Paard op stal deken nat van de regen, wat doen jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:57

Ik wissel ook,zelf krijg ik het ook koud als ik een natte jas aan hebt al lekt hij niet door.
het is waar dat een deken sneller droogt als je hem op laat liggen,maar dat betekent wel dat je paard koelt.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:20

Lekker erop laten liggen als hij niet nat van binnen is.. anders doe ik atlijd een dekentje in plaats van de gewone deken om.. al is het maar een zweetdekentje

Naath86

Re: Paard op stal deken nat van de regen, wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:19

Als het deken niet nat van binnen is zou ik hem lekker op laten liggen. Als die wel nat is aan de binnenkant zou ik hem er zeker van af halen, anders is het wel te koud voor je paard.

phebeskoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:56

gewoon erop laten liggen; droogt die sneller.
soms zweetdekentje op, vindt ze altijd wel lekker.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:11

ik zou hem laten liggen als ik geen andere keus had, als ik wel keuze heb: lekker wisselen. Ik heb nu 2 200gr dekens, eentje waterdicht, andere niet (staldeken, gebruik ik als onderdeken). De staldeken gaat er dus lekker op als de andere deken nat is. Dan kan de andere drogen, en die is morgenochtend lekker droog.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:16

Ik laat hem gewoon opliggen, koop niet voor niets regendekens :P

Lady_Italy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:39

lekker laten liggen al de binnenkant niet nat is...

Deboooraaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:24

als het niet nat is laat ik het liever liggen, dan heeft ie het lekker warm, maar als het nat is laat ik het gewoon drogen en dan leg ik het terug op hem

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 08:44

russel schreef:
Als de deken van de binnenkant nog droog is, op laten, droogt vanzelf. Maar weet wel dat geen 1 deken 100% waterdicht is, staan ze uren lang in een flinke regenbui en sneeuw maakt nog natter, dan zitten er altijd natte plekken in de binnenkant.

Mijn bucas blijft altijd kurkdroog aan de binnenkant! Ik heb nog nooit een nat plekje kunnen vinden aan de binnenkant of bij de schouders. Mijn pony heeft een uitloopstal en gaat zelf binnen staan wanneer ze dat wil, deken wisselen gaat dan dus niet ;) Ik zou hem lekker op laten, dan droogt de deken ook sneller. Anders heb je kans dat je de volgende dag nog een klamme deken hebt die er weer op moet.

Met de ongevoerde regendekens wissel ik wel als ze echt lang in de regen heeft gestaan, dat worden altijd van die kleffe dingen en die willen bij de schouders ook nog wel eens inregenen.

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 08:50

Mijne blijft ook altijd droog, dat is een weatherbeeta taka, geweldig ding!! Ziet er wel altijd een beetje treurig uit als ze zo'n natte zware deken op ebben, maar aangzien hij van binnen droog en warm is, laat ik m gewoon liggen....

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:05

ik zou oppassen met een deken die nat is en er af geweest is
die is dan klam en koud
maar als je hem er op laat zitten hebben ze er het minst last van
ik zou als je hem er af haalt en hij is echt nat hem ff goed laten drogen en een reserve deken op doen
daarom heeft mijn vriendin voor al haar paarden een reserve deken
want zijn ze een keer nat dan zijn ze slecht droog te krijgen en gaan ze mee naar huis zodat ze goed drogen
suc6

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:55

ik laa thet gewoon lekker liggen, dan droogt ie het snelst

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:00

Als de binnenkant niet nat is laat ik hem gewoon liggen. Ze blijft dan ook altijd gewoon lekker warm eronder, koelt echt niet ineens hard af ofzo. Als hij wel een beetje is doorgelekt (maar dat gebeurt eigenlijk bijna nooit)dan wissel ik hem uiteraard om.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:09

russel schreef:
Als de deken van de binnenkant nog droog is, op laten, droogt vanzelf. Maar weet wel dat geen 1 deken 100% waterdicht is, staan ze uren lang in een flinke regenbui en sneeuw maakt nog natter, dan zitten er altijd natte plekken in de binnenkant.

Volgens mij komen mijn dekens toch aardig in de richting. Ik heb werkelijk nog nooit natte plekken aan de binnenkant gehad en mijn paarden staan 24/7 buiten (met schuilstal die ze niet gebruiken :+ )

Ontopic, dekens gewoon oplaten. Het duurt veel langer voordat ze droog zijn als je ze afhaalt. En de paarden zijn gewoon warm onder de natte dekens als de binnenvoering nog droog is.