Nieuw meisje op stal en paard volledig de weg kwijt!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:18

Nounou, beetje vriendelijker mag ook wel!! :(:)

Mijn advies, nogmaals:

Ga niet bij de pakken neerzitten, grabbel jezelf bij elkaar en los de problemen op. Blijft stalbaas aan poen denken, dan ga je gewoon naar een andere stal, zo simpel is het! :D

Jacimatho

Maar heb je nu problemen met het gedrag van het meisje, of met de manier waarop de boer de stal runt?

Evelijn

Nee.. maar zeker als jij op die stal allemaal dingen doet, dan moet je dat pubermeisje gewoon even goed aanspreken.

Lijkt me als 13-jarige helemaal niet leuk om constant van pa te moeten horen hoe je dingen moet doen. Ben wel benieuwd hoe blij het meisje is met zo'n jong paard. Daar wordt je als 13-jarige toch alleen maar onzeker van en diep ongelukkig.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:22

ik zou het meisje toch aanspreken op haar gedrag als het je zo ernstig stoort
en als ik het goed begrepen heb, ben je niet de enige die zich eraan stoort, dus zouden jullie ook samen naar haar toe kunnen stappen gaan of naar de stalhouder.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 13:24

Even voor de duidelijkheid ik ben wel opzoek naar een nieuwe stal maar dan ist dat je zelf alles moet doen en gezien mijn werk gaat dat gewoon niet, want dan moet ik ook 3x in de winter komen om te voeren en dat gaat dus niet. Er zijn ook stallen waar wel alles gebeurd maar daar moet ik 350 euro betalen en staat ie hooguit 2 uurtjes buiten. Plus bijkomend feit ze komen volgende week van de KLPD kijken en misschien gaat ie dan wel daarheen.
Het gaat erom hoe mijn paard is als zij aanwezig is en als er dan over het meisje vragen gesteld worden geef ik daar antwoorden op en mijn beschuldigingen klopen wel degelijk maar we hebben t nog nooit zien doen dus vandaar dat t nog steeds vermoeden is maar de restanten waren wel bij haar gevonden. En wat de rest betreft moest ik ook gewoon even alles kwijt. Maar dat gezeik van een 18-jarige over jaloezie en dat ik niet de waarheid vertel nou daar heb ik echt geen zin in sorry hoor. En dat van jaloezie geldt overigens ook voor Tallyho
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 06-02-09 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Re: Nieuw meisje op stal en paard volledig de weg kwijt!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:27

18 jarige?? :')

Meiske, ik ben bijna 30!! :') Ik rij al langer paard dan dat jij ademt :+

En dan nog, als een paar mensen de indruk krijgen dat het ook een deel afgunst is door de manier waarop jij verteeld, dan is dat toch nog steeds onze indruk die JIJ geeft? :(:)

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:30

daffie1986 schreef:
Even voor de duidelijkheid ik ben wel opzoek naar een nieuwe stal maar dan ist dat je zelf alles moet doen en gezien mijn werk gaat dat gewoon niet, want dan moet ik ook 3x in de winter komen om te voeren en dat gaat dus niet. Er zijn ook stallen waar wel alles gebeurd maar daar moet ik 350 euro betalen en staat ie hooguit 2 uurtjes buiten. Plus bijkomend feit ze komen volgende week van de KLPD kijken en misschien gaat ie dan wel daarheen.
Het gaat erom hoe mijn paard is als zij aanwezig is en als er dan over het meisje vragen gesteld worden geef ik daar antwoorden op en mijn beschuldigingen klopen wel degelijk maar we hebben t nog nooit zien doen dus vandaar dat t nog steeds vermoeden is maar de restanten waren wel bij haar gevonden. En wat de rest betreft moest ik ook gewoon even alles kwijt. Maar dat gezeik van een 18-jarige over jaloezie daar heb ik echt geen zin in sorry hoor

ja, het welzijn van je paard gaat natuurlijk toch voor en als zij aanwezig is en je paard gaat dan zenuwachtig doen, is dat zeker niet goed. een andere stal is natuurlijk een optie, maar het is inderdaad duurder of je moet meer zelf doen.

