaan we samen naar een passende oplossing zoeken.
En idd, een puppycursus is er voor de eigenaar, niet voor de hond!!