ik heb zelf al genoeg met paarden meegemaakt eigenlijk alles wel, vallen, beleren, zelf ook nog een andere half jarige gehad die echt niet makelijk was. wedstrijden gereden, en ga zo maar door,
zo zie je maar dat jullie niet weet wat die angst betekend
dat betekend niet dat ik angstig word van een paard om dat ik er bijvoorbeeld afval. maar ik raak soms gewoon paniekerig om niks, en dat gaat dan wel weer goed als ik even doorzet.
ik weet wat een paard inhoud, alleen zit ik er overin dat ik in het begin niet veel energie heb, maar dit wel kan gaan opbouwen door eerst bijvoorbeeld om de dag te gaan en dan werken naar elke dag bijvoorbeeld. ik vind het niet fijn dat jullie zo oordelen over mijn wajong, soms kunnen mensen er echt niets aan doen om daar in te belanden
siskeh schreef:even helemaal los gezien van de wajong e.d.( er zijn genoeg mensen die niet kunnen werken maar wel de verandwoordelijkheid van een paard aan kunnen)
eerlijk gezegt denk ik dat een paard teveel verandwoordelijkheid met zich mee brengt...
oke, ze heeft eerder paarden gehad, en andere huisdieren.
maar dan nog vind ik dat je heel sterk in je schoenen moet staan om een eigen paard te nemen...
stel je voor dat je paard "praatjes" krijgt, kan je er dan goed mee omgaan?
wat als je bijv. problemen bij het bekappen hebt, en je moet daar aan werken, gaan je angsten je dan niet in de weg zitten om goed die problemen op te lossen.
wat gebeurt er als je een keer van je paard valt?
jij bent de eindeverantwoordelijke voor wat er met je paard gebeurt( niet je vriend, niet de stalhouder, niet een mogelijke verzorger)
als er iets met het beessie aan de hand is ben jij degene die actie moet ondernemen.
zelf zou ik in dit geval eerder een verzorgpaard of een leasepaard nemen.