maar je hebt dus nog niet zelf met het meisje of haar vader gepraat? of met de hele groep naar de stalhouder gegaan?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:31

daffie1986 schreef:
Het gaat erom hoe mijn paard is als zij aanwezig is en als er dan over het meisje vragen gesteld worden geef ik daar antwoorden op en mijn beschuldigingen klopen wel degelijk maar we hebben t nog nooit zien doen dus vandaar dat t nog steeds vermoeden is maar de restanten waren wel bij haar gevonden. En wat de rest betreft moest ik ook gewoon even alles kwijt. Maar dat gezeik van een 18-jarige over jaloezie en dat ik niet de waarheid vertel nou daar heb ik echt geen zin in sorry hoor. En dat van jaloezie geldt overigens ook voor Tallyho

Ten eerste heet de bokker volgens mij Tallie_Ho en niet Tallyho...

En ik krijg hier ook een beetje het gevoel bij dat jij wat afgunst jegens dat meisje hebt.

Ik snap best dat wortelen gooien niet normaal is, maar spreek dat meisje/haar ouders dan zelf ook aan.

En als jij vind dat je paard angstig is als ze in de buurt is, stap je op haar af en vraag je haar of ze enig idee heeft hoe dat komt.

Weinig tot geen stalbedekking? Ik was al weg geweest.. Of had zelf wel gemest ed.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 13:32

ja k heb t al veranderd want ik had t niet over jou van dat 18 jaar. Nou ik heb anders genoeg mensen als vriendinnen die ook rijjk zijn hoor dat zeg ik die betalen paarden van 15000 euro maar maakt dat je nou echt zo rijk als je altijd maar alles krijgt en geneog geld hebt. Ik kan je wel vertellen dat ik in mijn 22 jaar meer meegemaakt hebt buiten de paarden om dan je zou verwachten ja misschien bij iemand van 80 en ik raadt t niemand aan maar weet wel dat ik gelukkig ben met mn paardje, mn vriend en toekomst op de boerderij van mn schoonvader. En ik mezelf nu al rijk noemen ondaks het feit dat we geen vast dak boven ons hebben en vaak verhuizen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:33

Soms moet je gewoon keuzes maken die beter zijn voor jezelf en je paard.. Als jij het niet leuk meer hebt dan moet je knopen door gaan hakken..

En dan kan de knoop links of rechtsom vallen: Duurder of meer zelf doen..

Ik werk ook 40 uur in de week en mest iedere dag zelf mijn paard uit.. Kan ook op een duurdere stal gaan staan waar men alles voor je doet, maar ik heb er voor gekozen kleinschaliger te gaan staan en alles zelf te regelen :) En ik heb ook 1x per week een voerbeurt :)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:34

Wat noem jij rijk?

Mijn familie staat in ons dorp ook te boek als "rijk", maar hun kunnen toch echt niet op onze financieen kijken.

En dat wij meerdere paarden hebben en in een mooi huis wonen wil nog niet zeggen dat wij rijk zijn. ;)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:34

ik zou niet eerst de stalhouder aanspreken, dat vind ik niet netjes. Geef haar eerst de kans om het te bepraten. Zeg het ook niet op een moment dat je iets constateert en boos bent, maar ga het gesprek met haar aan op een ander moment. Zeg wat je hebt gezien, welk idee je daar bij krijgt (jouw paard onrustig etc) en of ze dat kan veranderen. Als dat niet helpt, kan je altijd nog naar de stalhouder gaan.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 13:35

ja k kon de naam niet lezen was vergeten om nog keer naam te bekijken maar daar gaat t niet om ik vraag gewoon wat ik met moet doen omtrent dat meisje, ik weet van mezelf dat ik ontplof en de staleigenaar heeft al keer wat tegen dr gezegd maar ik vindt t ook zo vervelend om continu via de staleigenaar en de ouders te spelen en ook om er continu wat van te moeten zeggen als ik weer wat aantref, maar dat wil de staleigenaar hebben om het gezellig te houden. Maar er lijkt wel geen verbetering in te komen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:36

