Juryleden, waarom geen 0 of 1?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:31

Ik heb in een B proef ooit een 0 gekregen. Ik moest tussen H en C een overgang maken van galop naar draf, helaas viel mijn pony net iets voor H uit de galop. Ik had de overgang niet tussen H en C uitgevoerd, en daarom kreeg ik een 0.

lientjeds

Re: Juryleden, waarom geen 0 of 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:44

Vind ik wel jammer Elke.

Ik zou je misschien tussen 4-6 geven (afhankelijk van hoe de overgang dan gereden wordt), maar een 0 vind ik in dit geval niet kunnen...

zonde voor elke ruiter als zo'n punten gegeven worden. Weg motivatie.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:22

Als je paard uit de galop valt, en de overgang dus niet op de hulp van de ruiter maakt, dan kan dat natuurlijk geen voldoende zijn, Lientjeds. Absoluut geen 5 of 6 dus. Een 0 vind ik wel erg streng, zeker in de B.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:43

_Elke_ schreef:
Ik heb in een B proef ooit een 0 gekregen. Ik moest tussen H en C een overgang maken van galop naar draf, helaas viel mijn pony net iets voor H uit de galop. Ik had de overgang niet tussen H en C uitgevoerd, en daarom kreeg ik een 0.

Belachelijk als het echt zo was als je vertelt. Een 4 had je gekregen van mij denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:38

Suzanne F. schreef:
_Elke_ schreef:

Belachelijk als het echt zo was als je vertelt. Een 4 had je gekregen van mij denk ik.

Dit vind ik voor een B proef ook wel erg streng... (die 0 dan :+ )
Een 4 vind ik idd schappelijk.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:39

Ik heb zelf wel eens een 0 gehad voor een vergeten volte 10 meter.
Ik reed de proeven altijd uit mijn hoofd en er was een oefening van een volte 10 meter bij H, dan H-X-F van hand veranderen en dan een volte 10 meter bij F. En die bij F vergat ik met mijn stomme hoofdje... Toen kreeg ik dus een 0, want ik had hem echt niet getoond. Was geloof ik M1 paarden.
En een maand later, dezelfde proef, gebeurde het weer... Maar die jury was zo lief om te bellen, dus toen kreeg ik een 7-2 voor het 'verkeerd' rijden, had ik toch nog een 5 te pakken.
Maar deze 0 was gewoon volledig terecht, ik had hem echt niet getoond.

Ik heb zelf ook wel 2-en en zelfs een keer een 1 gegeven, maar een 0 nog nooit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:31

Marije_jiplover schreef:
Ik reed de proeven altijd uit mijn hoofd en er was een oefening van een volte 10 meter bij H, dan H-X-F van hand veranderen en dan een volte 10 meter bij F. En die bij F vergat ik met mijn stomme hoofdje... Toen kreeg ik dus een 0, want ik had hem echt niet getoond.

Ja dat is de een van de weinige keren waarin je echt een 0 kan geven... :+

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:30

Ik had laatst op mijn debuut in de B een 1 voor het uit de galop vallen (dus vervroegd in draf) en meerdere 2en en 3en voor een verkeerde galop, overkruiste galop en een bok. Ik had inderdaad een waardeloze proef neergezet maar er zaten best hele fijne stukken tussen, mooie ontspannen voltes en alle draf stukken gingen voor mijn gevoel echt super :) helaas werden deze momenten allen beloond met 6en...zelf had ik 160 punten heel terecht gevonden, maar helaas..meteen een verliespunt :') gelukkig telt ie in de B niet mee, maar echt motiverend op een eerste wedstrijd is het niet :+ uiteindelijk was er over de hele B heel laag gejureerd (80% < 170, 20% > 190) dus dat stelt me dan weer een beetje gerust..

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:06

Ik rij liever bij een jury die een 0, 1 of een twee durft te geven, dit zijn nl ook de juryleden die voor een goed uitgevoerde oefening een 8 durven te geven in dezelfde proef.
Heb een hekel aan 5jes 6jes jury's.
Iedereen heeft in zijn proef wel eens een echte misser maar ook een onderdeel dat echt super is gegaan, dit zie je helaas bijna nooit terug in je punten.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:34

@ Diega; de Jury die MariekeS_ hier beschrijft geeft 1en , 2en en 3en maar helaas niet hoger dan een 7 wanneer het echt goed gaat.. Dusja..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:27

