2 proeven rijden in de winter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mara_lover

Re: 2 proeven rijden in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:03

Ik Kom inderdaad vanuit De Punt, en we zijn dan hooguit drie kwartier onderweg. Maar jij kunt in leek ook gelijk de snelweg op, dus qua tijd is dat ook best te doen.

In Vries zit er inderdaad veel tijd tussen, meestal 2 tot 3 uur. Dat is inderdaad een beetje te gek vind ik.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 13:42

Ja het is ook best te doen vanaf leek. Ik wil dan opzich wel een keer door de week (op donderdag of vrijdag) starten in Oostwold. Ik hoop alleen niet dat dat dan te vroeg begint, moet wel gewoon werken overdag :P.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:58

De eerste volgende L1 doordeweeks is op Vrijdag 27 Feb. Begint rond 5 of 6 uur, maar je kan ook aangeven dat je later wil starten. Volgens mij rijden de laatste nog eens rond 9 uur of zelfs nog later...

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 17:26

Oke. Ik ga 8 maart naar tolbert, dan 2 week later siegerswoude dus misschien dat ik dan op goede vrijdag naar Oostwold ga.
Dit gaat wel een beetje offtopic :P Weet iemand trouwens ook wanneer het zomerseizoen weer begint? Vanaf april of mei?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:14

In april. Dat is de overgangsmaand. Op de ene stal doen ze nog binnen en bij de andere ga je al naar buiten!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:16

Bij mij in de omgeving is het regelmatig 2 proeven, je kan elk weekend bijna wel kiezen voor een wedstrijd met 2 proeven in een straal van 30 km.. Ik rijd voor kring den bosch, maar zowiezo zijn hier veel wedstrijden!

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:38

Ik kom uit de regio noord limburg hier in de beurt kun je ook geregeld 2 proeven rijden,

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:54

Pebblesther schreef:
Ach, opzich valt 55 km ridjen ook nog wel mee. Winschoten zijn we ook een paar keer geweest en dat is 58 km rijden. Misschien dat ik me dan toch een keer ga opgeven voor die wedstrijd in Oostwold. 25-4 is in Norg weer de eerste buitenwedstrijd dus dan kunnen we sowieso weer lekker 2 proeven rijden, daar ga ik in ieder geval aan mee doen!

Ik heb daar mijn L1 debuut :P .

Hier ook een Groninger, wij kunnen nergens 2 proeven indoor rijden..
Oostwold is altijd op zondag, dan kunnen wij niet starten ;( .
En buiten dat, is het ook te ver weg.
Winschoten/Onstwedde ed is gewoon te ver (wij komen uit Haren), pony is dan over de zeik in de trailer.
Veendam is het verste dat we gaan.
Maar goed, je kunt niet alles hebben.
Wij komen gewoon outdoor iets meer aan start (af en toe 2x in de maand), en dat is het dan ook :) .

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 13:30

@ Puissance: Ja dat is wel balen he. Ik ga in de zomer ook gewoon wat vaker starten.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:50

Ik heb nog nooit maar één proef gereden bij een wedstrijd. En in de zomer zijn bijna alleen de grote concoursen op gras. Kleinere wedstrijden zijn vaak gewoon op zand.
Das het voordeel van de randstad denk ik.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 16:41

Ja, dat is inderdaad het voordeel van de randstad. Maar hoe kom je in de zomer dan aan zo'n grote bak (met zand)? Of heb je dan één bak om in te rijden en 2 wedstrijdringen? Hier in t noorden is het vaak gewoon op een stuk weiland en dan soms wel met 8 ringen ofzo.

Achja, het noorden of de randstad, het heeft beide z'n voordelen. Hier in t noorden is de stalling over het algemeen goedkoper.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:48

Hier is eigenlijk alles 2 proeven. Je kan wel voor 1 inschrijven hoor! Maar dat doet niemand.
Vaak zitten er dan 1 of 2 combinaties tussen.

Iris_Absan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:07

ik heb altijd dan rij ik de eerste proef en is er een iemant tussen mij en dan mag ik weer.