Persoonlijk zou ik niet hier klagen maar naar het meisje toestappen en uitleggen wat voor gedrag jouw paard vertoont als zij haar stem verheft.
Gewoon op een normale manier....

En als ik dit zo lees... er zal best wel wat goedkoper zijn dan 350 euro dat betaal in de randstad voor een super pensionstalling.

En wat doet zo'n meisje dan op een goedkopere pensionstal als pappie zoveel geld heeft, ik zou dan kiezen voor die van 350 euro....

Dus ik heb zoiets van.... leven en laten leven maar wel een gesprek aangaan omdat het het gedrag van jouw paard beinvloed... en anders je lot accepteren....

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 13:36

Nanne dat ben ik idd helemaal met je eens ik kan niet in hun financieen kijken maar dat is wat ze zelf zeggen en dat is waar ik gek van wordt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:37

Dan moet je gewoon weggaan daar!!

** en nou zeg ik het niet meer** :+
Laatst bijgewerkt door Judje op 06-02-09 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Grote letters verkleind, het kwam nogal schreeuwerig over.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 13:38

Ja die 350 euro dat zijn hier de prijzen voor de stalling all-in maar dat zijn ook heel toevallig allemaal stallen met binnenbak(daar waar de paarden all-in staan bedoel ik)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 13:39

waarom moet ik weg als ik er al eerder stond en dit topic ook eerder ben begonnen waarom ga jij niet weg uit dit topic hier wordt niemand namelijk wijzer van alleen maar roepen dat ik weg moet gaan ik vraag om een andere oplossing

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:40

Over wie had je het dan? Want ik zei iets over jaloezie, en ik ben 18. Wat heeft dat ermee te maken? Ook als het niet om mij gaat. Sorry TS maar je stelt je naar mijn idee een beetje raar op hier. Je hebt problemen met een meisje dat naar doet tegen de paarden. En vervolgens gaat het over het niet genoeg krijgen voor al het werk dat je daar doet en het meisje dat een dure driejarige heeft staan. Wat wil je nu dat er veranderd? Als je dat weet..moet je daarvoor zorgen. Bokt kan daar niets aan doen. :)

daffie Tallie_ho bedoeld weg bij die stalling denk ik, niet uit dit topic.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:41

daffie1986 schreef:
Nanne dat ben ik idd helemaal met je eens ik kan niet in hun financieen kijken maar dat is wat ze zelf zeggen en dat is waar ik gek van wordt

Dat kan ik ook begrijpen.

Maar hier op Bokt kunnen wij daar niks aan veranderen.

Ik zou toch zelf met het desbetreffende meisje gaan praten en dan rustig uitleggen waar je het over wilt hebben zonder haar aan te vallen of te beschuldigen.

Het zit je overduidelijk dwars, dus moet je er toch wat aan doen.

En als er geen mogelijkheid is om daar over te praten of je wilt/kan dat niet zou ik toch op zoek gaan naar een andere stalling.

Over de prijzen van de stallingen.. Tja paarden kosten nou eenmaal geld en als jij alle faciliteiten tot je beschikking wilt hebben en je paard op een lekker pak stro wilt hebben staan, zal je daar ook naar betalen.

Dat Tallie_Ho haar mening geeft en aangeeft wat zij zou doen in deze situatie is iets waar jezelf om vraagt.
Ze mag haar mening geven en als jij wilt dat ze dat niet doet, had je geen topic moeten openen.