Ik durf best 1en en 2en te geven, ook regelmatig gedaan.
Ook de 8en passeren regelmatig de revue. En toch stuur ik ook regelmatig combinaties met alleen 5en en 6en naar huis.
Gewoon om de simpele reden, dat die mensen voor 5en en 6en ríjden. Moet ik die dan 4en gaan geven voor een verdiende 5 en 7ens voor een verdiende 6? Dat lijkt me toch niet.
Er zijn gewoon veel combinaties die een braaf proefje rondsturen met wat kleine (slordigheids)foutjes, en tja, dan zit je toch echt rond de 6. Een keer een 7 voor iets wat net wat netter gaat en dan ben je er wel.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:29

Op cursus hebben we geleerd dat een 0 eigenlijk niet gegeven moet worden. Onze cursusleidster vond dat als een paard nog met 4 benen in de ring was je minimaal een 1 moest geven voor de moeite haha :-) Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit een 0 of 1 geef. Minimaal een 2, dan is de boodschap ook wel duidelijk vind ik.
Ik geef ook wel achten en negens, maar heb helaas nog nooit een tien kunnen uitdelen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:16

Ik heb eens een 0 gekregen voor een niet getoonde middendraf in het L1. Vond ik lichtelijk overdreven, zeker omdat ik de diagnonaal gewoon netjes over reed en het gevraagd hals strekken ook zeker wel voor een 7-8 liet zien ;)
Jury zat wsl te slapen ofzo. Heb het na de prijsuitreiking ook niet kunnen vragen, omdat ik pas na het springen mijn coupon kon halen. Jury was toen al weg. Kostte me nog een punt ook dat grapje :o

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:08

Niet getoond is een 0. Verder geef ik eigenlijk nooit lager dan een 3, vooral bij kinderen. Ik heb nog nooit een 10 gegeven, wel een 9. 8-en komen vaker voor.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:34

diega schreef:
Ik rij liever bij een jury die een 0, 1 of een twee durft te geven, dit zijn nl ook de juryleden die voor een goed uitgevoerde oefening een 8 durven te geven in dezelfde proef.
Heb een hekel aan 5jes 6jes jury's.
Iedereen heeft in zijn proef wel eens een echte misser maar ook een onderdeel dat echt super is gegaan, dit zie je helaas bijna nooit terug in je punten.

Ik ben het volledig met je eens dat ik liever een jury heb die je mindere en sterke punten duidelijk aangeeft (dus 3en en 8en), maar zoals Deniece zei (we reden die dag bij dezelfde jury) gaf deze man vrijwel niet hoger dan een 7 en 80% van de gereden proeven hadden onder de 170...ik vind het gewoon jammer dat iemand dus wel regelmatig 2en, 3en en 4en geeft maar geen 8en. Maar goed, dit was 1 jury en misschien wel een zeldzaam gevalletje :+

@ Monica24: puur dan een vraagje uit nieuwsgierigheid: als je paard in de verkeerde galop zit, is dat dan ook een 0? Omdat je dus bijv. geen rechtergalop hebt getoond? Of krijg je dan -2 als de rest verder netjes gaat?

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:41

Ik heb afgelopen week een 2-2 gehad. De oefening was dan ook niet getoond (verstond de lezer niet, t liep echt even helemaal de soep in:+)

Dit was overigens onderling in het L1.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:29

MariekeS_ schreef:
Ik ben het volledig met je eens dat ik liever een jury heb die je mindere en sterke punten duidelijk aangeeft (dus 3en en 8en) , maar zoals Deniece zei (we reden die dag bij dezelfde jury) gaf deze man vrijwel niet hoger dan een 7 en 80% van de gereden proeven hadden onder de 170...ik vind het gewoon jammer dat iemand dus wel regelmatig 2en, 3en en 4en geeft maar geen 8en. Maar goed, dit was 1 jury en misschien wel een zeldzaam gevalletje :+

En als de jury nu wel degelijk die 3en en 8en wil geven, maar er gewoon echt alleen maar voor die 2,3 en 4en gereden wordt en heel soms een magere 6 of 7??
Moet de jury dan toch naar die 8en gaan??? Terwijl hij al aan het twijfelen was om die 7 te geven omdat dát wellicht al té hoog was....

Bedenk wel dat de punten vooral afhangen van de prestatie die geleverd wordt ;)
Als iets écht goed is kan de jury daar gewoon niet omheen, maar het gebeurt nog weleens dat het goed voelt voor de ruiter maar dat het plaatje vanuit het juryhok toch anders is.

