mooi thnx voor het aanbod!! over een maandje dus dan?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gewoon rijden en opletten
.
. vincentlover schreef:misschien is het handig om eerst je ruiterbewijs te halen, hierbij leer je ook de verkeersregels te paard, dat is ook wel handig om te weten.
En vergeet niet als er iets mis gaat, breng jij ook anderen in gevaar!!

StillAngel schreef:Als je het goed onder de knie hebt, (en dat heeft niemand bij een paar lesjes sorry), dan is het dat je kunt proberen buiten te rijden. Misschien kun je je eerste buitenrit alleen in stap maken? Zoals genoemd, doet manege Poelenburgh in Schoorl ditDaarna in stap en draf (doen ze ook poelenburgh) en daarna met galop erbij.
Snap alleen niet waarom jij én je vriendin allebei een topic aanmaken dan. Maar goed, ik wens je iig veel plezier met het buiten rijden! Komt vast goed. Als je er zelf maar vertrouwen in hebt, en niet alleen doet omdat je vriendin denkt dat het wel kan. 
. Dan kun je al sneller tijdens je les een buitenritje maken. haarlem schreef:Collin, waar het wat mij betreft om gaat is dat je er vertrouwen in hebt (zeg je zelf al) ga niet in een te grote groep naar buiten. Des te meer paarden bij elkaar des te groter de kans dat ze elkaar gek maken.
ik rij graag buiten (west veluwe omgeving putten/garden) ga vaak alleen me eigen paard. met nuchter verstand en kunnen anticiperen op situaties die kunnen voorkomen kom je een heel eind. ervaring zegt meer dan een ruiterbewijs ook al wordt je daar niet slechter van.
tenslotte; een mensen leven is te kort om perfect te leren paard rijden, is slechts voor een handje vol ruiters weg gelegd in de top. nog een lange weg te gaan dus het draait om plezier hebben met je/het paard en je meissie!
groet Haarlem
. Het ligt maar welke criteria hanteert. Ik vind het perfect dat ik met mijn paard kan doen wat ik doe ... namelijk lekker buitenrijden. 
opala schreef:haarlem schreef:Collin, waar het wat mij betreft om gaat is dat je er vertrouwen in hebt (zeg je zelf al) ga niet in een te grote groep naar buiten. Des te meer paarden bij elkaar des te groter de kans dat ze elkaar gek maken.
ik rij graag buiten (west veluwe omgeving putten/garden) ga vaak alleen me eigen paard. met nuchter verstand en kunnen anticiperen op situaties die kunnen voorkomen kom je een heel eind. ervaring zegt meer dan een ruiterbewijs ook al wordt je daar niet slechter van.
tenslotte; een mensen leven is te kort om perfect te leren paard rijden, is slechts voor een handje vol ruiters weg gelegd in de top. nog een lange weg te gaan dus het draait om plezier hebben met je/het paard en je meissie!
groet Haarlem
Ik ben het daar helemaal niet mee eens. Het ligt maar welke criteria hanteert. Ik vind het perfect dat ik met mijn paard kan doen wat ik doe ... namelijk lekker buitenrijden.