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:41

Vervelend ts, toch zou ik mijn paard niet op zon stal laten als de situatie echt zo erg is, ik kan me niet voorstellen dat je paard opeens heel erg bang word omdat er geschreeuwd wordt, ik krijg dan zon gevoel van meschien mept ze hem wel als je er niet bent, weet jij veel, ik zou er van door gaan en een stal zoeken waar dit gedrag niet wordt getolereerd.

Succes ik hoop dat je een oplossing hiervoor kunt vinden, sterkte

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:43

daffie1986 schreef:
waarom moet ik weg als ik er al eerder stond en dit topic ook eerder ben begonnen waarom ga jij niet weg uit dit topic

Omdat het een openbaar forum is en jij advies vraagt en tegelijkertijd toch ook wel zwelgt in je probleem..

Ik geef je advies, maar dat wil je niet horen!! Kan je boos worden, maar dan moet je er niet om vragen :D

Je hebt 3 keuzes:
- Het probleem oplossen
- Niks oplossen en blijven zwemmen in je boze poel van ellende en ergernis
- Weggaan naar een ander adres waar je de ellende niet hebt, zo simpel is het! :D

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 13:49

Ook key nu nog een keer kunnen we allemaal even met schone lei beginnen ik wil gewoon weten wat ik aan de situatie moet doen naar aanleiding van mijn eerste verhaal het stro lijkt ondertussen wel meer te zijn dus denk dat er meerdere geklaagd hebben ik hoef geen volledig pension(met betrekking op uitmesten of faciliteiten) maar wel op voer basis, hij hoeft ook niet dik int stro. Ik wil eigenlijk blijven staan ben verder gewoon tevreden en tis lekker dicht bij huis. Het is voor mij vrij lastig om haar erop aan te spreken daar zei vaak komt als ik aan t werk ben maar we gaan vanavond even heen kijken of ze komt en hoe die van mij reageert. We gaan met zn 2en want mn vriend kan rustiger blijven als ik kwaad wordt en ik andersom.

@Tallie_Ho: Nou dit is dus hetgene wat ik wil horen en eventueel ervaringen van mensen maar niet die verwijten als iemand aan mij dingen over haar vraagt en mij er vervolgens op aanvalt omdat er dus conclusies gemaakt worden die er helemaal buiten staan en zoals ik al eerder aangaf ik moest ook even mn gal spuwen, had misschien wat minder gemogen maar voelde me heel erg aangevallen door meerderen omdat er nog net gezegd wordt dat t mishandeling is dat ie op zo weinig stro staat.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:21

@daffie1986:

dat kon ik niet ruiken uit de beginpost, ik was ook niet van plan om je te beledigen of een kant te kiezen, maar er zijn altijd 2 kanten van een verhaal.

als het probleem z erg is, en de stalhouder doet niets, pverleg een smet je ouders en andere stalklanten en ga eens met haar en haa rouders om de tafel zitten, leg het probleem (netjes) uit, laat het zine (de wonden op de hak) enluisteren de ouders én de stalhouder niet? bel dan de DB of de politie, want helemaal kloppen doet het niet...
Laatst bijgewerkt door Judje op 06-02-09 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd. Graag alleen quoten indien nodig.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:42

Wat ik uit je begin post begrijp, is dat de problemen begonnen zijn, toen dit meisje op stal is gekomen en dit niet was voorheen.
Dus ja ik denk dan ook 1 + 1 = 2.
Kan niet anders dat de problemen toch door dat meisje veroorzaakt worden.
Kun je anders niet vragen of je vriend eens met haar wil praten of anders schrijf een brief en leg die in haar voerton/kast enz.
En ik zou ook eens met zijn allen tegelijk naar staleigenaar gaan, of je kan deze ook een brief schrijven (heb je het gelijk zwart op wit, en niet vergeten kopietje ervan te maken) en dan door iedereen laten tekenen.

Jammer dat je voor 1 iemand zou moeten verhuizen zeker als je het zo naar je zin hebt verder.