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 06:04

ik heb eens een 0 gehad op t achterwaarts in de l2. Mijn paard stond stil en stijgerde toen ik de hulp gaf. Heb haar toen voorwaarts gereden om erger te voorkomen. Na de proef moest ik bij de jury komen. Die vond dat ik niet thuis hoorde in de l2 als ze niet achterwaarts wilde. Waarna ik later een briefje kreeg met 201 punten met dus een 0 erbij.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 07:29

ik ben dan wel benieuwd waarom veel mensen dus schijnbaar voor kinderen toch echt milder zijn?
ik zag laatst een combinatie M1 rijden(welsh a ponytje,lief klein meisje erop,sterrenkijken,niet willen doorlopen,en dat kan een momentopname zijn,maar ik heb ze al meerdere malen gezien,en dan vraag ik me af hoe zo'n meisje van 7 jaar in het M1 terecht komt?)

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:04

Ik heb op mijn laatste wedstrijd wel 2-en en 3-en gereden (ik maakte er in de galop een potje van zegmaar := ). Of het nou echt een 2 en 3 waard was dat weet ik niet...Maar de tweede proef toch nog een wp!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:06

Ik heb zaterdag een 0 gekregen voor de contragalop, wegens ''niet getoond'' terwijl ik bijna de hele bocht in contra doorreed tot m'n haf een changement maakte, en ik deed 3 herstelpogingen :=

Dat vind ik dan weer te streng eigenlijk, geef dan een 3 of 4.. Meisje voor mij had hetzelfde; pony viel voor de bocht in draf, zij herstelde 'm niet en had ook een 0. De jury zei nog; je moet 'm wel herstellen, of iig een poging doen. Nou doe ik dat en krijg ik ook een 0 :?

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:53

ik heb laatst op een kampioenschap AB pony's een 0 gegeven. Kreeg er wel even een blos van op de wangen. Het ruitertje reed bij A en moest vervolgens een gebroken lijn rijden. Bij A heftig verzet en ze draait om en rijdt richting C, daar staakte de pony ook) om vervolgens maar verder te rijden enigzins en af en toe over de hoefslag. Heeft dus de hele lijn van het figuur niet geraakt of een poging daartoe gedaan en daarvoor en erna alleen maar sterren kijken met alleen maar tactfouten. Dan kun je nog denken: fout gereden, maar voorzitter deed niets, dus ik moest punten..... Heb wel heel duidelijk uitgelegd waarom het een 0 was, en waarom ze maar 133 punten had. Het was gewoon sneu! Ik vraag me dan wel af hoe zo'n combi op een kampioenschap terecht komt.
Ik punt bij kinderen niet anders dan bij volwassenen, maar besteed wel (nog) meer aandacht aan de uitleg van mijn punten. Nou vond de organisatie dat je door moest werken, want anders kwam het programma in de knoei, dus heb haastig alles er bij gezet. Wel jammer en zeker op een kampioenschap!!

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 00:34

het zou goed zijn als alle jury's ook bij de pony's net zo streng zijn als bij de paarden,kinderen stappen steeds jonger over naar de paarden ,12jaar is geen uitzondering meer en op basis van hun ervaringen bij de pony's denken ze te kunnen rijden en hun ouders ook[de goeden daargelaten]en dan komen ze in de grote paardenwereld terecht waar dus veel strenger gejureerd word en terecht en tja daar hebben deze kids soms erg veel moeite mee,er zijn best veel goede jury's die positief zijn naar de ponykids zonder winstpunten weg te geven maar dit zouden ze allemaal zouden doen dan zou het wel een veel betere voorbereiding zijn op de overgang naar de paarden.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 00:47

Snoevie schreef:
ik ben dan wel benieuwd waarom veel mensen dus schijnbaar voor kinderen toch echt milder zijn?
ik zag laatst een combinatie M1 rijden(welsh a ponytje,lief klein meisje erop,sterrenkijken,niet willen doorlopen,en dat kan een momentopname zijn,maar ik heb ze al meerdere malen gezien,en dan vraag ik me af hoe zo'n meisje van 7 jaar in het M1 terecht komt?)

a pony's kunnen helemaal niet in het M1 komen,alleen maar tot de L2

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 07:40

oh dan zal het een B geweest zijn.
sorry!
maar het was wel zeker een M1 proefje(L2 paarden,M1 pony's oid)

ik heb afgelopen zondag weer geschreven,en moest een 1 noteren omdat een pony van een meisje een bok gaf met aangalopperen(het was B dressuur)
dat vond ik ook erg hard hoor