Goed alternatief? voor mannen (broeken/schoenen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:56

Nou ons pap die zeurde nooit zo hoor :P hij klom op het paard met een spijkerbroek aan en rijden haha
Nou ja hierbij mijn tips dan maar

Stalschoenen (kun je tegenwoordig prima mee rijden) met (korte) chaps erover
http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=305
http://piafferuitersport.nl/popup.php?img=2467
evt. kun je goedkoperen modellen vinden, maar het is voor het idee (Monido oa. is een stuk goedkoper)

En kwa rijbroek op allesvoorjepaard.nl staan vele herenmodellen verder denk ik dat bijna iedere ruitersportzaak er wel heeft en anders zoek je een spijkerbroek achtig model.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:04

Afbeelding

zoiets? ik rijdt trouwens altijd in spijkerbroek. Maar misschien gaat dat niet als ie telos zit?

colin1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 18:25

Ik ben er nog niet helemaal uit haha die laaste optie is ook niets :o .. zal nog wel een grote zoektocht worden ben ik bang..

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:32

Mijn vriend rijd met zo'n jodphurboek met z'n kisten eronder.
Laatst begon hij erover dat hij een nieuwe broek wilde. Ik vroeg hem waarom, hij rijd hooguit 1 keer in de maand/2 maanden. Zijn antwoord: ja jij hebt ook alles in dezelfde kleur... :+
Tja wat moet je daar nou op antwoorden, behalve dat ik erg heb gelachen
Bij loesdou in duitsland hebben ze redelijk betaalbare mannen jodphur broeken

colin1986

Re: Goed alternatief? voor mannen (broeken/schoenen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 18:11

heb vandaag gekeken en gepast heb wel laarze gekocht alleen die broeken zijn echt helemaal niets..

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:24

en zo van die rijbroeken met steekzakken en bandplooi? zit rond de benen wel gewoon strak, maar vanboven is het veel losser als een 'normale' rijbroek. (??) lossere broeken (broekspijpen) gaan toch echt schuren, en ik vind zo een broek mooier voor paard te rijden dan iemand die met zijn jogging op zijn paard kruipt :Y) .. is bovendien ook niet echt aangenaam lijkt me

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rietje op 07-02-09 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:26

Yeah right dan waren alle mannen vroeger zeker homo :P Als je maar geen spijkerbroek aandoet want dan schuurt heel erg ;) Gewoon iets naadloos. :+

colin1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 21:21

ja ik twijfel nog vind het maar niets maar denk dat ik er geen spijt van krijg als ik op het paard zit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:44

Kaka schreef:
Hou er rekening mee dat je gewoon niet in iets wijds kunt gaan rijden, tenzij je flinke schaafplekken op je benen wilt. Persoonlijk vind ik een spijkerbroek (ook een wrangler) op een engels zadel ook een crime.
Rijschoenen zijn er voor de veiligheid. Kisten zijn eigenlijk te breed voor in de beugels. Ik heb één keer vastgezeten in de beugel na een val en kan je vertellen dat dat niet prettig is. Sportschoenen zijn te glad en hebben geen hak.
Dus helaas, kies je eigen veiligheid boven er leuk uitzien. En die jodhpurbroeken zijn zo slecht nog niet.

ik heb het nooit geprobeerd, maar ik ken wel mensen die gewoon met een (western-)spijkerbroek op een engels zadel rijden :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:31

Jodhpurbroeken zijn heerlijk om mee te rijden, zeker die van Sonnenreiter (alleen is mijn portemonnee daar niet zo blij mee := ), kan je gewoon lage rijschoenen onder aan doen. Ik heb al jaren geen laarzen meer.

Moet wel zeggen, toen ik nog op de manege reed, droeg ik een gewone rijbroek, en dan korte chaps over mijn schoentjes, ik denk dat ze daar wel raar zouden gekeken hebben, mocht ik met een jodhpurbroek afgekomen zijn. :D

Colin, je moet maar denken, dat de meeste vrouwen een man in rijbroek sexy vinden. :D En uiteindelijk zit zo'n rijbroek toch het aangenaamst van al, denk ik.