2 proeven met 3 UUR ertussen?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:58

Janientje schreef:
Ik rij in de B, dus ik moet sowieso 2 proeven rijden ;)

Is dat in alle regio's dat je 2 x moet rijden als je in de B zit?
Ik dacht dat er gewoon 2 jury's keken naar 1proef?

pol013

Re: 2 proeven met 3 UUR ertussen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:40

Persoonlijk zou ik er ook niet blij van worden als er zo veel tijd tussen twee proeven in zat.
Je paard zal het vast overleven en voor je tweede proef zou het eigenlijk ook niet zo gek veel moeten uitmaken. Wel erg goed uitstappen na je eerste proef en ook extra aandacht besteden aan je opwarming voor de tweede. Vind het niet zo handoi dat een paard na en inspanning een paar uur stil moet staan. (aan de andere kant valt de inspanning in de B ook wel weer mee). Ik zou mijn paard tussendoor zeker nog van de trailer afhalen en er een stukje mee wandelen/ grazen.

Ik zou deze situatie alleen niet zelf opzoeken. Wedstrijden rijden doen we omdat ik dat leuk vind maar ik probeer het voor mijn paard ook prettig te houden. Uren en uren op pad zijn met daarbij ook nog uren op de trailer vermijd ik dan ook liever. Breng mijn paard altijd liefst zo snel mogelijk naar huis zodat hij 'ook nog wat aan zijn dag heeft'.

Fleurtje100 heeft wel een punt. Happy athlete wordt hier voor het gemak maar even vergeten.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:44

Ik rij western en daar komt dat regelmatig voor hoor. Paard op de trailer, hooinet erbij en klaar.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:45

Vroeger was dit eerder regel dan uitzondering. Dan reed je nooit 2 proeven achter elkaar zoals tegenwoordig...

Vond ik zelf altijd wel prettig juist. Als je de eerste proef niet fijn had gereden kon je tenminste even uitblazen en fris je 2de proef ingaan. Ipv in het oude stramien verder te rijden...

En idd, met de SGW staat mijn paard tussentijds ook gewoon een uurtje op de wagen. Hebben ze niets van...